940 met B230FK (lpi) wil niet starten.....MAAR NU WEER WEL!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien een lekkende injector, probeer ze allemaal eens af te koppelen (plug op injector) en dan door te starten, als het een beetje wil draait je motor een seconde of 2 maar weet je wel waar het zit.hans dus schreef : Wél ontdekte ik dat een van de benzineinjectoren een enigzins nat voetje heeft bij de aansluiting op het spruitstuk.. Kan dat deze "crisis" veroorzaken..??
Je hebt al wel gecontroleerd of je vonk hebt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lees wat je schrijft, maar de boodschap dringt niet tot mijn bovenkamer door.
M'n auto start niet. Als ik het goed begrijp stel je voor om alle vier benzineinjectoren los te koppelen (helaas begrijp ik niet goed wat je bedoelt met "plug op injector") en dan door te starten; de motor zou dan evt een seconde of 2 gaan draaien (maar krijgt dan toch geen benzine) "maar weet je wel waar het zit".. (Ook hierop graag enige toelichting opdat mijn brein begrijpt wat je bedoelt.
Overigens, controle op vonk heb ik in mn eentje nog niet kunnen doen..... is natuurlijk óók een optie, een heel voor de hand liggende optie zelfss..
morgen maar eens cratief worden om dat uit te vogelen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben je wel voorzichtig met je hoogspanning ? Dat trekken mensen niet zo goed, misschien je auto ook niet (staat me iets van bij dat er iets kapot gaat als je met losse kabel(s) gaat starten/motor laat draaien).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de auto eventjes start weet je dat je waarschijnlijk een lekkende injector hebt maar ook dat je een goede vonk hebt.
Om te weten welke de boosdoener is, de hele injectorgallerij er uit en op een schoon witte poetslap, je ziet de sporen van de benzine. Injectoren schoonmaken kost de wereld niet bij de Bosch dealer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omschrijving: O-ring setBestelnummer: 1346393Prijs: €7.91Benodigd: 4 (had zelf een extra voor het breken, die had ik ook nodig)
De dopjes op de injectoren (bij mij groen) voorzichtig !! insnijden met een scherp stanleymes oid. Waarom voorzichtig ? Omdat in het gaatje bovenin een klein puntje staat. Ben bang dat je die beschadigt je het sproeibeeld verprutst. Dopje eraf, O-ring eraf, grijze kunststof ringetje bewaren ! In het setje zit ook een ring (geel geloof ik) maar die is te dik/breed en past dus niet. O-ringen terug. Op de gallerij/rail ook meteen vervangen: Clipje los, O-ringen vervangen, Clipje er weer op. Even goed kijken hoe het clipje hoort, er zitten 2 gleuven in, het is dacht de bovenste (dan dichten de ringen af, de onderste lukt niet, te strak). Alle O-ringen een beetje insmeren met motorolie als "assembly lubricant". Bij terugplaatsen van de gallerij een beetje morrelen, alle injectoren moeten er even ver in zitten en nog kunnen draaien (om hun as). Had eerst eentje die niet wilde draaien, zat dus niet helemaal goed. Beetje verder gemorreld en toen wilde die niet als de rest draaien en zat dus goed/spanningsvrij in het spruitstuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben echt heel benieuwd
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als de zoemtoon onder de stoel vandaan komt wel.Brandstofpompen gaan volgens mij niet ineens stuk. Die dingen maken steeds meer herrie, zoveel zelfs dat je er de radio voor harder moet zetten bij een stoplicht.hans dus schreef : Als ik op "rood" het contact omzet, hoor ik een klik, een zoemtoon en weer een klik.. Ik maak daar uit op dat de benzinepomp werkt.
Brandstofpomprelais' gaan wel ineens rare dingen doen, nog los van alle andere gegeven mogelijke oorzaken...

- V700 register
- Nieuw lid
-

Helaas ging die van mij wel plotseling stuk.......................................... Tenminste volgens de Anwb en later bevestigd door mijn zeeeeeeeeeeeeeeer betrouwbare garagist !
- V700 register
- Nieuw lid
-