Foutcodes in B204GT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vorig jaar is door de dealer de "gasklepbediening" vervangen door een nieuwe met het nummer 3514908, zo staat op de factuur vermeld.
Weet jij of er een verschil is met de 3517772, die ik om een één of andere reden wel (voorafgaand daaraan) in mijn aantekeningen heb vermeld.
Ik weet niet meer hoe ik aan dat nummer kom, overigens.
Of weet iemand anders dat?
groeten, Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel nu gezien dat als de TCU geen foutcodes heeft het het ledje ook lang duurt bij resetten, dat is blijkbaar normaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kom trouwens ook nog niet achter electrische specificaties, ook handig bij vergelijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij is het geen Bosch..... maar een <u>pentronic</u> (Zweeds). het staat op (deze link had jij dacht ik ook al geplaatst):Johan Vlagsma schreef : Beste optie lijkt me te controleren welk Bosch nummer er op staat, op de Bosch site kun je wel makkelijk Bosch naar Volvonr (OEM) vertalen maar helaas niet andersom. Misschien is er gewoon een tikfout gemaakt op de rekening of heeft Volvo z'n nummers anders uitgegeven.
Ik kom trouwens ook nog niet achter electrische specificaties, ook handig bij vergelijken.
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=124958&page=2 ">Turbobricks
en hier nog wat info:
<a href=" www.vems.hu/wiki/index.php?page=ExhaustGasTemp ">Hier
Gegroet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
De hele LH jetronic installatie is gewoon Bosch, inclusief de TPS
Wist je trouwens dat Volvo met de 7 serie de eerste fabrikant was die LH jetronic toegepast heeft, het lijkt of Volvo en Bosch veel ontwikkelwerk samen gedaan hebben. Het zou me niet verbazen dat de TCU en EGT sensor niet Bosch zijn maar eigen Volvo ontwikkeling, daar vind je ook geen Bosch nummers op. Die dingen waren in 1990 state of the art, bleeding edge technology
[edit] inmiddels begrepen, het ging LHO om de TPS [/edit]
- V700 register
- Nieuw lid
-
De TCU komt uit dezelfde fabriek als Saab APC
gegroet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
</h4><h4>Green-rot corrosion</h4>Green rot is a type of corrosion that occurs on the positive wire of a type-K thermocouple (and type E) if two conditions are met:
• Temperature of approximately 800 - 1100 °C• Low oxygen level around the wires
The problem sets in slowly as the wire degrades. If it is not discovered in time, measuring errors of tens of degrees can occur. In extreme cases, Pentronic has found measuring errors of 50°C or more.
Laten dit nou net de condities in de uitlaat zijn.. Weet iemand al welk type thermokoppel toegepast is in de EGT sensor?
</h4><h4>Green-rot corrosion</h4>Green rot is a type of corrosion that occurs on the positive wire of a type-K thermocouple (and type E) if two conditions are met:
• Temperature of approximately 800 - 1100 °C• Low oxygen level around the wires
The problem sets in slowly as the wire degrades. If it is not discovered in time, measuring errors of tens of degrees can occur. In extreme cases, Pentronic has found measuring errors of 50°C or more.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zodra de sensor gedemonteerd is is het type op te zoeken op basis van de <a href="/node/16382">gestandaardiseerde kleurcodering</a> hoop ik.Johan Vlagsma schreef : Weet iemand al welk type thermokoppel toegepast is in de EGT sensor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
in het zwarte kastje van de thermokoppel zal wel een of andere standaard chip zitten. zijn diverse chips te koop die direct een thermokoppel signaal versterkt en omvormt naar iets bruikbaars. van daar weer verder naar pwm moet niet al te lastig zijn.