940 met B230FK (lpi) wil niet starten.....MAAR NU WEER WEL!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 22:12 #1209402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vorderingen
Heb je nog vorderingen gemaakt Hans ? Of staat de auto bij de garage ? Ben benieuwd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2008 18:09 #1209489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vorderingen....
Nou nee, alleen maar dat ook verwisselen van de drukregelaar geen positief resultaat opgeleverd heeft... (nou ja.. die is het niet dus..)
't blijft raar: wél vonk, wél benzine, niet starten......
Ben inderdaad bang dat ik uitgeprobeerd ben.. weet iemand of ik eenvoudig kan controleren op lekkende lpi injectoren? Hoewel... evt. lpg zou intussen toch al lang weg moeten zijn? Bougies zijn er uit geweest, meerdere malen zelfs, dat lijkt me toch redelijk ventileren...
Wie heeft nog een suggestie voor een zelf-uitvoerbaar-controlepunt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2008 18:41 #1209491 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen LPG
Als er geen lpg in de slangen zit kan het ook niet in de cilinder komen. Systeem dus ontluchten door losmaken van de slangen. Dacht dat ik in draadje gezegd had hoe je dit kunt doen. Ook even de afsluiter op de tank dichthouden door de kabel eraf te trekken. Wat je zelf ook nog kan controleren is de compressie. Meters zijn niet zo duur. Bougie eruit, meter erop en starten maar. Als je op alle cilinders druk hebt, zou ik het niet meer weten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2008 18:44 #1209492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sensors?
Heb je de BDP-sensor/knock-sensor gecontroleerd, schoongemaakt en teruggezet?
De saab 9-3 van mijn pa heeft hetzelfde probleem. Alleen start de auto bij hem voorlopig nog net, meer wél dan niet.Bij de SAAB is een defecte BDP-sensor 95 % zeker de oorzaak, misscien hier ook een onderzoekje waard.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2008 18:44 #1209493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alsluiter
Pagina mbt de afsluiter kun je <a href="/node/10340">hier</a> vinden. Had even teruggekeken, had m hier niet genoemd/gelinkt. Massa aansluitingen van de injectoren (met van die oogjes aan het spruitstuk geschroefd) waren ook goed ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2008 18:46 #1209495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is er al gekeken naar
Is er al gekeken naar obstructies in het inlaat-traject?
Schuim voor de lmm, om maar iets te noemen. Maw. krijgt de motor voldoende lucht? Ik vermoed van wel, maar je weet nooit.
Groet,
Philip

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2008 00:28 #1209531 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic kastje
&#160;
Het zwart/grijze kastje/relais onder de motorkap tegen het schutbord wat zorgt voor overschakeling tussen lpg en benzine???.....is wel een prijzig ding; nieuw 110,- exc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2008 07:22 #1209534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ruime omschrijving?

ldoensen schreef : Het zwart/grijze kastje/relais onder de motorkap tegen het schutbord wat zorgt voor overschakeling tussen lpg en benzine???.....is wel een prijzig ding; nieuw 110,- exc.

Dat is een nogal ruime omschrijving Leon.................;-)
Volgens mij bedoel je het kastje van 3 bij 5 bij 10, met de tekst vitaltronic erop, inderdaad van Vialle.Mijn pa heeft een vergelijkbaarprobleem, maar dat kastje was niet de oplossing.Ik heb nem nagekeken, doorgesoldeerd, maar nog steeds geen sjoege.
Ik schuif steeds meer punten op een BDP-sensor.
@Hans: De bougiekabels zitten toch wel gewoon in de goeie volgorde?Je hebt een vonk en er komt benzine aan in de cilinders. Starten met startpilot, zal niet helpen dus, want benzine heb je al.
Als je zelf nog aan de gang wil, zou ik een overzicht opzoeken van de componenten die meespelen bij de startprocedure en die stelselmatig langslopen. Had je het voor jezelf al op papier gezet? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2008 08:27 #1209541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP
Is ook nog wel redelijk te vervangen, kosten vallen mee (paar tientjes dacht ik, voor de zekerheid navragen mocht je m bestellen !!). Hij zit achterop het blok, in het vliegwielhuis eigenlijk (het rode gedeelte). Dus achter de cilinders, bovenin het rode ding. Vanaf het schutbord aan bestuurderszijde loopt er een kabeltje naar beneden, dat is de kabel van de bewuste sensor. Kabel (mn. de afscherming/isolatie) moet ook goed en onbeschadigd zijn.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2008 10:28 #1209543 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ontzettend

Baseman schreef :

ldoensen schreef : Het zwart/grijze kastje/relais onder de motorkap tegen het schutbord wat zorgt voor overschakeling tussen lpg en benzine???.....is wel een prijzig ding; nieuw 110,- exc.

Dat is een nogal ruime omschrijving Leon.................;-)

Ja ik weet het Bas, ik kan soms ont-zet-tend doorslaan .......
Maar zonder gekheid, meer vertellen dan dat dat kastje ook de nodige kuren kan vertonen in de vorm van oa dubbele brandstof aansturen of wel/niet op lpg of benzine lopen kan ik ook niet  

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC