Verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik omdat ik daar 10 cent korting tov de pomprijs krijg,hdalhuisen schreef :
Is er niemand hier die ooit eens bp getankt heeft dan??
Slurpje (v6 auto. en cc) 1op 11 !
maar die BP ultimate niet, uit tests blijkt dat het vermogen wel toeneemt, maar uit geen van alle testen blijkt dat het benzine bespaart.
www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?f=57&t=302977
It is clear that older engines show a clear benefit of running higher
octane fuel, but more modern, sophisticated engines have the ability to
advance their fuel timing to take full advantage of this enhancement to
a far greater degree. For the BMW M3 CSL the difference between running
95 octane fuel and Tesco 99 fuel was over 40bhp; that’s over 10 per
cent.
TMS also measured fuel consumption and found that higher quality fuel
offers better economy than 95 octane fuel. However, full fuel
consumption testing is conducted in such a way that TMS couldn't
reproduce the results and so this outcome cannot be considered
scientific
en:
Lediglich bei Verwendung im VW Golf 1.4 16V und im Porsche Boxter
konnten laut ADAC mit dem neuen Kraftstoff minimale Verbesserungen
festgestellt werden. Diese liegen den Prüfern zufolge allerdings mit
maximal zwei Prozent im Bereich der Messtoleranzen und seien daher
statistisch nicht zu verwerten. Beim Überholen sei es im BMW 316i und
im Audi A3 2.0 hingegen zu einer einprozentigen Verschlechterung
gekommen. Diese sei jedoch ebenso irrelevant.
Trotz des 100-Oktan-Potenzials sei insgesamt weder eine bessere
Beschleunigung noch ein schnelleres Anspringen des Motors messbar
gewesen. Das Fazit der Tester: "Für die weitaus meisten Autofahrer,
deren Fahrzeuge auf höchstens 98 Oktan ausgelegt sind, bringt der neue
Kraftstoff trotz des Preisaufschlags bis zu 13 Cent pro Liter keinen
Vorteil
www.adac.de
Neue Sorten wie "V"-Power" (Shell) oder "Ultimate" (Aral) mit 100 Oktan
bringen entsprechend ADAC-Messreihen keine Spareffekte. Und ob man
einen Super Plus-Motor (98 Oktan) auch mit "Super" (95), bzw. einen
Superbenziner mit Normalbenzin (91) betreiben kann, ergibt sich aus der
Fahrzeugbedienungsanleitung. Der jeweils niedrig-oktanigere
(preisgünstigere) Sprit kann allerdings (geringe) Leistungseinbussen
bzw. Mehrverbrauch zur Folge haben. Soweit herstellerseitig zulässig:
Anhand der eigenen Fz.-Einsatzbedingungen (über etliche tausend km)
einfach ausprobieren!
meer dan 100 oktaan heet geen zin dus IMHO
Diesel is overigen een heel ander verhaal...
maar dat gaan jullie zelf maar zoeken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
 
Ik rijd 10km naar mn werk en vaak haal ik de 80 km/u nog niet eens op de provinciale weg(Cuijk-Grave) totdat ik in kan halen dan gaat ie als een raket! Als je 204 pk ter beschikking hebt en je doet er niets mee rijd je in de verkeerde auto
Ik rijd dus in principe vrij korte stukken en hou van vlot optrekken(onder het motto; zolang het nog te betalen is moet je er van genieten ) Ik kom daardoor niet boven de 1:7(LPi) Ik heb 1 keer (Cuijk-Purmerend) gedaan en echt(voor mijn gevoel) heeel rustig gereden, netjes tussen de 100 en 120 en niet ingehaald(althans dat ie niet terugschakelde) en dat heeft 1:8 gegeven maar dat was eens maar nooit weer. Als ik zo auto moet rijden dan hoeft het voor mij niet en ik heb dan ook bedenkingen bij iemand die zuiniger dan 1:10 rijdt met een 6 cyl., dan moeten de fietsers en brommers je toch wel vlot voorbij rijden.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
had ik te leen van de week en heb daar een tank van leeggereden: 1 op 9,8 en dan heb ik gewoon normaal gereden, redelijk veel snelweg en het was een handbak die de 5-pitter versnelde.
Zo erg is het dus nog niet gesteld met onze 6-pitters want ik denk dat de V70 automaat dus ook snel naar de 1 op 9 zal gaan. Ik 'doe' op LPG 1 op 8 als het heel rustig gaat en op benzine haal ik dat makkelijker (zonder fluwelen voet).
Die S-stand op de automaat heb ik nooit echt goed begrepen, behalve dan dat hij wat eerder terugschakelt (waarbij ik me afvraag of dat veel scheelt). Verder is het schakelpatroon en de schakelsnelheid eender dacht ik te merken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Ik ga binnenkort een aantal keren Total Excellium in mijn diesel gebruiken als schoonmaak actie.
www.buchli.nl/news.php?l=0&id=25
Mijn zespitter heeft een verbruik van 1 op 17 het laatste half jaar.
Sinds de vervanging van de termostaat zie ik geen roetpluimen meer na een stoplicht.
Wie weet wordt deze oude diesel een echte schone.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Dat is voor beide een fors verbruik. Uiteraard is de 780 wat zwaarder dan de gemiddelde 940, maar zoveel mag het toch niet uitmaken. Als u niet overwegend erg korte stukken rijdt (minder dan 15 kilometer) of een erg stevige rijstijl hanteert, dan zou ik toch eens naar het verbruik kijken. Onder gemiddelde omstandigheden zou ik toch een verbruik in de richting van de 1:8 verwachten, 1:7,5 voor de V6. misschien een niet zo gunstig ingebouwde LPG installatie, of tijd om hieraan wat onderhoud te laten doen?
In een vergelijkende test is vastgesteld dat de 780 modeljaar 1988 met B280 E motor een gemiddeld testverbruik had van 1:5!
De andere voertuigen uit de vergelijkende test:
- Honda Legend Coupe (V6 2675cc): 1:6.66
- Jaguar XJ-S (L6 3590cc): 1:5
- Mercedes 300 CE (L6 2846cc): 1:6.66
 
Voor de B230FT+ moet ik nog wat verder gaan zoeken.
Groeten.
Hedwig
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
sjeu.. 1 op 5 !
als dat geen draaikolk meer te noemen is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.