Foutcodes in B204GT

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 21:42 #1199048 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proefrit
... was dat die proefrit waarbij je eventjes 150 km/h + hebt gereden (Uiteraard in Duitsland... )
Mijn GEVOEL zegt me dat dergelijke snelheden niet eens zoveel méér verbruik opleveren. Tegen-de-wind-in rijden, daarentegen, juist wel!
Groet, Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 12:56 #1200838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic idem probleem

Johan Vlagsma schreef : Dank! ik heb dus de tempsensor voor het instrumentpaneel getest, goed te weten
Er is iemand anders (uit Belgie, bekend hier?) ook <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=124958 ">bezig op Turbobricks, het lijkt met hetzelfde probleem

Bij deze gevonden, dat is mijn GT en nog steeds aan het zoeken achter het probleem.
Groeten Joris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 13:10 #1200842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EGT loshalen
De EGT kan er uit zonder iets meer los te halen, geloof me heb ik ook al gedaan.
Op dit moment zit de EGT van de FT in de GT en ze blijven beide hetzelfde rijden, ook heb ik de TPS en AMM gewisseld, en een nieuwe tempsensor gestoken in de GT, zonder enig verschil.
Ik steek het op dit moment op een elektrisch contact of TCU (dat wordt de volgende wissel denk ik)
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 13:46 #1200846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EGT
Vind je het goed daar een apart draadje voor te maken en kun je nog eens op een rijtje zetten welke foutcodes je op dit moment hebt. Je hebt hoop ik gezien dat bij mij en bij Siebren de TCU codes veroorzaakt werden door slecht kontact op de temp sensor. Een paar keer jutteren met de plug, inspuiten met contactspray en het was weer ok.
Ik heb de EGT nog niet los kunnen nemen, ik kan er niet bij. Heb jij 'm los kunnen halen zonder het hele uitlaatspruitstuk te lossen? Heb je gezien of het versterkerdoosje open kan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 14:19 #1200852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Johan, Snap jij het als
Hej Johan,
Snap jij het als Bosch zegt, in de eerste regel van jouw posting van 25-4, `0 280 000 950 is een LH 2.4.2 (B204FT vanaf 9/91)` en dan vervolgens in de laatste regel doodleuk aangeeft dat de 0 280 000 950 een LH 2.4.4 zou zijn...
Groeten,
Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 16:30 #1200873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

LHOsinga schreef : Hej Johan,
Snap jij het als Bosch zegt, in de eerste regel van jouw posting van 25-4, `0 280 000 950 is een LH 2.4.2 (B204FT vanaf 9/91)` en dan vervolgens in de laatste regel doodleuk aangeeft dat de 0 280 000 950 een LH 2.4.4 zou zijn...
Groeten,
Lieme Huib


de 0 280 000 950 computer heeft een wit label en is een beter type. das gelijk LH 2.4.4. 
De 0 280 578 (zit in de B204GT schadewagen hier) is een donker-groen label computer, een oudere versie LH 2.4 dus. zou interessant zijn om te kijken of de 950 uitwisselbaar is met de 578, ik vind de wit-label computers beter (normaal zijn ze bij gelijke motoren uitwisselbaar maar nu met de TCU is het even opletten, volgens mij hebben de versies met de 950 computer ook een iets nieuwere TCU)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 19:12 #1200889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga dadelijk nog eens de
Ik ga dadelijk nog eens de codes uitlezen en dan zal ik ze doorgeven.
Ik heb de EGT losgehaald zonder spruitstuk af te halen, gaat niet makkelijk maar met een gewone steeksleutel kan je normaal de EGT loskrijgen (eerst anti-roest) van boven uit, sleutel langs onder.  Ik heb ook geprobeerd het versterkerdoosje te openen maar aangezien de sensor 780€ kost heb ik niet heel hard durven proberen.
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 19:31 #1200890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hûh?
Hûh, maar waarom zeggen ze eerst dat de ...950 een LH 2.4.2 is en een paar regels verder dat het een LH 2.4.4 is? Dat vind ik niet kloppen met de wetten der logica. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 20:05 #1200892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt, ik heb het fout!

LHOsinga schreef : Hûh, maar waarom zeggen ze eerst dat de ...950 een LH 2.4.2 is en een paar regels verder dat het een LH 2.4.4 is? Dat vind ik niet kloppen met de wetten der logica.


OEPS. ik had pas nog naar mijn eigen ECU gezocht (962 van een B230FK) en die kwam als LH 2.4.4 uit de bus, ik heb gezien de gelijke mogenlijkheden van zowat alle whitelabel ECU's gedacht dat ze dan allemaal LH 2.4.4 waren. de Ecat zegt LH 2.4.2 voor de 950....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2008 20:32 #1200900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemd
Dat begrijp ik ook niet. Ik zou wel eens wat meer inhoudelijke documentatie willen hebben over de werking en zo, maar Bosch geeft niet zo veel vrij. Ik denk dat tuners als Rica ed er veel emperische kennis van hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD