Verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Normaal gebruik ik dat grote doorzichtige ding aan de voorzijde van de auto om doorheen te kijken als ik in de bergen rijdt.
Wat het gaspedaal doet met heuvel op en heuvel af interesseert me op dat moment niets ... Het is ook onverstandig om naar je voeten te kijken op een slingerende bergweg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en zeker heuvel af kan je aan de turbodruk meter zien dat hij de motor echt " knijpt" dan staat de wijzer helemaal omlaag,
Overigens als de heuvel te lang duurt gaat hij ook harder lopen.
Maar het is leuk, als je m op pak m beet 150 zet, en dan terug laat zakken tot 120 en je doet resume dan voel je het pedaal onder je voet wegzakken.
Turbo druk omhoog terug naar drie en gaan!
Heerlijk!
(overigens 1 op 10 haal ik haast nooit... eerder 1 op 8,5)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mbroeren schreef :
forse berg.........
Ja, nogal. 6 kilometer lang 6 % naar beneden.
Voor de kenners, de afdaling naar het Viaduc de Millau, die begint na 5 kilometer na L'aire de l'averyron, in zuid-Frankrijk.
MSuidgeest schreef :
Normaal gebruik ik dat grote doorzichtige ding aan de voorzijde van de auto om doorheen te kijken als ik in de bergen rijdt.
............ja, ik ook, maar ik neem toch aan dat je snapt wat ik bedoel..???
- V700 register
- Nieuw lid
-
mbroeren schreef :
struis schreef : Dan gebruik je de CC niet goed of er is iets mis............
Ik neem aan dat je reageert op de stelling dat met de voet zuiniger is dan met CC? Dat is namelijk ook mijn ervaring, zowel met de oudere (die het gaspedaal bedienen) als met de nieuwere, die wat subtieler zijn. Waarom dat zo is weet ik niet maar mijn verklaring is deze: de CC houdt de snelheid altijd op de streep, terwijl ik bij bruggen en lichte steigingen oid geen gas bijgeef. .......
Ja, heel subtiel kan je de gas iets minder diep intrappen en toch dezelfde snelheid aanhouden. En dat schhel echt in het verbruik. Hetzelfde had ik met mijn 940. En daar zat ik ook niet zelden boven de 1 op 11.5
Het is dus een sport om <u>zo</u> het gas in te trappen dat toch de gewenste snelheid wordt gehaald en behouden. En zit dus vaker dichter bij de 1 op 10 dan bij de 1 op 8.5
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er niemand hier die ooit eens bp getankt heeft dan??
Slurpje (v6 auto. en cc) 1op 11 !

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
hdalhuisen schreef :
Is er niemand hier die ooit eens bp getankt heeft dan??
Slurpje (v6 auto. en cc) 1op 11 !
loopt ie op vier pitten dan?
nee hoor, [respect][!] Toen ik nog mijn 780 PRV had, heb ik eens naar Assen heen en weer (Utr) 95 km/pu gereden en toen haalde ik 1 op 10. Op zich een record dat ik met de V90 nooit gehaald heb.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
...
Natuurlijk.
Grapje.
- V700 register
- Nieuw lid
-