Standaard Laaddruk B200ET - fuel cut - oud topic speelt nog steeds

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-09-2010 09:48 #1286797 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Ik durf het niet meer uit te
Ik durf het niet meer uit te proberen maar het gebeurt bij hoge toerentallen, ik vermoed ook bij hoge druk aan het meterje op het dashboard te oordelen.
Dus bij flink optrekken in zijn vier als je de snelweg op gaat maar ook bij snel optrekken vanaf stilstand,
Maar eerst maar eens meten...
maar als je de meter hebt aangesloten, hoe ga je te werk? Bij hoeveel toeren moet ik de meter aflezen?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-09-2010 09:53 #1286802 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ja! Ga ik doen! De
ja! Ga ik doen!
De ontsteking/bekabeling is okay, Ik denk dat de druk te hoog staat afgesteld, de auto trekt behoorlijk pittig, zeker vegeleken met mijn B230FT, al is dat een automaat...

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-09-2010 09:58 #1286804 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic lijkt me wel wat!

Chilm schreef : en je Ecu en Ezk chippen (kosten plusminus € 200,= max), met de laatste methode krijg je een hele grote glimlach op je gezicht.

  <a href=" www.teerink.demon.nl/Nieuwe%20map/ "> 
Dat lijkt me ook wel wat, al vraag ik me af of het op mijn auto kan, een B200ET dus met motronic injectie en een heel aparte LMM

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 21:45 #1286856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbodruk
Gezien je verhaal over het uitslaan van je meter heb ik het bange vermoeden dat je turbodruk zo rond de 1.0 of meer zit. Echt zo snel mogelijk even controleren met een manometer op de door mij beschreven manier. Want je WEET nu helemaal niet met hoeveel druk je rond rijdt, ik zou dan ook even "mak an" doen en niet meer met volle boost rijden. Schade is n.l. altijd onomkeerbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-09-2010 22:14 #1286863 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic goed maar hoe precies, in
goed maar hoe precies, in welke versnelling, hoeveel toeren?

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 23:31 #1286872 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
Niet gaan "blazen" gewoon rustig rijden en houd je turbometer in de gaten, laat hem niet meer als een kwart in het turbogebied komen dan zit je altijd goed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
12-09-2010 23:57 #1287000 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic okay... wordt vervolgd :-)
okay... wordt vervolgd :-)

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2010 10:03 #1288148 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B200ET chippen
Hallo Hendrik,
Je B200ET is te chippen. Ik heb de mijne pas "gechipped".
Je kan een eprom bestellen bij BSR tuning nederland. Kost maar 140 euro incl. verzendkosten. De chip zit in een IC voet, dus je hoeft niet eens te solderen.
Als je meer info wilt, laat maar weten.
Waarom krijg je een fuel cut (en ontsteking wordt ook afgekapt)? Omdat de luchtweger een te hoge waarde afgeeft aan de motronic. Waarschijnlijk door te hoge turbodruk inderdaad. Dit treed al vrij snel op. Ik heb dit geprobeert door het verhogen van de turbodruk. Bij geringe verhoging is het al prijs. Ik heb daarom mijn ecu gechipt. De limiet ligt nu hoger. Met de chip kan je tot 240pk max. gaan. Motorblok kan dit makkelijk hebben. Zie de verschillende (amerikaanse) forums.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-09-2010 21:19 #1288203 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Deze? >>>

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2010 00:40 #1288234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna
Zie email

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD