Ik weet het niet meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de losse flap aan mijn duim weer blijft plakken, ga ik weer verder, maar de voorbereidingen voor de eerste 12 heb ikreeds getroffen, morgen komt de rest van de schakelaars.Piet22 schreef : Als je meld in welke regio je woont/werkt is er vast wel iemand in de buurt die een foutcode lezer heeft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Beetje als test. Met mijn fototoestel gemaakt, geluid is niet best.
Achtereenvolgens worden de ABS, brandstofcomputer, ontsteking en Cruise Control uitgelezen
De drie eersten geven code 1-1-1, dus OK.
De Cruise Control geeft code 1-2-2. Dit is een foutmelding, maar normaal als de auto stil staat.
Kunnen we al filmpjes rechtstreeks embedden in een post?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij als gebruiker niet, maar ik zal even voor je kijken.Piet22 schreef : Kunnen we al filmpjes rechtstreeks embedden in een post?
<object width="560" height="340"><param name="movie" value=" www.youtube.com/v/5i-7mzxNVK0&hl=nl_NL&fs=1& ">
Blijkbaar gelukt.
Overigens zie ik dat je 4 standen hebt.De tester waar ik nu mee bezig ben, heeft er 7 en kun je ook gebruiken voor de 850, de powerseats, de ECC en de turbotimer.Automaat ga ik ook proberen,hoop dat het lukt.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Jeetje, 6 weken oud en nu al verouderd!
Gelukkig heb ik een 8-standen draaischakelaar ingebouwd. Alleen mijn kabel heeft niet voldoende aders.
Welke pinnen gebruik je voor de aanvullende functies?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bijna goed.jblokzijl schreef : Bas, begrijp ik dat je weer diagnosekastjes aan het bouwen bent?
Ik heb er vanavond eentje in elkaar gezet, om te zien of het te doen is, om te documenteren en een test, uiteraard.
Alledrie geslaagd trouwens.Met zoekwerk en documentatie kostte de eerste 90 minuten.Testen was zo gebeurd, hij werkt op de standen die ik kan testen, ik heb geen 850 dus ECC werekt niet en ik heb ook geen Timer Type 4 (whatever that is) dus die werkt ook niet.LH2.4 geeft wel een lampje, maar geen foutcode.Hij kan de unit dus wel vinden, maar ik krijg geen code retour. Ik meen me te herinneren dat ik mijn LH2.4 ooit wel heb uitgelezen, de enige wijziging, is het Guard II relais. Moet er dus nog even naar speuren, maar om kort te gaan, ik verwacht er binnenkort 12 te kunnen aanbieden.Uiteraard wel in een apart topic, als een soort groupbuy.
@Piet22: Sorry, en om je nog verder teleur te stellen, ben ik ook nog op zoek naar de laatste twee draadjes, want de immo moet je ook uit kunnen lezen en driver-memoryseat komt ook nog ergens een draadje vanaf.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanochtend kreeg ik hem niet gestart, terwijl dat tot nu toe geen probleem was. Een starthulp van de ANWB deed het verder wel, dus de accu heeft ook verversing nodig. Nu was het vanochtend ook -6 bij mij, dus dat hielp ook niet.
Ik heb een reserve LMM ingebouwd en die gaf geen verbetering. Vervolgens de BDP-sensor eruit gehaald en schoongepoetst. Een scheurtje in de isolatie geplakt, maar verder leek de kabel niet beschadigd. Foto's van de sensor voor en na heb ik, maar hoe krijg ik die in dit berichtje? Hij was goed aangeslagen, maar eenvoudig schoon te maken. Het had echter geen effect.
Wat is de volgende stap?
De symptomen nog eens op een rijtje: geen stationair bij koude motor, hoge stationair bij warme motor, slecht lopen bij alle temperaturen en af en toe wegvallen van stationair bij warme motor. Ik denk nu zelf aan de lambdasensor. De temperatuursensor lijkt minder logisch, omdat hij dan in ieder geval bij 1 temperatuur (koud of warm) goed zou moeten lopen (de sensor werkt met electrische weerstand, hoog bij kou en laag bij warm. Stuk gaan is dus of een lage weerstand of een hoge, oneindige weerstand)
Wie heeft suggesties.
PS: Ik wil ook graag zo'n kastje bij Bas kopen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Vreemd, dan moet het dus iets mechanisch zijn, wat niet gedetecteerd wordt door de on-board diagnostics.vreeburg schreef : Eentje met vier standen die vervolgens in drie standen 1-1-1 geeft en in de stand cruise control 1-2-2. Daarvan lees ik dat die normaal is bij stilstand en voor de rest geen codes.
Brandstofpompreleias is er zo eentje, drukregelaar op de injectorrail, losse bougiekabels, verkeerd om geplugde kabels, dat soort dingen.............
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Het verhaal dat de immobilizer het uitlezen verhindert/bemoeilijkt lijkt dus tot dusver niet bevestigd te worden.
Waar komt dat verhaal vandaan?