Motor loopt warm!! .... na nieuwe waterpomp... Opgelost!!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 wp001 schreef : Een goede remedie is om de thermostaat te modificeren.
Mogelijkheid 2 is dat je een pomp hebt met foutieve schoepen. Als je een originele Volvopomp hebt gemonteerd kun je dit uitsluiten.
Hoi Timen,

er zit een originele Volvo pomp in, dus dat zou goed moeten zijn.
Wat bedoel je met de thermostaat modificeren? Is dat iets dat je zelf kan doen?

Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Een andere mogelijkheid is nog dat de ventilator niet inkomt, tenminste daar heb nog niets over over gehoord.

- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Waar zit de thermostaat precies, en kan ik daan zomaar een gaatje in boren? En wat daarna, als er een gaatje inzit? Kan ik hem er niet in zijn geheel afhalen om zo de lucht te laten onsnappen?
Is er niet een andere manier, hoe doen ze dat bv in de garage?

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Prima manier van Haynes. Alleen niet meer dan 1 druppel per minuut. Vul het systeem zelf maar eens af dan merk je het wel.henk 940LPT schreef : In de haynes raadt men aan het koelwater langzaam in het reservoir te gieten. Door langzaam te gieten heeft de lucht meer gelegenheid te ontsnappen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Vandaar nogmaals mijn vragen...:
Voor zover ik weet draait de ventilator gewoon mee, je bedoeld toch de fan achter de radiator, die aan de <a href="/taxonomy/term/1827"><acronym>waterpomp</acronym></a> zit?
Waar zit de <a href="/taxonomy/term/813"><acronym>thermostaat</acronym></a> precies, en kan ik daan zomaar een gaatje in boren? En wat daarna, als er een gaatje inzit? Kan ik hem er niet in zijn geheel afhalen om zo de lucht te laten onsnappen?
Is er niet een andere manier, hoe doen ze dat bv in de garage?

Gulle Groet,

- V700 register
- Nieuw lid
-

nee zonder gekheid even blazen in het reservoir met aardig wat druk blaast een bel ook snel weg

- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
De thermostaat zit in het thermostaathuis. Dat is waar de bovenste radiatorslang op het motorblok vastzit. (als je voor de grille staat rechtsvoor op het motorblok.Miquelangelo1969 schreef : Waar zit de <a href="/taxonomy/term/813"><acronym>thermostaat</acronym></a> precies, en kan ik daan zomaar een gaatje in boren? En wat daarna, als er een gaatje inzit? Kan ik hem er niet in zijn geheel afhalen om zo de lucht te laten onsnappen?
Als je voldoende vloeistof hebt afgetapt kun je de slang op het motorblok losmaken (slangklem), en dan de twee boutjes losmaken waar het huis mee vaszit. Daaronder zit dan de thermostaat. Het gaatje moet dan in de ronde schijf die door de veer de doorgang verspert.
- Marco
- Nieuw lid
-