Foutcodes in B204GT

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:11 #1198739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bosch online info??
Hej Johan,
Ik las in een eerdere posting in dit draadje dat je online bosch info had gevonden weermee je Bosch nummers kunt relateren aan Volvo onderdelennummers. Ik heb die site gezocht maar niet gevonden (ik zoek een eindtrap-nummer). Het je een link naar die relatietabel van Bosch?
Groet!
Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2008 20:25 #1198745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bosch online onderdelen catalogus
Hej Lieme Huib, de site is deze: <a href=" ecat-online.bosch.de/toc/ "> ecat-online.bosch.de/toc/
Zoeken gaat op autotype, soms moet je met de B204GT een beetje creatief zijn, zoek de 960 met 190PK maar.
(ik ben weer even afgeleid, klein VKB projectje.. zaterdag verder met de 780)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 23:15 #1198893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx!
Ha Johan,
Thnx!
CU 26/4 in Woerden!
Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 22:01 #1198963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic EGT
Vanavond de grote pluggen rechtsvoor los gehad en schoon gemaakt (links was al eerder gedaan). Geen verschil, alles ziet er netjes uit.
LH Computer is Volvonr 3 517 718 / Bosch nr 0 280 000 578 en dat is anders dan de B204FT van Lieme Huib. Hebben GT's en FT's dus verschillende ECU's? of is het toeval?
Na losnemen van de computerplug was de EGT foutcode weg, helaas na een proefrit weer terug. Dat bewijst toch ook weer dat softwarematig resetten niet hetzelfde is als hardwarematig resetten (spanning er af). Enfin, de EGT sensor zal er toch af moeten, het lijkt toch echt de enig overgebleven storing kandidaat. De pest is dat je er totaal niet bij kunt. Waarschijnlijk gaan we de hele uitlaatkant een keertje losnemen, spruitstuk, turbo etc. Ben wel benieuwd of dat versterkerdoosje van de EGT sensor open kan want als het alemaal ingegoten zou zijn dan is het gewoon kassa...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 22:10 #1198964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja

Johan Vlagsma schreef : LH Computer is Volvonr 3 517 718 / Bosch nr 0 280 000 578 en dat is anders dan de B204FT van Lieme Huib. Hebben GT's en FT's dus verschillende ECU's? of is het toeval?

De motor uit mijn donor auto is een B204FT, maar heeft GEEN katalysator, dat maakt het weer een B204GT(?).... Ik denk in ieder geval dat het niet veel uit zal maken. 
Gegroet,
Philip 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 22:13 #1198966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bosch
De Bosch site zegt:
  • 0 280 000 578 is een LH 2.4.1 en is vervangen door 0 986 261 754
  • 0 280 000 950 is een LH 2.4.2 (B204FT vanaf 9/91)
Turbobricks:
740/760/940/960 - 2.0 16V Turbo 190/200HP B204FT/GTLH2.4 (Fuel ECU):0 280 000 5970 986 261 763 - recon. part(LH2.4.1 - Volvo p/n: 3531519, 5003776)0 280 000 5780 986 261 754 - recon. part(LH2.4.1 - Volvo p/n: 3517718, 5003775)0 280 000 9260 986 262 702 - recon. part0 986 262 711 - recon. part(LH2.4.4 - Volvo p/n: 3507258, 3547059, 5003826)0 280 000 950(LH2.4.4 - Volvo p/n: Should be interchangeable with 0 280 000 926)
(wel handig om alles bij elkaar te verzamelen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2008 22:28 #1198969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chippen
Iemand bezig met chippen? hier lijken checksum's te staan van de diverse eproms.. interessant
<a href=" www.autofficinamazzali.it/elencocentraline.htm "> www.autofficinamazzali.it/elencocentraline.htm  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 20:34 #1199037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TCU
Vandaag de TCU codes in de auto van Siebren op dezelfde manier kunnen oplossen als bij mij, wat jutteren met de plug op de temperatuur sensor van de LH/TCU computers, het is degene met de metalen borgclip onder het inlaatspruitstuk vooraan. Bij mij heeft het ook voor een duidelijk beter verbruik gezorgd, eerst 1:7 bij veel korte ritten, nu 1:10 naar Woerden heen en weer, niet helemaal vergelijkbaar maar het verschil is zo groot dat het ook op korte ritten behoorlijk beter moet gaan. Nou de EGT sensor nog.. Bij Siebren is iig alles foutcode vrij nu.. veel plezier! ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 20:58 #1199043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik
Hej Johan,
Jouw verbruik op de lange afstand tussen Veldhoven en Woerden komt nu dicht bij het verbruik dat ik met de B204FT weet te realiseren. Ik rij vooral lange afstanden en haal daarbij gemiddeld per jaar (40000 km!) 1 op 10,1. Heb je volgetankt in Veldhoven en afgetankt toen je thuis was na je rit naar Woerden? Heb je de motor voor acceleraties belast? Ik merk bij mezelf dat ik het leuk vind om af en toe met halfgas te accelereren. Stevig doorgaan maar niet het onderste uit de kan halen. Dat zit dus OOK in mijn gemiddelde gebruik!
Het lijkt er dus op dat Siebren geen EGTC-probleem heeft en wij beiden wel. Het enige dat ik nog merk in het gebruik is dat er in het overgangsgebied van turbodruk/geen turbodruk nog wat "inhoudend" gedrag plaatsvindt. Ook percipieer ik bij gas-op-de-plank licht inhoudend motorgedrag. Als ik vervolgens mijn rechtervoet lichtjes optil, dan gaat de acceleratie vervolgens nog wat feller. Het lijkt er op dat bij gas-op-de-plank niet het maximale uit de motor wordt geleverd maar bij 3/4 gas wel...
Groeten, Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 21:21 #1199046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik
Omdat m'n vlotter ook nog niet werkt en ik het verbruik niet vertrouwde heb ik inderdaad gisteren avond afgetankt en omdat ik morgen weer naar Utrecht ga met de 780 vandaag ook alvast afgetankt, stilvallen doe ik niet graag.. dus inderdaad, goeie meting Veldhoven - Woerden vv met vooral cruise control (en de proefrit van gisteravond zit er ook in ja  )
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD