Rook en olieverbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even gechecked: een TDO4h-13C, mitsu dus.Jammer.Baseman schreef : .........zal er in de LPt wel een Mitsubishi geleverd zijn.....???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
JW schreef : ik zou de carterventilatie eens controleren, de terugloop van de turbo. als een van de 2 verstopt zit kan de turbo zijn olie slecht terug het carter in laten stromen. Bij een echt verstopte carterventilatie komt er ook olie uit de seals gelopen.
Kijk ook eens of er veel olie in de intercooler zit. dat kan aangeven of de turbo ergens veel olie (aan de compressorkant) er door duwt.
Geeft de motor veel gassen via de peilstok als je deze met lopende motor er uit haalt?
Waar zit die carterventilatie dan ?
is dat gewoon een pijpje uit het carter ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb me altijd laten vertellen dat de Volvo richtlijn 1 liter op de 1500 kilometer is. dus dat, of meer, is foute boel.Michael Oud schreef : Wanneer is het "olieverbruik best wat aan de hoge kant"?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sommige mensen vinden een liter op 6k km aan de hoge kant, terwijl anderen een liter op 1000 km prima vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De mijne flikkert er elke 10000 kilometer een liter olie uit, door de voorste nokkenaskeerring. Ik hoop dat dat na 15 november is opgelost.
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
Toen ik dus laatst ging peilen stond het peil dus flink onder mijn peilstok. (dat van het olielampje op druk en niet op niveau wist ik nog niet).
Heb er nu dus 2,5 liter in gegooid op zo'n 4000 km dus. Ik vindt dit best veel eigenlijk maar verwacht ook weer niet dat een auto van deze leeftijd (1992) en 300.000km niets verbruikt.
De rook die uit de uitlaat komt als ik lang stil sta (is nu pas een keer of 3 gebeurt) is wit van kleur. Wat dat mag betekenen weet ik niet !
P.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het verbruik is echter wel wat aan de hoge kant ja. Helaas ben ik niet zo technisch dat ik wat hulp kan bieden.