Uitlezen foutcodes via de OBD stekker in 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Let je op, dat je niet per ongeluk een V90 hebt met een echte OBD-II poort....Piet22 schreef : Zal deze theorie vanavond even in de V90 testen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Bij het aansluiten van de tester met het contact uit gaat de LED direct flauw branden.
Dit blijft zo in KPI
Bij aanzetten contact, KPII, gaat de LED uit.
Tot dusveer dus geheel gelijk aan de 940.
De ABS en de Cruisecontrol geven dezelfde uitlezing als in de 940: 1-1-1 respectievelijk 1-2-2
In de stand voor de brandstofcomputer en de ontsteking krijg ik geen uitlezing, zoals te verwachten; deze moeten met VOL-FCR worden uitgelezen.
Kabeltje voor VOL-FCR heb ik inmiddels binnen, zal ik dit weekend even testen met VOL-FCR en resultaten posten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ook een -984, het zou dus niet aan de ECU mogen liggen. Mogelijk wel aan immobilizer aan/uit.JW schreef : Ik heb in mijn 240 een 0 280 000 984 ECU geplaatst (van een 1997-1998 940 met OBD2 en immobiliser in sleutel). Deze ECU werkt goed met het bestaande uitleeskastje. Wel heb ik de immobiliser gedeactiveerd (andere chip geplaatst).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij namelijk wel en hij doet helemaal NIETS als ik 3 seconden aanhoud, wat bij de overige standen wel werkt.
Nou, dat doet het dus, kort indrukken, geen 3 seconden, code 1-1-1.Baseman schreef : ....is het oude paarse 210C relais terugsteken, om te zien of dat werkt,
Start niet (duh...). Uitlezen kan wel, geen probleem.Overigens is het bij het contact houden van de correcte trasponder voldoende om te starten en daarna kan de transponder in de prullenbak.......tot je moet tanken.Baseman schreef : starten zonder immo-dingie in de sleutel, om te zien wat ie doet,
100% score,geen verschil.Baseman schreef : en uitlezen binnen 10sec na instappen
Idem als hierboven, geen enkel probleem.Baseman schreef : en binnen 10 seconden na sleutel op KPII zetten,
Dat werkt ook prima, alle standen.Baseman schreef : of nadat ik gereden heb, de sleutel terugdraaien en dan uitlezen.
Ergo:Ik heb dus een immobiliser, en dus een transponder en die heeft bij mij (mist je de juiste knop lang genoeg/kort genoeg indrukt) geen effect op wel of niet uitlezen.Ondanks dat ik eerder wel eens geroepen heb, dat de mmo roet in het (m)eten gooit, moet ik hier bekennen dat die conclusie niet juist was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Bas, zo red je het nooit in de politiek.Baseman schreef : Ondanks dat ik eerder wel eens geroepen heb, dat de mmo roet in het (m)eten gooit, moet ik hier bekennen dat die conclusie niet juist was.
Je moet dit als volgt formuleren: met de kennis van toen heb ik destijds een goede conclusie getrokken, en daar sta ik nog steeds onverkort achter.
Op basis van de kennis van nu blijkt evenwel dat er wellicht onvoldoende grond voor deze conclusie aanwezig was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gelukkig heb ik geen enkele ambitie ook maar iets in die richting te ondernemen, maar bedankt voor de her-formulering. Ik kan soms dingen met enige stelligheid beweren, inderdaad op basis van vergaarde praktijkkennis, maar als naderhand blijkt dat ik er naast zat, ben ik ook bereid mijn ongelijk toe te geven.Over politiek gesproken: Daar kunnen ze nog wat van leren....Piet22 schreef : Bas, zo red je het nooit in de politiek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ABS: 1-1-1CC: 1-2-2 (geen snelheidssignaal, klopt, stond stil)LH: 1-1-1EZK: 1-1-1ECU/EZK (ECU -984) deze keer dus geen problemen met uitlezen, ABS en CC ging vorige keer ook goed. Weer iets afgerond/opgelost, geeft goed gevoel. Ook omdat er geen fouten waren opgeslagen :)Ik zou zeggen: Myth busted !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
- Berichten: 31
Op pin 1 krijg ik netjes code 1-1-1, maar zodra ik op pin 3 uit wil lezen dan krijg ik geen enkele reactie.
Heb het zelfde als hierboven; lampje brand zwakjes onder contact of op stand KPI
En als ik de knop indruk dan gaat het lampje duidelijk feller branden.
Maar op pin 3 krijg ik maar geen response wat betreft fout codes, geen enkel knipper signaal....
Had zelf al wel geprobeerd om langer te drukken, en vaker te drukken maar geen response.
Begrijp ik nu goed uit te tekst hierboven dat je juist korter moet drukken?
En hoe kort is kort?
Ik lees ook wat over een "paarse 210C relais", begrijp niet helemaal wat hier bedoelt wordt en of dit nu wel of geen invloed heeft op uitlezen.
Kan iemand mij hier wat meer inzicht in geven?
Alvast bedankt!
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.