Rook en olieverbruik
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
Mijn mooie 940 SE uit 1992 met een B200FT motor rookt uit de uitlaat als hij lang stationair loopt (minuut of 15) verder rijdt hij prima en dus rookvrij maar als je lang stil moet staan is het mistig achter mij.
Ook merkte ik op dat mijn olieverbruik best wat aan de hoge kant was dus ook maar even bijgevuld.
Mijn vraag is nu: is dit ernstig of kan ik hiermee blijven doorrijden ??? en wat is het euvel ???
Verder niet mee aan de hand dus.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
DAN denk ik het eerst aan kapotte turbineas olieseals.
De turbo is dan aan revisie/vernieuwing toe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn er turborevisiesets in de handel (vast wel)?Wat kosten die ongeveer?Waar kan ik die krijgen?JanV schreef : De turbo is dan aan revisie/vernieuwing toe.
Ik heb nog een turbo in de schuur liggen, kan ik mooi op oefenen, just in case.
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, die zijn er. Ik heb er recent een aan JanV verkocht voor de een Garrett T3. Mitsubishi is moeilijker te krijgen...Baseman schreef :
Zijn er turborevisiesets in de handel (vast wel)?Wat kosten die ongeveer?Waar kan ik die krijgen?JanV schreef : De turbo is dan aan revisie/vernieuwing toe.
Ik heb nog een turbo in de schuur liggen, kan ik mooi op oefenen, just in case.
Bij mitsubishis's komt ook nog het feit om de hoek kijken dat ze gebalanceerd moeten woren. Garrett turbo's hebben de draaiende delen afzonderlijk gebalanceerd, dus hoeft dat (in principe) niet.
Dit balanceren kunnen maar een paar bedrijven in Nederland. Het zijn stuk voor stuk ........ Ze raken de turbo alleen aan, als zij hem gereviseerd hebben, ivm schade enzo...
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben in turbo-typen nog niet zo thuis, maar standaard zal er in de LPt wel een Mitsubishi geleverd zijn.....???flip_21 schreef : Ja, die zijn er. Ik heb er recent een aan JanV verkocht voor de een Garrett T3. Mitsubishi is moeilijker te krijgen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Correct. Ik heb ze nog niet echt gezocht dus, maar ze zijn moeilijker te vinden.Baseman schreef :
Ik ben in turbo-typen nog niet zo thuis, maar standaard zal er in de LPt wel een Mitsubishi geleverd zijn.....???flip_21 schreef : Ja, die zijn er. Ik heb er recent een aan JanV verkocht voor de een Garrett T3. Mitsubishi is moeilijker te krijgen...
Groet
- phil nijhuis (GAST)
- Nieuw lid
-
Het peil was erg laag dat terwijl het lampje pas af en toe aan ging bij het optrekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk ook eens of er veel olie in de intercooler zit. dat kan aangeven of de turbo ergens veel olie (aan de compressorkant) er door duwt.
Geeft de motor veel gassen via de peilstok als je deze met lopende motor er uit haalt?