volvo 760 turbo intercooler op LPG?? (B230ET)
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2010 10:12 #1285227
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic niet
Ik zou er niet aan beginnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2010 19:30 #1285251
door V700 register
@ John: Waarom zou je er niet aan beginnen?
@ Allen: Aangezien ik er aan denk een B230FT op gas te laten rijden ben ik benieuwd naar de voors en tegens.
Beantwoord door V700 register in topic Waarom niet?
Ik volg dit topic met belangstelling.jdutman schreef : Ik zou er niet aan beginnen.
@ John: Waarom zou je er niet aan beginnen?
@ Allen: Aangezien ik er aan denk een B230FT op gas te laten rijden ben ik benieuwd naar de voors en tegens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2010 06:45 #1285281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Niet alle turbo motoren van Volvo zijn gelijk, wellicht kan daarom de ene beter op LPG dan de andere. De B230FT, zeker als hij LH Jetronic heeft, kan prima op LPG.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2010 10:34 #1285288
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic ET/FT
FT wel en ET niet, kijk maar naar de ET's met gas hier op de site, none.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2011 01:29 #1313293
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230ET
Nogsteeds geen B230ET bestuurders met een LPG installatie?
Nadat ik vandaag 100 euro aan benzine heb opgereden denk ik toch sterk na over een installatie..
Heb nog niet echt redenen gezien waarom deze motor minder geschikt zou zijn dan andere redblocks??
Tenslotte, weet iemand een website (o.i.d.) waar een overzicht staat met de voor en nadelen van de verschillende systemen?
Nadat ik vandaag 100 euro aan benzine heb opgereden denk ik toch sterk na over een installatie..
Heb nog niet echt redenen gezien waarom deze motor minder geschikt zou zijn dan andere redblocks??
Tenslotte, weet iemand een website (o.i.d.) waar een overzicht staat met de voor en nadelen van de verschillende systemen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2011 10:28 #1313316
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga
Jelmar eens mailen die weet er ècht veel van!
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-04-2011 12:17 #1313329
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic B230ET
Johan, ik zit in het zelfde schuitje als jij. Ook een 760 turbo met een B230ET motor die niet zo makkelijk op lpg kan. En de benzine is weer duurder geworden afgelopen week...
Een "gewone" lpg/lpi-installatie zoals voor de B230FK/FT motoren gaat em niet worden voor de B230ET. Deze installaties werken dacht ik met een lambda-meter in de uitlaat zodat de computer steeds het ideale mengsel probeert te creeren. maar de B230ET heeft geen lambda-regeling , dus dat gaat niet op. Ook schat ik in dat de weerstand van de injectoren te hoog is voor een lpi-installatie (B230FK/FT: 2 ohm en B230ET: 8,5 Ohm). Mocht k het hier mis hebben dan hoor ik het graag.
De redblocks uit de late 700 serie en de 900 serie rijden vaak op het motormanagementsysteem LH 2.4 en daar is wel een lpi/lpg-systeem op te bouwen(lambda regeling en lage weerstand injectoren). Genoeg voorbeelden hiervan op deze site.
Ik overweeg om een LH 2.4 motormanagementkabelboom te plaatsen in het vooronder incl. injectie- en ontstekingscomputer en lambdaregeling. maar ik weet nog even niet wat hier allemaal bij komt kijken en of dit te doen is.
Een tweede mogenlijkheid is lpg injectie in te (laten) bouwen van BS-autotune(KDFI). Vrij prijzig als je het laat doen en een hele leuke uitdaging als je het zelf doet. Ik denk(en hoop) dat Jelmar hier iets meer over kan en wil vertellen.
Al meer mensen die met een KDFI-project bezig zijn hier op de site mbt LPG-injectie?
Een "gewone" lpg/lpi-installatie zoals voor de B230FK/FT motoren gaat em niet worden voor de B230ET. Deze installaties werken dacht ik met een lambda-meter in de uitlaat zodat de computer steeds het ideale mengsel probeert te creeren. maar de B230ET heeft geen lambda-regeling , dus dat gaat niet op. Ook schat ik in dat de weerstand van de injectoren te hoog is voor een lpi-installatie (B230FK/FT: 2 ohm en B230ET: 8,5 Ohm). Mocht k het hier mis hebben dan hoor ik het graag.
De redblocks uit de late 700 serie en de 900 serie rijden vaak op het motormanagementsysteem LH 2.4 en daar is wel een lpi/lpg-systeem op te bouwen(lambda regeling en lage weerstand injectoren). Genoeg voorbeelden hiervan op deze site.
Ik overweeg om een LH 2.4 motormanagementkabelboom te plaatsen in het vooronder incl. injectie- en ontstekingscomputer en lambdaregeling. maar ik weet nog even niet wat hier allemaal bij komt kijken en of dit te doen is.
Een tweede mogenlijkheid is lpg injectie in te (laten) bouwen van BS-autotune(KDFI). Vrij prijzig als je het laat doen en een hele leuke uitdaging als je het zelf doet. Ik denk(en hoop) dat Jelmar hier iets meer over kan en wil vertellen.
Al meer mensen die met een KDFI-project bezig zijn hier op de site mbt LPG-injectie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2011 16:28 #1313834
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan heb jij zeker ook bij
Dan heb jij zeker ook bij Mesman een offerte aangevraagd?Ben er net geweest. hij zei dat hij deze week 3 aanvragen had voor "zulke auto's".
Een samenvatting van wat hij allemaal zei:1. Fora zijn prachtig, maar wat een onzin wordt er soms gekraamt2. Mesman is volvo lpg expert3. Een Vialle is niet geschikt voor B230ET door hoge weerstand van de injectoren (2.8 en 3.1 heb ik em zien meten)4. Hij belt me daarom terug voor een andere optie. (Landi? ik link dat merk aan Dacia, tklinkt gewoon zo pauper:S)5. Een flinke tank horizontaal werkt niet door de verhoging onder de hoedenplank (ook als de extra tank eruit gaat)6. Een ringtank is daarom heel goed mogelijk, 70L.
De rest ben ik weer vergeten;)
Wie is de derde die een offerte heeft aangevraagd?
Een samenvatting van wat hij allemaal zei:1. Fora zijn prachtig, maar wat een onzin wordt er soms gekraamt2. Mesman is volvo lpg expert3. Een Vialle is niet geschikt voor B230ET door hoge weerstand van de injectoren (2.8 en 3.1 heb ik em zien meten)4. Hij belt me daarom terug voor een andere optie. (Landi? ik link dat merk aan Dacia, tklinkt gewoon zo pauper:S)5. Een flinke tank horizontaal werkt niet door de verhoging onder de hoedenplank (ook als de extra tank eruit gaat)6. Een ringtank is daarom heel goed mogelijk, 70L.
De rest ben ik weer vergeten;)
Wie is de derde die een offerte heeft aangevraagd?

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2011 18:08 #1313840
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Tja Mesman....
die doen net of ze god zijn ... Als het niet op LPI kan of er mee te maken heeft dan is het 'niet goed' of het 'kan niet' En arrogant ook nog. Auto brengen, laten maken, betalen en wegwezen. Het is wij dit en wij dat. Zullen nooit met je meedenken of zinnig advies geven. Nee, mijn ervaring was de eerste en laatste daar. Dan kun je beter naar Lex Vilier gaan in Elst. Die is pas klantvriendelijk.(emailt je een electrisch schema(Vialle) zonder dat je er iets in hebt laten bouwen en ook zomaar advies geven is geen probleem. Bij Mesman is het binnenrijden en WIJ zoeken het uit en daarna mag u bij de balue afrekenen en daarmee basta.
Maar Johan, je mag morgen in Utrecht wel even onder mijn motorkap kijken hoe zo'n '2e rangs' Landi Lsi installatie er uit ziet hoor. Maar is wellicht een te goedkope en betrouwbare installatie voor de jouwe ..
Maar Johan, je mag morgen in Utrecht wel even onder mijn motorkap kijken hoe zo'n '2e rangs' Landi Lsi installatie er uit ziet hoor. Maar is wellicht een te goedkope en betrouwbare installatie voor de jouwe ..
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2011 18:23 #1313843
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Gebr. van Orsouw
Rij dan ook eens bij de gebr. van Orsouw in Eindhoven langs. Ik kom er al ruim 11 jaar tot volle tevredenheid. Twee keer Mercedes en één maal een dampgasinstallatie in mijn S90. Bij de ene Mercedes ( uit 1974) ging het om een type met de D-jetronic inspuiting. In de ruim 10 jaar dat ik deze auto heb, heb ik er tot nu toe probleemloos mee gereden. Ze bouwen heel netjes in en hebben veel kennis van zaken. Ook de andere MB heeft het altijd probleemloos gedaan. Bij de S90 gingen na anderhalf jaar 2 injectoren kapot bij de dampgasinstallatie. Zonder moeilijk te doen alle 6 de injectoren onder garantie vervangen onder het motto: het moet 100% goed zijn. Ze bouwen per jaar ruim 150 installaties in in allerlei auto's. Nieuwe auto's en old-/youngtimers. Voor mij in ieder geval een vertrouwd adres waar ik mijn gasauto's met een gerust hart aan toevertrouw.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam