940 met B230FK (lpi) wil niet starten.....MAAR NU WEER WEL!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
't blijft raar: wél vonk, wél benzine, niet starten......
Ben inderdaad bang dat ik uitgeprobeerd ben.. weet iemand of ik eenvoudig kan controleren op lekkende lpi injectoren? Hoewel... evt. lpg zou intussen toch al lang weg moeten zijn? Bougies zijn er uit geweest, meerdere malen zelfs, dat lijkt me toch redelijk ventileren...
Wie heeft nog een suggestie voor een zelf-uitvoerbaar-controlepunt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De saab 9-3 van mijn pa heeft hetzelfde probleem. Alleen start de auto bij hem voorlopig nog net, meer wél dan niet.Bij de SAAB is een defecte BDP-sensor 95 % zeker de oorzaak, misscien hier ook een onderzoekje waard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Schuim voor de lmm, om maar iets te noemen. Maw. krijgt de motor voldoende lucht? Ik vermoed van wel, maar je weet nooit.
Groet,
Philip
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Het zwart/grijze kastje/relais onder de motorkap tegen het schutbord wat zorgt voor overschakeling tussen lpg en benzine???.....is wel een prijzig ding; nieuw 110,- exc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is een nogal ruime omschrijving Leon.................ldoensen schreef : Het zwart/grijze kastje/relais onder de motorkap tegen het schutbord wat zorgt voor overschakeling tussen lpg en benzine???.....is wel een prijzig ding; nieuw 110,- exc.

Volgens mij bedoel je het kastje van 3 bij 5 bij 10, met de tekst vitaltronic erop, inderdaad van Vialle.Mijn pa heeft een vergelijkbaarprobleem, maar dat kastje was niet de oplossing.Ik heb nem nagekeken, doorgesoldeerd, maar nog steeds geen sjoege.
Ik schuif steeds meer punten op een BDP-sensor.
@Hans: De bougiekabels zitten toch wel gewoon in de goeie volgorde?Je hebt een vonk en er komt benzine aan in de cilinders. Starten met startpilot, zal niet helpen dus, want benzine heb je al.
Als je zelf nog aan de gang wil, zou ik een overzicht opzoeken van de componenten die meespelen bij de startprocedure en die stelselmatig langslopen. Had je het voor jezelf al op papier gezet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Ja ik weet het Bas, ik kan soms ont-zet-tend doorslaan .......Baseman schreef :
Dat is een nogal ruime omschrijving Leon.................ldoensen schreef : Het zwart/grijze kastje/relais onder de motorkap tegen het schutbord wat zorgt voor overschakeling tussen lpg en benzine???.....is wel een prijzig ding; nieuw 110,- exc.
Maar zonder gekheid, meer vertellen dan dat dat kastje ook de nodige kuren kan vertonen in de vorm van oa dubbele brandstof aansturen of wel/niet op lpg of benzine lopen kan ik ook niet