940 met B230FK (lpi) wil niet starten.....MAAR NU WEER WEL!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 11:54 #1209544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is het .
Maar er zitten meer kastjes omder de kap. Jij en ik weten welke je bedoeld, meerder mensen hier denk ik, maar als je begint aan je zoektocht, zou je er wel eens meer tegen kunnen komen die aan jouw omschrijving voldoen, dat bedolede ik.
Bij mijn weten, is dat het relais, wat benzine af, en gas aan moet schakelen (en omgekeerd), dat zou best de reden kunnen zijn dat een B230FB geen brandstofpomprelais heeft, bedenk ik me nu.......
Bij mijn weten, is dat het relais, wat benzine af, en gas aan moet schakelen (en omgekeerd), dat zou best de reden kunnen zijn dat een B230FB geen brandstofpomprelais heeft, bedenk ik me nu.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 12:34 #1209547
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NVT
Die is dan niet van toepassing. De topicstarter heeft een FK, die hebben wel het witte relais. Blijft over de BDP sensor (maar als die niet goed is, krijg je toch helemaal geen vonken, ook niet als je de startmotor laat draaien ??)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 13:59 #1209560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.
Klopt, maar helaas kan een BDP sensor behalve werken of stuk zijn, ook gebrekkig werken.Mijn pa rijd met een soms startende SAAB vandaag nog naar Clermont-Ferrand voor een nieuwe, als het blijkt te kloppen, zal ik het posten.
Het is trouwens ook een storingscode, dat de BDP een slecht signaal geeft, wat dus anders is dan de code voor géén signaal.
Het is trouwens ook een storingscode, dat de BDP een slecht signaal geeft, wat dus anders is dan de code voor géén signaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 18:53 #1209583
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP sensor...
Heren,
Mijn eigen deelname aan dit topic is op t moment wat traag, dat heeft alles te maken met een verhuizing waarbij de (bijna) monopolist op het gebied van kabel gecombineerd met internet.. (juist Ziggo dus) nogal wat tijd nodig heeft om een internetaansluiting te realiseren.. Daarom telkens naar het oude adres fietsen, daar inloggen op een oude pc, hmm het wordt er niet sneller van.
Maar.. terug ontopic. Gezien de laatste adviezen en gezien de mogelijke prijsstelling ga ik proberen de bdp sensor te vervangen. Ergens in de verhuisde voorraad moeten mijn assteunen te vinden zijn, zodat er ook wat ruimte is onder de auto om te werken. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat..
@Bas: de bougiekabels heb ik in dezelfde volgorde aangsloten als na zelf verwisselen van de verdeelkap/rotor/boegiekabells.. Daar heeft ie ong. 15000 km mee gelopen, dus lijkt me ok .
(0verigens.. een defecte BDP sensor past ook wel weer bij het af en toe slecht strarten dat 'ie deed... Er is weer enig spoor van optimisme aanwezig hier in het Noorden...)
Mijn eigen deelname aan dit topic is op t moment wat traag, dat heeft alles te maken met een verhuizing waarbij de (bijna) monopolist op het gebied van kabel gecombineerd met internet.. (juist Ziggo dus) nogal wat tijd nodig heeft om een internetaansluiting te realiseren.. Daarom telkens naar het oude adres fietsen, daar inloggen op een oude pc, hmm het wordt er niet sneller van.
Maar.. terug ontopic. Gezien de laatste adviezen en gezien de mogelijke prijsstelling ga ik proberen de bdp sensor te vervangen. Ergens in de verhuisde voorraad moeten mijn assteunen te vinden zijn, zodat er ook wat ruimte is onder de auto om te werken. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat..
@Bas: de bougiekabels heb ik in dezelfde volgorde aangsloten als na zelf verwisselen van de verdeelkap/rotor/boegiekabells.. Daar heeft ie ong. 15000 km mee gelopen, dus lijkt me ok .
(0verigens.. een defecte BDP sensor past ook wel weer bij het af en toe slecht strarten dat 'ie deed... Er is weer enig spoor van optimisme aanwezig hier in het Noorden...)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2008 15:03 #1209731
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yesss!!
Zie het einde in bovenstaande posting om de goede afloop te lezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2008 19:54 #1209747
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Mooi zo, het klopt dus inderdaad dat de BDP-sensor kapot was.Wat kostte dat ding trouwens? (als ik zo vrij mag zijn.)
Weer veel veilige en zekere kilometers toegewenst, na een dikke week ploeteren.....
Nu die van Joost nog.....
Weer veel veilige en zekere kilometers toegewenst, na een dikke week ploeteren.....
Nu die van Joost nog.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2008 12:20 #1209779
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP-sensor..
Dank voor je wens. Die prijs wil ik best met jullie delen hoor.
Broekhuis Emmen, die er overigens voor zorgde dat de sensor nog diezelfde dag uit Assen overkwam (ook hier hulde daarvoor), rekende inclusief korting en BTW € 38,80.
De auto heeftons gisteren vanuit Drenthe naar het Circustheater in Scheveningen gebracht, dus doet weer z'n werk.
Broekhuis Emmen, die er overigens voor zorgde dat de sensor nog diezelfde dag uit Assen overkwam (ook hier hulde daarvoor), rekende inclusief korting en BTW € 38,80.
De auto heeftons gisteren vanuit Drenthe naar het Circustheater in Scheveningen gebracht, dus doet weer z'n werk.
Moderators: Jerry Stam