Ik weet het niet meer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 22:22 #1078503 door V700 register
Ik weet het niet meer is gemaakt door V700 register
Ik ben al een tijdje bezig met een probleem, waar een andere draad over bestaat onder de naam 'stationair toerental'. Ik begin een nieuwe om alles op een rijtje te zetten en hopelijk een stapje verder te komen.
Het is begonnen met slecht starten en nauwelijks stationair draaien bij koude motor.. Het volgende is gedaan: bougies + kabels + verdeelkap + rotor vervangen. Dat verhielp het slechte starten. Het slechte stationair was niet verholpen, maar de stationair is nu bij warme motor veel te hoog (1500 RPM)
CIS-klep schoongemaakt (twee keer) en op luchtlekken gecontroleerd. Die zijn er niet: als ik de aanvoerslang van de CIS klep loshaal en bij warme motor en veel te hoge stationair de toegang afsluit (vinger op de slang) slaat de motor af. Bij de speurtocht een lekke benzinedrukregelaar vervangen alsmede het vacuumslangetje alsook een lekkende waterpomp (die laatste had er niets mee te maken, maar meegenomen om andere ellende te besparen).
Verder heb ik het idee dat de motor niet meer lekker loopt, ook als hij warm is, met name in de lage toerentallen (80 in z'n 5 bijvoorbeeld). Nogmaals: bij koude motor geen stationair, bij warme motor veel te hoog. Het gekke is dat de stationair soms wel heel erg terugvalt naar rond de 500 en dat hij dan langzaam weer opregelt, soms naar 1000 maar soms ook naar 1500.
Ik heb het idee dat de CIS-klep verkeerd wordt aangestuurd, maar dat ook de gewone loop niet meer lekker is. Ik dacht dat dit aan de temperatuursensor kan liggen in het motorblok, de ETS-sensor of ECU-sensor. Het ding is niet heel erg duur, maar ik zie dat ik nogal wat moet uitbouwen om erbij te kunnen. Ik heb een LPI, waarbij de injectors onde het spruitstuk hangen en nogal in de weg zitten. Zijn die er makkelijk uit te halen. Ik zie een soort klip zitten die je eruit kunt trekken, maar vind het geen gerust idee. Ik heb dat nog nooit gedaan.
Heeft iemand nog andere suggsties waar dit aan kan liggen en wellicht ook tips om eventueel die temperatuursensor te vervangen?
Groeten
Jan Vreeburg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 22:27 #1260585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar gaat het over?
Jan, ik wil je adviseren om alle gegevens van je auto in de vraag op te nemen. Dat zal meer reacties opleveren. Wat voor motor, automaat, welk type brandstofcomputer, modeljaar, etc.
Groet, Lieme Huib

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 22:34 #1260586 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Cis klep gedoe
Om de cis klep uit te sluiten,
Deze helemaal verwijderen, en de leidingen afdichten met een dikke bout die erin past.
En ook de gaskabel om de gasrol los maken.
Het stationair toerental zou dan 500 toeren moeten zijn.
Is dit niet het geval,en is het hoger, dan heb je gewoon valse lucht.
IS het wel 500 toeren, dan de gaskabel weer om de gasrol leggen.
Is het dan weer hoger> fout bij je gasrol.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 22:35 #1260587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alle gegevens
ja, dat is handig: Het is een 940 estate uit 1998, 2.3 turbo motor, handgeschakeld, LPI G3 gas. 394.000 km, Koprevisie op 334.000 km. Meer kan ik niet verzinnen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2010 23:18 #1260597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic luchtmassameter
Ooit met één van mijn volvo's soortgelijks meegemaakt en het
bleek de luchtmassameter te zijn.
Die is overigens uit te lezen door de computer.
Zo'n 200 euro armer wordt je wel blijer naderhand.(althans in mijn geval)

succes,

Jacow 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2010 10:59 #1260629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Serieus?

gerryberrie schreef : Om de cis klep uit te sluiten,
Deze helemaal verwijderen, en de leidingen afdichten met een dikke bout die erin past.

Serieus?Nooit gehoord van een tang, waarmee je rubber leidingen kan dichtknijpen?Als je die op 1 van de twee rubber leidingen de tang zet, loopt als het goed is je blok kop basistoerental, CIS-klep zou de rest moeten doen, enfin, dat is bekend.
@Vreeburg:  Ik heb de vrijheid genomen een signature te maken voor jouw account, zodat de auto-specifieke data nu bij elke posting verschijnt. Je kunt dit zelf hier nog <a href="/user/6143/edit">Bewerken</a>

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2010 11:35 #1260640 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Jaa serieeus!

Baseman schreef :

gerryberrie schreef : Om de cis klep uit te sluiten,

Serieus?Nooit gehoord van een tang, waarmee je rubber leidingen kan dichtknijpen?Als je die op 1 van de twee rubber leidingen de tang zet, loopt als het goed is je blok kop basistoerental, CIS-klep zou de rest moeten doen, enfin, dat is bekend.

<div class="content">Tangen zijn mij zekerz bekend!
Maar had op het moment dat ik er zelf problemen mee had geen tang bij de hand, dus er toen maar een dikke bout in gedraait, werkt ook erg goed!
Dus ik zou zeggen: waarom niet?
Groeten,Gerben</div>

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2010 11:37 #1260641 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic LMM
Misschien een hele domme suggestie hoor, maar is je LMM wel in orde?
&#160;
GG,
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2010 11:52 #1260645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom niet?

gerryberrie schreef : <div class="content">Dus ik zou zeggen: waarom niet?</div>

Omdat het meer werk is?Een slang dubbelvouwen is zo gebeurd, als ie er tussenuit moet, moet ik eerst gereedschap pakken, de slangen losnemen, hopen dat ik een bout van de juiste maat heb liggen (zeker niet) en dan verder zien.
Slang dubbelvouwen of platknijpen en je weet meteen resultaat.Maar begrijp me niet verkeer, whatever works for you, zal ik maar zeggen, ieder zijn manier...;-)
@Miquelangelo1969: Dat zou natuurlijk kunnen, dat het aan de LMM ligt, maar dan zou die op benzine erg rot lopen, want een LMM doet niks met een G3 installatie, als ie aanmaal op gas loopt. In de meeste gevallen zou je dan ook een foutcode moeten krijgen trouwens.Ik lees nergens op weke brandstof het euvel zich voordoet, even afwachten dus.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2010 12:03 #1260650 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic duidelijk

Baseman schreef : Omdat het meer werk is?Een slang dubbelvouwen is zo gebeurd, als ie er tussenuit moet, moet ik eerst gereedschap pakken, de slangen losnemen, hopen dat ik een bout van de juiste maat heb liggen (zeker niet) en dan verder zien.
Slang dubbelvouwen of platknijpen en je weet meteen resultaat.Maar begrijp me niet verkeer, whatever works for you, zal ik maar zeggen, ieder zijn manier...;-)

<div class="content">Aah duidelijk!
Ik begrijp je verhaal, in mijn geval had ik cis klep er al uit gehaald [en een andere getest] dus alles lag al los, was even een boutje op zoeken in mijn schatkamer en hoppa.Maar ik begrijp indd dat als alles vast zit het nog wel een klus is IPV er een tang opgooien, niet bij stil gestaan. [oeps!]
Groeten,Gerben
</div>

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC