Ik weet het niet meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
OK, niet dom maar een beetje dubbelop....jacow Winter schreef :
 Miquelangelo1969 schreef : Misschien een hele domme suggestie hoor, maar is je LMM wel in orde?
niet dom, maar kijk eens naar boven
 
groet,
 
Jacow
Misschien toch de moeite van het checken waard... ik lees ook verder niets over gas of benzine. Ik had dezelfde symptomen, maar alleen op benzine...
 
GG,
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Indirect wel bij LPi hoor. De LPE (LPG computer) heeft als ingangssignalen het signaal van ECU naar benzine injectoren, het lambdasignaal en vermoedelijk in sommige gevallen een signaal dat de motor op temperatuur is. De LMM heeft natuurlijk wel invloed op het signaal van ECU naar benzineinjectoren, wat dus ingangssignaal van de LPE is. De LPE kan dat wellicht wat beter compenseren doordat deze nog rechtstreeks het lambdasignaal binnen krijgt. Als hij op benzine rot loopt (door bijv een defecte LMM) krijgt de LPE hetzelfde "rotte" signaal als de benzine injectoren.Qua verwijderen van de LPi injectoren: Je krijgt ze er zo uit. Dat is het probleem niet. De LPi injectoren weer goed in de zittingen krijgen is een groter probleem. Dat lukt bijna niet als het spruitstuk in de auto zit. Je moet namelijk heel veel kracht zetten in een erg ongemakkelijke houding om een O-ring ver genoeg in te drukken zodat het clipje in de juiste gleuf schiet. Je kunt bovendien dan niet goed zien of ze goed zitten wat kan resulteren in een losgeschoten en vrolijk rondsproeiende injector tijdens het rijden. Wil je dit wel doen dan zou ik je adviseren het spruitstuk uit te bouwen. Mijn LPG specialist doet het ook zo en ik heb het zelf ook zo gedaan. Zelfs met het spruitstuk op de werkbank moest ik nog veel kracht zetten om de injectoren er goed in te krijgen en bij goede visuele inspectie bleek dat ik ze niet allemaa goed had (onder redelijk optimale omstandigheden). Lees <a href="/node/16803" target="_blank">dit</a> verhaal maar eens, daar staan mijn ervaringen in plus een stukje van de ervaringen van Hein die ze met gemonteerd spruitstuk teruggezet had en dus inderdaad last had van losschietende injectoren. Mocht je dit wel willen doen dan staan daar ook de benodigde bestelnummers van pakkingen etc in.Baseman schreef : @Miquelangelo1969: Dat zou natuurlijk kunnen, dat het aan de LMM ligt, maar dan zou die op benzine erg rot lopen, want een LMM doet niks met een G3 installatie, als ie aanmaal op gas loopt.
Ik zou de topicstarter sterk adviseren eerst de foutcodes uit te lezen, desnoods bij de dealer (bel anders eens om te vragen wat het moet kosten, resetten, zelf een stuk rijden, uitlezen). Zou niet veel mogen kosten. Het blijft zo allemaal gissen en het kan wel eens een dure grap blijken als je van alles gaat vervangen wat niet de oorzaak is. Of je steekt er heel veel werk in wat geen resultaat geeft. Nog wel een klein testje wat je zelf zonder veel moeite kunt doen: Voel of die aluminium zittingen van de LPi injectoren nog helemaal strak in het spruitstuk zitten. Die moeten 100% vast zitten, de injectoren zelf mogen enigzins flexibel in die zittingen zitten (zit een O-ring tussen). Losse zittingen kunnen valse lucht veroorzaken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarom schreef ik ook: .....ALS ie eenmaal op gas loopt.henk 940LPT schreef :
Indirect wel bij LPi hoor.Baseman schreef : .................... als ie eenmaal op gas loopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
op de LPE zit geen direct signaal van of naar de LMM.Als je de auto, die 100% goed werkt op benzine, rustig laat omschakelen naar gas, kun je zonder problemen de LMM eruit trekken en er veranderd niets aan de motorloop.Dat bedoel ik.
Als ie op benzine rot loopt met kapotte LMM, neemt de LPE dat over ja, met als gevolg dat ie op gas ook rot (zo mogelijk nog rotter) loopt, dat klopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rubber leiding dichknijpen gaat prima met een gewone lijmklem.Baseman schreef :
Serieus?Nooit gehoord van een tang, waarmee je rubber leidingen kan dichtknijpen?gerryberrie schreef : Om de cis klep uit te sluiten,
Deze helemaal verwijderen, en de leidingen afdichten met een dikke bout die erin past.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor alle leerzame discussie en zelfs het aanpassen van mijn signature, dat is erg handig. Ik heb het volgende geleerd/besloten: uitbouwen van de LPI-injectoren ga ik niet aan beginnen in deze omstandigheden (vries een beetje vast aan de auto). Allereerst wil ik proberen de foutcodes uit te lezen. Zoals uit mijn signature nu blijkt heb ik een 98-er en die hebben een mooie stekker naast de stoel, maar daar heb je aparte stekkers voor nodig om uit te lezen. Op de site staat ergens dat iemand een paar van die stekkers in elkaar heeft gesoldeerd, maar ik kan er niet achter komen hoe ik zo'n ding kan kopen en/of lenen. Mogelijkheid is om natuurlijk langs een garage te gaan, maar ik heb overdag niet zoveel tijd en ook geen relatie met een Volvo-garage. (Daarnaast zit ik zo in elkaar dat ik dt soort dingen gewoon zelf wil kunnen/hebben).
Overigens ga ik steeds meer de LMM verdenken. De motor loopt zeker niet lekker onder alle omstandigheden. Gisteren reed ik met warme motor 80 in zijn 5 en mijn vrouw vroeg of de weg zo hobbelig was geworden. Starten gaat wel goed, dus de temperatuursensor wordt daarmee minder verdacht, toch? Daarnaast valt soms de stationair helemaal weg, ook als hij warm is. Met een beetje gas 'herinnert' de motor het weer en staat weer op 1500 toeren. En soms draait hij prachtig 800 toeren stationair. Het lijtk dus op iets dat hapert. De stekker naar de LMM heb ik al schoongemaakt, hoewel die er schoon uitzag met wat vaseline erop (of iets dat daarop leek, het is er nu wel van af)
Kortom: kan iemand mij helpen aan een diagnose stekker c.q. uitleggen hoe zo'n ding in elkaar te zetten voor een complete leek op gebied van electronica.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het gedaan door de slang bij het begin af te nemen en mijn duim erop te houden. Gaat ook prima en je weet meteen dat hij goed vacuum zuigt.Janneman schreef :
Rubber leiding dichknijpen gaat prima met een gewone lijmklem.Baseman schreef :
Serieus?Nooit gehoord van een tang, waarmee je rubber leidingen kan dichtknijpen?gerryberrie schreef : Om de cis klep uit te sluiten,
Deze helemaal verwijderen, en de leidingen afdichten met een dikke bout die erin past.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.