volvo 760 turbo intercooler op LPG?? (B230ET)

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 16:04 #1261005 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: nieuw

henk 940LPT schreef :

ldoensen schreef : Het enige voordeel dat Vialle heeft tov Lsi is dat je absoluut geen vermogensverlies hebt maar mensen die weten wat problemen bij een Vialle installatie kosten zouden dat verschil in vermogen graag voor lief nemen.

Met een nieuwe LPi installatie hoef je daar natuurlijk in eerste instantie geen zorgen over te maken. Overigens gebruikt LSI ook het toerental- en motortemperatuursignaal waarvoor in de bedrading geknipt zal moeten worden.

Nee, daar hoef je je geen zorgen over te maken  want dat gebeurd toch wel! De vraag is niet OF maar WANNEER! En dan ben je aan de beurt, je kunt er geluk mee hebben maar na een paar jaar is het risico heel groot. Het is gewoon een gecompliceerd systeem en na een jaar of 4 zijn sommige onderdelen niet meer aan te komen omdat ze constant de boel ontwikkelen maar daarbij niet garant staan voor het leveren van onderdelen van de iets oudere installatie(dan kun je voor een paar honderd Euro je systeem 'upgraden' omdat er een relaistje niet meer leverbaar is. En dan heb ik het nog niet eens over de klantvriendelijkheid want bij Mesman in Son vind ik ze ook niet zo slim.
ZUCHT!!!!!!! Hoe kom je er bij Henk, dat er in de bedrading <u>geknipt</u> moet worden?? Gewoon nonsens! Heb jij zelf zo'n systeem in je auto OF heb je er zelf een ingebouwd? Ik kan beiden met ja beantwoorden, en jij?
Aan iedereen: Ik word hier zo moe van hè. Ook al post je iets uit EIGEN ervaring, dan NOG zijn er mensen die anders gaan beweren, enzo krijg je van die ellenlange verhalen waar degene die de vraag steld geen wijs meer uit kan. Dat weerhoudt me er vaak van om uberhaubt een reactie op iets te geven en nu twijfelde ik ook maar dacht, toe maar.. Maar het mag duidelijk zijn, ik had beter kunnen zw...en 
&#160;
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 16:24 #1261006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het tegenwoordig nog goed
Is het tegenwoordig nog goed mogelijk om zelf een installatie in te bouwen, i.v.m. (die eeuwige) regelgeving en keuring e.d.  ?
wat zijn ongeveer de kosten hiervoor ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 17:02 #1261011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knippen
Ik durf ook te beweren dat je bij elke lpg instalatie in de bestaande bedrading moet knippen.Punt 1 geef je zelf al aan met het onderbreken van de benzine injectoren.Punt 2 de lpg ecu krijgt de signalen van de benzine injectoren en rekend die om naar de injectie tijdenvoor de lpg injectoren.Zonder te knippen in de bedrading kan je geen enkel lpg systeem inbouwen trouwens maar dat is voor de vraagsteller allemaal niet zo belangrijk.Ps ik heb wel lpg ingebouwd dus ik hoop dat ik wel mijn mening mag geven .Voor de rest is het lsi systeem denk ik wel betrouwbaarder dan het vialle lpi systeem.Mijn vialle lpi zat al ingebouwd in de 940 toen ik de auto kocht met 270.000 km en er staatnu bijna 350.000 op de teller.Nog steeds de zelfde pomp en zonder storingen.Ik heb wel twee losse injectoren gehad.Alle 4 de injectoren zitten nu vast op de Timmen Smit manier en gaan nooit meer los.Ik denk zelf dat het vialle lpi systeem prima en probleemloos werkt.Storingen kunnen altijd met wat voor instalatie dan ook voorkomen.Bevroren gas verdampers en mengstukken bestaan al jaren en daar heeft de vialle lpi weer geen last van.Dus voor de vraagsteller is het makkelijk denk ik.Ga je voor vermogen dan neem je vialle lpi en ga je voor iets simpelere techniek dan neem je dampgas.Wat het 1 of het ander kost dan moet je aan de inbouwer vragen.En op forums zoals hier worden wel vaker dingen beweerd die niet altijd kloppen en soms zelfs helemaal de plank mis slaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 17:29 #1261017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eigen ervaring

ldoensen schreef : ZUCHT!!!!!!! Hoe kom je er bij Henk, dat er in de bedrading <u>geknipt</u> moet worden?? Gewoon nonsens! Heb jij zelf zo'n systeem in je auto OF heb je er zelf een ingebouwd? Ik kan beiden met ja beantwoorden, en jij?Aan iedereen: Ik word hier zo moe van hè. Ook al post je iets uit EIGEN ervaring, dan NOG zijn er mensen die anders gaan beweren, enzo krijg je van die ellenlange verhalen waar degene die de vraag steld geen wijs meer uit kan. Dat weerhoudt me er vaak van om uberhaubt een reactie op iets te geven en nu twijfelde ik ook maar dacht, toe maar.. Maar het mag duidelijk zijn, ik had beter kunnen zw...en

Ik post ook uit eigen ervaring. Heb een Vialle LPi in mijn auto (zat erin bij aankoop) en heb er zelf een ander onderbreekrelais voor de benzine injectoren in moeten solderen. Ik weet dus wel waar bij inbouw (door 3en) in mijn kabeltjes is geknipt. Als je een erg nette inbouw wilt doen zou je overal verloopstekkertjes voor moeten maken. Verloopstekkertje met aftakking tussen sensor en originele stekker. Dan zou je niet hoeven knippen. 95% van de inbouwen wordt niet op deze manier gedaan maar volgens mij gewoon door knippen. De mensen die het zelf doen kunnen daar wel tijd voor maken. Hoe zijn bij jou de genoemde sensoren (nagelezen in technische handleiding van LSI) en onderbreking van benzine injectoren aangesloten ?? Ben benieuwd, altijd in voor een betere oplossingen dan knippen. Wat inderdaad op termijn (na jaren) problemen geeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 18:27 #1261024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm....
Heb een 4 maanden geleden of zo een Vialle LPi installatie uit een sloop V90 gehaald, van voor tot achter, dwz met gastank compleet. Enige waar de LPi installatie haar signaal vandaan haalde waren de benzine injectoren, meer niet. De lambda sonde wordt niet gebruikt bij de Vialle installatie, immers, de originele ECU van de auto regelt hiermee het signaal naar de injectoren. Ik zie zelf ook helemaal geen reden waarom de installatie andere sensoren nodig zou hebben! De injectoren voor LPi worden gewoon gemapt op het signaal van de benzine injectoren. Behalve misschien dat sommige LPi of dampgasinstallaties het signaal van de koelwatertemperatuursensor gebruiken voor een moment van overschakelen naar LPi. Bij dit systeem wordt gewoon na een tijdje overgeschakeld naar LPi. De 6 cylinders zijn sowieso na een paar minuten rijden al op temperatuur (het koelwater dan.... Hoewel: de 6 cylinders zijn voorzien van een warmtewisselaar tussen de motorolie en het koelwater, dus de olie wordt ook al snel opgewarmd tot bedrijfstemperatuur!).
Zelf de boel installeren zou kunnen alleen lijkt het dat je hier en daar speciaal gereedschap nodig hebt om de mondstukken van de injectoren in het inlaatspruitstuk te KRIMPEN! En de brandstofleidingen op maat te knippen en te krimpen op een banjoaansluiting.... Ik zou het gewoon laten doen, ga ik ook doen, moet nog steeds eens een afspraak maken om het te laten uitvoeren.
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 19:08 #1261028 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic ET
Volgens mij ging het hier toch om een B230ET motor? Is hier iemand met zo'n motor die op LPG rijd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 19:10 #1261026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelfbouw waar kopen?
Goed voorbeeld, jij en lobbes, doet goed volgen. Heb dus ook het plan om zelf aan de lpg inbouw te gaan :-) Het zal voor mij makkelijker zijn omdat het een carburateur auto is. Mengstuk, tank, verdamper met stationair regeling, klepjes, schakel relais voor de klepjes  wat slangen en leidingen een vulpunt en een knop om om te schakelen :-)
Maar ja waar koop je dat? Waar heb jij de landi installatie gekocht? Zelf had ik Luccio in amsterdam gevonden. Zij verkopen vooral Landi LSI maar ook OMVL verdampers voor carb auto's. Lobbes heeft het bij GMS in noord holland gekocht maar die waren wat slordig met de levering.
Hartelijk dank, Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 19:42 #1261033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een B230FT is dus ook
Een B230FT is dus ook geschikt voor LPI, zover ik begrijp.
En wat is het verschil nu precies tussen LPI en VSI, dat kan ik er niet echt uithalen.
kan iemand me een (indicatie) geven van de prijs van een LPI installatie, al dan niet met inbouw ??
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 19:45 #1261035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B230FT
Er zit wel verschil tussen de ET en de FT he ? Belangrijk is welk injectiesysteem op de motor zit.Denk dat je, bij complete inbouw door een specialist, rond de 2500 euro zit. LPi is vloeibare LPG injectie (LPG gaat vloeibaar de injector in), VSI is dampgas injectie (LPG gaat als gas/damp de injector in). De laatste heeft geen pomp in de tank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-08-2010 00:42 #1285220 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...

jdutman schreef : Volgens mij ging het hier toch om een B230ET motor? Is hier iemand met zo'n motor die op LPG rijd?

<pre> Schijnbaar niet... Ik zou het ook graag willen weten.</pre>

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD