volvo 760 turbo intercooler op LPG?? (B230ET)
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Nee, daar hoef je je geen zorgen over te maken want dat gebeurd toch wel! De vraag is niet OF maar WANNEER! En dan ben je aan de beurt, je kunt er geluk mee hebben maar na een paar jaar is het risico heel groot. Het is gewoon een gecompliceerd systeem en na een jaar of 4 zijn sommige onderdelen niet meer aan te komen omdat ze constant de boel ontwikkelen maar daarbij niet garant staan voor het leveren van onderdelen van de iets oudere installatie(dan kun je voor een paar honderd Euro je systeem 'upgraden' omdat er een relaistje niet meer leverbaar is. En dan heb ik het nog niet eens over de klantvriendelijkheid want bij Mesman in Son vind ik ze ook niet zo slim.henk 940LPT schreef :
Met een nieuwe LPi installatie hoef je daar natuurlijk in eerste instantie geen zorgen over te maken. Overigens gebruikt LSI ook het toerental- en motortemperatuursignaal waarvoor in de bedrading geknipt zal moeten worden.ldoensen schreef : Het enige voordeel dat Vialle heeft tov Lsi is dat je absoluut geen vermogensverlies hebt maar mensen die weten wat problemen bij een Vialle installatie kosten zouden dat verschil in vermogen graag voor lief nemen.
ZUCHT!!!!!!! Hoe kom je er bij Henk, dat er in de bedrading <u>geknipt</u> moet worden?? Gewoon nonsens! Heb jij zelf zo'n systeem in je auto OF heb je er zelf een ingebouwd? Ik kan beiden met ja beantwoorden, en jij?
Aan iedereen: Ik word hier zo moe van hè. Ook al post je iets uit EIGEN ervaring, dan NOG zijn er mensen die anders gaan beweren, enzo krijg je van die ellenlange verhalen waar degene die de vraag steld geen wijs meer uit kan. Dat weerhoudt me er vaak van om uberhaubt een reactie op iets te geven en nu twijfelde ik ook maar dacht, toe maar.. Maar het mag duidelijk zijn, ik had beter kunnen zw...en

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat zijn ongeveer de kosten hiervoor ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik post ook uit eigen ervaring. Heb een Vialle LPi in mijn auto (zat erin bij aankoop) en heb er zelf een ander onderbreekrelais voor de benzine injectoren in moeten solderen. Ik weet dus wel waar bij inbouw (door 3en) in mijn kabeltjes is geknipt. Als je een erg nette inbouw wilt doen zou je overal verloopstekkertjes voor moeten maken. Verloopstekkertje met aftakking tussen sensor en originele stekker. Dan zou je niet hoeven knippen. 95% van de inbouwen wordt niet op deze manier gedaan maar volgens mij gewoon door knippen. De mensen die het zelf doen kunnen daar wel tijd voor maken. Hoe zijn bij jou de genoemde sensoren (nagelezen in technische handleiding van LSI) en onderbreking van benzine injectoren aangesloten ?? Ben benieuwd, altijd in voor een betere oplossingen dan knippen. Wat inderdaad op termijn (na jaren) problemen geeft.ldoensen schreef : ZUCHT!!!!!!! Hoe kom je er bij Henk, dat er in de bedrading <u>geknipt</u> moet worden?? Gewoon nonsens! Heb jij zelf zo'n systeem in je auto OF heb je er zelf een ingebouwd? Ik kan beiden met ja beantwoorden, en jij?Aan iedereen: Ik word hier zo moe van hè. Ook al post je iets uit EIGEN ervaring, dan NOG zijn er mensen die anders gaan beweren, enzo krijg je van die ellenlange verhalen waar degene die de vraag steld geen wijs meer uit kan. Dat weerhoudt me er vaak van om uberhaubt een reactie op iets te geven en nu twijfelde ik ook maar dacht, toe maar.. Maar het mag duidelijk zijn, ik had beter kunnen zw...en
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf de boel installeren zou kunnen alleen lijkt het dat je hier en daar speciaal gereedschap nodig hebt om de mondstukken van de injectoren in het inlaatspruitstuk te KRIMPEN! En de brandstofleidingen op maat te knippen en te krimpen op een banjoaansluiting.... Ik zou het gewoon laten doen, ga ik ook doen, moet nog steeds eens een afspraak maken om het te laten uitvoeren.
Robert
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Maar ja waar koop je dat? Waar heb jij de landi installatie gekocht? Zelf had ik Luccio in amsterdam gevonden. Zij verkopen vooral Landi LSI maar ook OMVL verdampers voor carb auto's. Lobbes heeft het bij GMS in noord holland gekocht maar die waren wat slordig met de levering.
Hartelijk dank, Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
En wat is het verschil nu precies tussen LPI en VSI, dat kan ik er niet echt uithalen.
kan iemand me een (indicatie) geven van de prijs van een LPI installatie, al dan niet met inbouw ??

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
<pre> Schijnbaar niet... Ik zou het ook graag willen weten.</pre>jdutman schreef : Volgens mij ging het hier toch om een B230ET motor? Is hier iemand met zo'n motor die op LPG rijd?
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85