Verschil B230 motoren met 2316CC met 85KW of 96 KW = VRIJLOPER?? YES is een vrijloper + bewijs
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2010 14:05 #1288636
door V700 register

Ik had die site al gezien (met spelfoutje), maar krijg het idee dat ie toe is aan een update.Ik weet al welke auto het gaat worden, volgens mij, maar ben erg benieuwd naar de uitwereking van de voorgenomen plannen, die ik dan wel weer vernomen heb...
Beantwoord door V700 register in topic Valt wel mee.
Nee niet echt, maar ik kan je blijkbaar redelij kinschatten...Wytze schreef : Jij weet weer teveel begrijp ik. JB weer zeker.
Nog steeds niet nieuwsgierig? Niet hier kijken WWW.TEAM91.NL

Ik had die site al gezien (met spelfoutje), maar krijg het idee dat ie toe is aan een update.Ik weet al welke auto het gaat worden, volgens mij, maar ben erg benieuwd naar de uitwereking van de voorgenomen plannen, die ik dan wel weer vernomen heb...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2010 14:17 #1288638
door V700 register
handig. ik heb nog nooit een B230F gezien die geen vrijloper was en nog geen B19 enzo die het wel is (nu heb ik ook niet vaak een B19 voor me, maar toch..). En mijn B230F met V nokkenas is ook nog een vrijloper. Zoals gezegd, je kunt het proberen wanneer je de nokkenasriem vervangt, dan heb je zekerheid.
nog over de 2 liter, die hebben juist de bobbel op de zuiger omdat de volumes van de verbrandingskamers in de cylinderkop niet anders zijn tussen de 2 en 2,3 liters. Er zijn wel verschillende koppen met verschillende volumes maar die zijn dan weer niet op 2 liters gezet bijvoorbeeld.
Minder slagvolume met gelijk volume verbrandingsruimte (optelsom kop-koppakkimng-zuiger etc) geeft een lagere compressie.
Beantwoord door V700 register in topic .
Jur schreef : Jongens, wat een discussie over niets.
Ga er nu maar ens gezondheidshalve van uit dat alle motoren met een driecijferig typenummer géén vrijlopers zijn. Die met een tweecijferig nummer (meestal!) wel.
handig. ik heb nog nooit een B230F gezien die geen vrijloper was en nog geen B19 enzo die het wel is (nu heb ik ook niet vaak een B19 voor me, maar toch..). En mijn B230F met V nokkenas is ook nog een vrijloper. Zoals gezegd, je kunt het proberen wanneer je de nokkenasriem vervangt, dan heb je zekerheid.
nog over de 2 liter, die hebben juist de bobbel op de zuiger omdat de volumes van de verbrandingskamers in de cylinderkop niet anders zijn tussen de 2 en 2,3 liters. Er zijn wel verschillende koppen met verschillende volumes maar die zijn dan weer niet op 2 liters gezet bijvoorbeeld.
Minder slagvolume met gelijk volume verbrandingsruimte (optelsom kop-koppakkimng-zuiger etc) geeft een lagere compressie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
30-09-2010 00:00 #1288857
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Van het weekeinde ga ik de motor er uit halen.
Ik laat jullie dus binnenkort weten wat het nu is. Ik zal foto's maken want de motor krijgt allemaal nieuwe pakkingen en keeringen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2010 00:14 #1288860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan niet wachten
Ben benieud Wytze, kan je er als over vertellen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam