Foutcodes in B204GT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik las in een eerdere posting in dit draadje dat je online bosch info had gevonden weermee je Bosch nummers kunt relateren aan Volvo onderdelennummers. Ik heb die site gezocht maar niet gevonden (ik zoek een eindtrap-nummer). Het je een link naar die relatietabel van Bosch?
Groet!
Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zoeken gaat op autotype, soms moet je met de B204GT een beetje creatief zijn, zoek de 960 met 190PK maar.
(ik ben weer even afgeleid, klein VKB projectje.. zaterdag verder met de 780)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Thnx!
CU 26/4 in Woerden!
Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
LH Computer is Volvonr 3 517 718 / Bosch nr 0 280 000 578 en dat is anders dan de B204FT van Lieme Huib. Hebben GT's en FT's dus verschillende ECU's? of is het toeval?
Na losnemen van de computerplug was de EGT foutcode weg, helaas na een proefrit weer terug. Dat bewijst toch ook weer dat softwarematig resetten niet hetzelfde is als hardwarematig resetten (spanning er af). Enfin, de EGT sensor zal er toch af moeten, het lijkt toch echt de enig overgebleven storing kandidaat. De pest is dat je er totaal niet bij kunt. Waarschijnlijk gaan we de hele uitlaatkant een keertje losnemen, spruitstuk, turbo etc. Ben wel benieuwd of dat versterkerdoosje van de EGT sensor open kan want als het alemaal ingegoten zou zijn dan is het gewoon kassa...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De motor uit mijn donor auto is een B204FT, maar heeft GEEN katalysator, dat maakt het weer een B204GT(?).... Ik denk in ieder geval dat het niet veel uit zal maken.Johan Vlagsma schreef : LH Computer is Volvonr 3 517 718 / Bosch nr 0 280 000 578 en dat is anders dan de B204FT van Lieme Huib. Hebben GT's en FT's dus verschillende ECU's? of is het toeval?
Gegroet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- 0 280 000 578 is een LH 2.4.1 en is vervangen door 0 986 261 754
- 0 280 000 950 is een LH 2.4.2 (B204FT vanaf 9/91)
740/760/940/960 - 2.0 16V Turbo 190/200HP B204FT/GTLH2.4 (Fuel ECU):0 280 000 5970 986 261 763 - recon. part(LH2.4.1 - Volvo p/n: 3531519, 5003776)0 280 000 5780 986 261 754 - recon. part(LH2.4.1 - Volvo p/n: 3517718, 5003775)0 280 000 9260 986 262 702 - recon. part0 986 262 711 - recon. part(LH2.4.4 - Volvo p/n: 3507258, 3547059, 5003826)0 280 000 950(LH2.4.4 - Volvo p/n: Should be interchangeable with 0 280 000 926)
(wel handig om alles bij elkaar te verzamelen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.autofficinamazzali.it/elencocentraline.htm "> www.autofficinamazzali.it/elencocentraline.htm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jouw verbruik op de lange afstand tussen Veldhoven en Woerden komt nu dicht bij het verbruik dat ik met de B204FT weet te realiseren. Ik rij vooral lange afstanden en haal daarbij gemiddeld per jaar (40000 km!) 1 op 10,1. Heb je volgetankt in Veldhoven en afgetankt toen je thuis was na je rit naar Woerden? Heb je de motor voor acceleraties belast? Ik merk bij mezelf dat ik het leuk vind om af en toe met halfgas te accelereren. Stevig doorgaan maar niet het onderste uit de kan halen. Dat zit dus OOK in mijn gemiddelde gebruik!
Het lijkt er dus op dat Siebren geen EGTC-probleem heeft en wij beiden wel. Het enige dat ik nog merk in het gebruik is dat er in het overgangsgebied van turbodruk/geen turbodruk nog wat "inhoudend" gedrag plaatsvindt. Ook percipieer ik bij gas-op-de-plank licht inhoudend motorgedrag. Als ik vervolgens mijn rechtervoet lichtjes optil, dan gaat de acceleratie vervolgens nog wat feller. Het lijkt er op dat bij gas-op-de-plank niet het maximale uit de motor wordt geleverd maar bij 3/4 gas wel...
Groeten, Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





