volvo 760 turbo intercooler op LPG?? (B230ET)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2011 19:03 #1313851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gebr. van Orsouw
die reageren niet eens op mn mail:pmaar zal die idd ook maar is bellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 22:30 #1313943 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Of toch maar niet
Hallo Johan
Ik heb over Van Orsouw ook al mindergoede dingen gehoort en dat niet van de allerminste.  Probeer Wallenga eens.  Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar de persoon die niet zo positief was over Van Orsouw stuurt mensen tegenwoordig door naar Wallenga.
groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 18:41 #1314166 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mesman
Van de zorgvuldigheid en nette afwetrking bij mesman waren wij (twee jaar geleden inmiddels) ook niet bepaald onder de indruk. Datapunt: Landi LSI gasinstallatie in een BMW 540. Afwerking slordig, installatie niet volgens de voorschriften van de installatie-leverancier, afstelling behoorlijk onjuist. Meerverbruik LPG tov benzine ruim 35%. Uiteindelijk een lijst met ongeveer 15 verbeterpunten, die vervolgens (niet door Mesman) een voor een opgelost zijn.
Vergelijk: inbouw Vialle LPi in een BMW 530 (feitelijk dezelfde V8) door Boertien in Emmen. Afwerking keurig in orde, vrijwel onzichtbaar ingebouwd conform afspraken, installatie heeft perfect gefunctioneerd. Meerverbruik LPG tov benzine 10-15%. Prijs wel ongeveer 15% hoger dan de Mesman-installatie.
Bij een volgende inbouw krijgt Boertien dus wel, en Mesman geen verzoek tot offerte...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2011 15:56 #1314270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet mogelijk
hoi door mijn interesse in een turbo overal nagevraagd en niemand wil in een et turbo blok gas inbouwen en als ja op jouw risico en geen garantie .
komt door het k-jetronic systeem en door het mechanische deel kun je niet genoeg gas naar binnen krijgen .
de hoeveelheid is niet regelbaar.
ft blok geen probleem maar niemand wil aan het et blok beginnen :{
groet will

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2011 17:07 #1314279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic k-jetronic?? B230ET is
k-jetronic??
B230ET is Motronic.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 15:17 #1320984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BRC?
Besten,
Zojuist ook eens gebeld met Jos van Dartel.Hij adviseert mij om Prins of BRC te nemen. Wie kent BRC dan onder ons? Heb er nog nooit van gehoord.Verder vertelde hij dat Landi niet het beste is en dat de injectoren na 80.000km versleten zijn..
Zoals beschreven wil Mesman dus een Landi inbouwen en zegt hij dat dat het beste is voor mijn auto. Prins erin bouwen zou duurder worden en dat zou niet nodig zijn omdat Landi goed is..
Ik merk dat ieder inbouwstation me een ander advies geeft.Zijn er hier misschien wat meer met gebruikerservaring?
Tenslotte nog een ervaringsvraag, wie heeft er ervaring met:1. Jos van Dartel2. Autocentrum Arkel LPG&Airco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 20:39 #1321023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic orsouw
heb bij orsouw ook 2x lpg laten inbouwen tot volle tevredenheid.
en die bouwt in een et absoluut geen gas in zegt hij alleen in een ft.
groet will
ps heb 1060 euro betaald per inbouw en 3 verloopstukken voor gas tanken erbij :}

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2011 20:59 #1321028 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Arkel
Hoewel het al een eeuwigheid geleden is, heb ik in 1986 bij dat bedrijf in Arkel in een Lada 2104 een gasinstallatie laten bouwen en in 1989 in de Citroen BX die ik daarna kocht. Beide installaties hebben tot volle tevredenheid gefunctioneerd en de service van het bedrijf was goed. Wel hadden ze in de BX vergeten het reservewiel er onderuit te halen toen ze de installatie monteerden waardoor ze met de boor de splinternieuwe reserveband doorboorden. Maar daar werd netjes een nieuwe voor gehaald.
Ze staan nog steeds goed bekend, maar van Orsouw heeft meer ervaring met de oudere auto's en LPG. Vandaar dat ik al jaren geleden voor hen heb gekozen. En na drie Mercedessen en een Volvo ( s90) op gas via hen waarvan er nog 2 in mijn bezit zijn, heb ik daar nog steeds geen spijt van. Keurig netjes ingebouwd ( en mensen die mij kennen, weten dat ik een zeikerd ben op dat gebied) en probleemloos in gebruik. En tot het tegendeel bewezen is zeg ik altijd: never change a winning team. Laatste installatie heb ik vorig jaar in laten bouwen in een Mercedes en nog steeds keurig werk van deze mensen.
Maar er zijn er natuurlijk meer die het uitstekend kunnen.

Succes met je keuze,
Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2011 01:47 #1321081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Orsouw
Haha, grappig dat reserveband verhaal..Maar helaas, van Orsouw heb ik uit de lijst van mogelijkheden gehaald.
Zijn er misschien nog antwoorden op overige vragen?

• John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-06-2011 09:39 #1321091 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic dampgas-injectie
Ik heb dampgas-injectie op een B200ET met Motrinic. Rijd prima. Maar als ik sportief wil rijden schakel ik naar benzine, omdat lpg in het torbogebied niet soepel accelereerd.
Gr. John

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC