Uitlezen foutcodes via de OBD stekker in 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb geprobeerd uit te lezen mbv een zelfgebouwd uitleeskastje. ABS en CC geen probleem. Duidelijke codes, ABS 1-1-1 en bij de CC de gebruikelijke foutcode over het snelheidssignaal als je de codes stilstaand uitleest. EZK en LH Jectronic kon ik beide niet uitlezen met mijn kastje. Geen knipperen, alleen een continu flauw brandend LEDje, iets verandering in felheid als ik op de knop druk. Ook bij een Volvo specialist geprobeerd uit te lezen met een niet-Volvo uitleesapparaat. Zelfde verhaal, ABS en CC OK, immobilizer geloof ik ook. EZK en LH Jectronic geen sjoege. Volgens specialist zou de immobilizer het uitlezen van de ECU hinderen. De EZK zou volgens hem ook via de LH Jetronic uitgelezen moeten worden, wat door de immobilizer gehinderd zou worden. Kan dit weekend mijn ECU nummer (bosch nummer) wel eens posten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Het uitleeskastje werkt prima in onze 1998 940
Zodra ik het kastje aansluit gaat bij mij de led permanent flauw branden met het contact uit of in stand I
In stand II of met draaiende motor is de LED uit.
Bij het indrukken van de drukknop en bij de signalen brandt de LED duidelijk feller.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wil t.b.v. dit draadje best wel eens testen met kastje van iemand anders op een sleuteldag o.i.d.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klopt volgens mij niet (alhoewel hij het doet natuurlijk).Uitlezen mag pas weerken in KPII, niet in KPI.Piet22 schreef : Zodra ik het kastje aansluit gaat bij mij de led permanent flauw branden met het contact uit of in stand I
Ik kan overigens met het kastje wat ik eergister maakte, wel gewoon de EZ1216K uitlezen, maar krijg inderdaad een flauw lampje bij LH2.4
Wat ik nog ga testen, is het oude 50C relais terugsteken, om te zien of dat werkt, starten zonder immo-dingie in de sleutel, om te zien wat ie doet, en uitlezen binnen 10sec na instappen en binnen 10 seconden na sleutel op KPII zetten, of nadat ik gereden heb, de sleutel terugdraaien en dan uitlezen.Resultaten volgen, irriteert me namelijk mateloos.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Ik lees ook niet uit in KPI.Baseman schreef :
Dat klopt volgens mij niet (alhoewel hij het doet natuurlijk).Uitlezen mag pas weerken in KPII, niet in KPI.Piet22 schreef : Zodra ik het kastje aansluit gaat bij mij de led permanent flauw branden met het contact uit of in stand I
Ik kan alleen uitlezen met contact aan (KPII) of draaiende motor. In deze standen brandt de LED niet permanent.
Maar in stand KPI of zonder sleutel brandt het ledje permanent flauw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook in KPI hoort er geen prik op de LH2.4 te staan, in KPII natuurlijk wel, klopt.Piet22 schreef : Maar in stand KPI of zonder sleutel brandt het ledje permanent flauw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het zo zit:Baseman schreef : Ook in KPI hoort er geen prik op de LH2.4 te staan, in KPII natuurlijk wel, klopt.
De LED hangt aan de plus-kant permanent aan de 12V via pin 16.
Aan de andere kant is de LED verbonden met één van de signaalpinnen 1, 3, 12 of 13.
De signaalpinnen hebben bij afgeschakeld contact een weerstand naar aarde.
En dus een stroompje door de LED bij afgeschakeld contact.
Zal deze theorie vanavond even in de V90 testen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.