volvo 760 turbo intercooler op LPG?? (B230ET)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 11:43 #1321100
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afr
Heb je je mengsel al eens gemeten bovenin de toeren?
Wat voor installatie is het?
Wat voor installatie is het?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 12:05 #1321102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gas installatie zou ik niet
Gas installatie zou ik niet gauw in Nederland kopen, prijzen rijzen de pan uit voor een paar kabels en wat gasleiding...
En dampgasinjectie lijkt mij the way to go, dat ga ik zelf ook nog een keer inbouwen.
En dampgasinjectie lijkt mij the way to go, dat ga ik zelf ook nog een keer inbouwen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 12:37 #1321105
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interesse
Waar dan wel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 14:02 #1321115
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Polen
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 16:44 #1321122
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
moet je hem zeker weer laten keuren hier?
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 21:45 #1321148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dampgas
dampgas in een turbo rijdt super!!
Lpg is zeker ook leuk om te tunen:))))))
Idd in polen zijn leuke setjes te krijgen van bv kme
Gr Chris
Lpg is zeker ook leuk om te tunen:))))))
Idd in polen zijn leuke setjes te krijgen van bv kme
Gr Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2011 22:30 #1321152
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha, dan houdt het wel een
Haha, dan houdt het wel een beetje op met de interesse.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2011 09:25 #1321169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BRC in mijn auto
Beste mensen,
Ik heb in mijn 960 eind april van dit jaar een BRC G3 installatie laten inbouwen op advies van v. Ommeren autogas in Haarlem. Dit omdat dit systeem (volgens v. Ommeren) het beste in een Volvo zou passen. Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk of ik nu op gas of benzine rijdt, ook het omschakelen van benzine naar gas gaat onmerkbaar. Nog binnen de kilometer wordt op gas overgeschakeld. Tevens heb ik 3 jaar garantie op de gehele installatie. de levereing was compleet met 2 verloopnippels en JLM kleppensmering
Gelijk na de installatie eenn dag later naar Frankrijk gereden, zo'n 950 km. Op de terugweg na 200 km begon de motor te bokken, het bleek dat de injector voor de 2e cylinder de geest had gegeven. We hebben toe de reis vervolgd in de benzine mode. Bij thuiskomst is de injector gelijk onder garantie vervangen. Ik ben nu zo'n 4000 km verder en moet zeggen dat de gasinstallatie voorbeeldig zijn werk doet.
Kortom tot op heden ben ik erg in mijn sas met deze aanschaf en bij iedere tankbeurt betaal ik met een tevreden gevoel de rekening.
Groet, Rob
Ik heb in mijn 960 eind april van dit jaar een BRC G3 installatie laten inbouwen op advies van v. Ommeren autogas in Haarlem. Dit omdat dit systeem (volgens v. Ommeren) het beste in een Volvo zou passen. Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk of ik nu op gas of benzine rijdt, ook het omschakelen van benzine naar gas gaat onmerkbaar. Nog binnen de kilometer wordt op gas overgeschakeld. Tevens heb ik 3 jaar garantie op de gehele installatie. de levereing was compleet met 2 verloopnippels en JLM kleppensmering
Gelijk na de installatie eenn dag later naar Frankrijk gereden, zo'n 950 km. Op de terugweg na 200 km begon de motor te bokken, het bleek dat de injector voor de 2e cylinder de geest had gegeven. We hebben toe de reis vervolgd in de benzine mode. Bij thuiskomst is de injector gelijk onder garantie vervangen. Ik ben nu zo'n 4000 km verder en moet zeggen dat de gasinstallatie voorbeeldig zijn werk doet.
Kortom tot op heden ben ik erg in mijn sas met deze aanschaf en bij iedere tankbeurt betaal ik met een tevreden gevoel de rekening.
Groet, Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2016 11:52 #1426465
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ondertussen?
Hoi!
De auto is nogsteeds in mijn bezit.
Is er ondertussen al meer ervaring met B230ET op gas? (graag alleen B230ET reacties, de rest heeft geen zin)
Ben benieuwd wie er met zo'n blok op LPG rond rijdt, die zou ik graag eens willen bekijken.
Groet,
Johan
De auto is nogsteeds in mijn bezit.
Is er ondertussen al meer ervaring met B230ET op gas? (graag alleen B230ET reacties, de rest heeft geen zin)
Ben benieuwd wie er met zo'n blok op LPG rond rijdt, die zou ik graag eens willen bekijken.
Groet,
Johan
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2016 17:56 #1426479
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen ervaring mee, maar
Geen ervaring mee, maar hierboven staat wel iemand die het in een B200ET heeft zitten: dat is feitelijk dezelfde motronic, met dezelfde uitdagingen.
Ik verwacht zelf , dat de eenvoudigste manier is om de gasinstallatie stand-alone op een megasquirt, KDFI of vergelijkbaar systeem te laten draaien. In de Citroen-wereld wordt dat bijvoorbeeld met DS ie's en met SM's wel gedaan.
Bedrijven waar je eens zou kunnen gaan kijken: www.bs-autotune.nl/content/view/57/66/ en www.renard.nl/ (hoewel ik niet weet of die laatste ook vreemd-merk-werk doet).
Ik verwacht zelf , dat de eenvoudigste manier is om de gasinstallatie stand-alone op een megasquirt, KDFI of vergelijkbaar systeem te laten draaien. In de Citroen-wereld wordt dat bijvoorbeeld met DS ie's en met SM's wel gedaan.
Bedrijven waar je eens zou kunnen gaan kijken: www.bs-autotune.nl/content/view/57/66/ en www.renard.nl/ (hoewel ik niet weet of die laatste ook vreemd-merk-werk doet).
Moderators: Jerry Stam