Uitlezen foutcodes via de OBD stekker in 940
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2015 19:03 #1424104
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic 977 ecu
Hoe kom je er achter of die versie hebt Adriaan, via het VIN nummer?
Ik heb een MJ 1996, ook ooit dat kastje van Bas gekocht, nog nooit nodig gehad of gebruikt maar ik heb er mogelijk dus ook niets aan?
Groeten,
Ik heb een MJ 1996, ook ooit dat kastje van Bas gekocht, nog nooit nodig gehad of gebruikt maar ik heb er mogelijk dus ook niets aan?
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ruud Reniers
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 291
18-12-2015 20:11 #1424106
door Ruud Reniers
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Adrian bedankt!
Helaas niet te lezen ;(
Toch Alexander nog maar eens een berichtje doen voor een digitale versie van de handleiding.
Toch Alexander nog maar eens een berichtje doen voor een digitale versie van de handleiding.
Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
18-12-2015 22:24 #1424111
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic niet voor niks
Je kunt in ieder geval de codes van de ezk uitlezen.
Ik heb geen documentatie van het kastje van Bas. Die zijn samen met het kastje zoekgeraakt.
Het kastje van Alexander kan ook abs en cruise control uitlezen.
Voordat ik een kastje had heb ik slechts een keer de codes door een Volvodealer uit laten lezen. Dat was nodig omdat de egr tempsensor stuk was.
Heb je een code met een brandend storingslampje dan kun je altijd als bypass tijdelijk een 984 ecu er in zetten om de code uit te lezen.
Ik heb geen documentatie van het kastje van Bas. Die zijn samen met het kastje zoekgeraakt.
Het kastje van Alexander kan ook abs en cruise control uitlezen.
Voordat ik een kastje had heb ik slechts een keer de codes door een Volvodealer uit laten lezen. Dat was nodig omdat de egr tempsensor stuk was.
Heb je een code met een brandend storingslampje dan kun je altijd als bypass tijdelijk een 984 ecu er in zetten om de code uit te lezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2015 23:10 #1424113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die van Bas heb ik zelf in elkaar gezet, kan ook ABS en CC uitlezen, naast injectie en ontsteking. De Volvo dealer/specialist heeft andere apparatuur. Zij kunnen daar dezelfde codes mee uitlezen maar bij ook SRS, elektrische stoelverstelling, alarm en nog wat zaken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
19-12-2015 13:44 #1424116
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Foto's zonder flits en plaats ecu
Om te weten welke ecu je hebt kijk je achter de schopplaat rechts van de rechter passagiersvoet. Het boschnummer verteld je welke je hebt.
volvo700vereniging.nl/electro/lh24-upgrade-naar-984
volvo700vereniging.nl/electro/lh24-upgrade-naar-984
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
21-12-2015 10:51 #1424159
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic ECU nakijken
Lees net het verhaal pas over de 977 ecu.
Grote kans dat deze er in zit, wel raar dat uitgerekend deze niet uit te lezen is op de manier.
Vant het weekend weer alles uit de kast gehaald om hem aan de praat te krijgen zonder resultaat....
Alle mogelijk combinaties/variaties geprobeerd, maar ECU geeft geen reactie.
Ik zal van de week is controleren welke versie ik heb.
Zal in de tussentijd alvast kijken of ik ergens een 984 vandaan kan toveren, zal is bij Timen informeren of die er nog 1 heeft liggen.
Alvast bedankt voor de info!
Grote kans dat deze er in zit, wel raar dat uitgerekend deze niet uit te lezen is op de manier.
Vant het weekend weer alles uit de kast gehaald om hem aan de praat te krijgen zonder resultaat....
Alle mogelijk combinaties/variaties geprobeerd, maar ECU geeft geen reactie.
Ik zal van de week is controleren welke versie ik heb.
Zal in de tussentijd alvast kijken of ik ergens een 984 vandaan kan toveren, zal is bij Timen informeren of die er nog 1 heeft liggen.
Alvast bedankt voor de info!
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2015 13:38 #1424161
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic immobilizer
Ik weet niet of dit iets toevoegt aan de dicussie, maar toen ik af en toe een storing had in de immobilizer, kon op het moment van de storing alleen de -984 ECU worden uitgelezen en kreeg de dealer geen toegang tot de EZK. Zodra de storing weer was verdwenen, kon ook de EZK weer worden uitgelezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
21-12-2015 15:45 #1424168
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 984
In een 96er geeft weer problemen met de efan. Moet je daar weer wat op verzinnen. Kan wel om te testen. Wanneer de motor niet wil starten zou ik een ander draadje opstarten. Of je begint te checken of je 12V hebt op bobine, lmm, voorweerstand injectors en of er benzinedruk is. Vervolgens vonk checken en starten met een spuitbus. Nog nada dan zou ook nog je immo de boosdoener kunnen zijn. Daarna pas ecu wisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 31
30-12-2015 13:39 #1424357
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Probleem opgelost!
Van het weekend toch maar eens aan het prutsen gegaan.
Het leek me al stug dat ze na jaren vaste van een standaard manier/specificaties van uitlezen voor de ECU, ineens voor 1 model dit zouden veranderen, om vervolgens bij het opvolgende model weer terug te vallen op oude manier van uitlezen.
Kortom; ik vond dat het gewoon MOEST werken.
En dit blijkt nu ook zo te zijn.
Na lang grasduinen vond ik ergens een draadje bij een ander forum, waar ze eerder tegen problemen aanliepen.
Schijnt dat de OBD stekker in de console nog al eens slecht contact wilde maken door corrosie.
Gisteren een flinke kwak rommel(contact spray) in die stekker gespoten (voor de zekerheid de accu der af gehaald).
Gelijk grondig met een tandenstoker(zo'n plastig geval met borsteltjes/haartjes eraan,) in de contacten aan het poeren gegaan.
Jomanda er bij geroepen, hand-oplegging uitgevoerd, vingers gekruist....
accu aangesloten, kastje aangesloten contact op kpII en gelijk kort (+- 1 seconden) op de knop gedrukt, en VOILA!
Uiteraard was mijn lambda lampje uit en geen foutcodes... dus met een vacuum slangetje los een rondje wezen rijden, lampje aan...
Auto uit, stekker aansluiten.. contact PKII en weer 1x kort drukken... en gelijk netjes foutcode terug.
ECU 977 is dus tóch uit te lezen!
weer een probleem opgelost
Nu nog opzoek naar mijn vacuum lek
Het leek me al stug dat ze na jaren vaste van een standaard manier/specificaties van uitlezen voor de ECU, ineens voor 1 model dit zouden veranderen, om vervolgens bij het opvolgende model weer terug te vallen op oude manier van uitlezen.
Kortom; ik vond dat het gewoon MOEST werken.
En dit blijkt nu ook zo te zijn.
Na lang grasduinen vond ik ergens een draadje bij een ander forum, waar ze eerder tegen problemen aanliepen.
Schijnt dat de OBD stekker in de console nog al eens slecht contact wilde maken door corrosie.
Gisteren een flinke kwak rommel(contact spray) in die stekker gespoten (voor de zekerheid de accu der af gehaald).
Gelijk grondig met een tandenstoker(zo'n plastig geval met borsteltjes/haartjes eraan,) in de contacten aan het poeren gegaan.
Jomanda er bij geroepen, hand-oplegging uitgevoerd, vingers gekruist....
accu aangesloten, kastje aangesloten contact op kpII en gelijk kort (+- 1 seconden) op de knop gedrukt, en VOILA!
Uiteraard was mijn lambda lampje uit en geen foutcodes... dus met een vacuum slangetje los een rondje wezen rijden, lampje aan...
Auto uit, stekker aansluiten.. contact PKII en weer 1x kort drukken... en gelijk netjes foutcode terug.
ECU 977 is dus tóch uit te lezen!
weer een probleem opgelost

Nu nog opzoek naar mijn vacuum lek

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam