Verbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 20:47 #1181519
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 20:51 #1181521
door V700 register
575 tot 600 km op een tank brandstof van 75 liter.
Een keer 660 km maar dat waren alleen lange en gecruise-controlde-ritten.
Beantwoord door V700 register in topic geweldig gebruik hier
575 tot 600 km op een tank brandstof van 75 liter.
Een keer 660 km maar dat waren alleen lange en gecruise-controlde-ritten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 20:55 #1181522
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig..
Mijn ervaring is, dat ik zuiniger rij ZONDER de cruise-control.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 21:08 #1181526
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2007 21:11 #1181527
door V700 register
Nieuwe Bp benzine tanken ( ben de naam even kwijt) Dan rijdt zelfs een V6 1op 11 (echt waar !!)
Nu de prijs van die benzine gelijk stellen met de gewone benzine en dan ben ik ook weer gelukkig!!
Eén groot complot die benzine boeren !!!!!En wij maar betalen,....

Beantwoord door V700 register in topic bp
Nieuwe Bp benzine tanken ( ben de naam even kwijt) Dan rijdt zelfs een V6 1op 11 (echt waar !!)
Nu de prijs van die benzine gelijk stellen met de gewone benzine en dan ben ik ook weer gelukkig!!
Eén groot complot die benzine boeren !!!!!En wij maar betalen,....

- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2007 23:09 #1181835
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Cruise Control
Dan gebruik je de CC niet goed of er is iets mis............
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2007 10:11 #1181848
door V700 register
een hele vaste voet denk ik.....

Beantwoord door V700 register in topic Ik...
een hele vaste voet denk ik.....

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2007 10:31 #1181850
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Beide hoog
Dat is voor beide een fors verbruik. Uiteraard is de 780 wat zwaarder dan de gemiddelde 940, maar zoveel mag het toch niet uitmaken. Als u niet overwegend erg korte stukken rijdt (minder dan 15 kilometer) of een erg stevige rijstijl hanteert, dan zou ik toch eens naar het verbruik kijken. Onder gemiddelde omstandigheden zou ik toch een verbruik in de richting van de 1:8 verwachten, 1:7,5 voor de V6. misschien een niet zo gunstig ingebouwde LPG installatie, of tijd om hieraan wat onderhoud te laten doen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2007 17:24 #1181877
door V700 register
Ik neem aan dat je reageert op de stelling dat met de voet zuiniger is dan met CC? Dat is namelijk ook mijn ervaring, zowel met de oudere (die het gaspedaal bedienen) als met de nieuwere, die wat subtieler zijn. Waarom dat zo is weet ik niet maar mijn verklaring is deze: de CC houdt de snelheid altijd op de streep, terwijl ik bij bruggen en lichte steigingen oid geen gas bijgeef. Dan zak je wel een paar km maar het is zuiniger. Bergje af heb ik zo nu en dan de voet van het gas waardoor, bij injectiemotoren, geen brandstofverbruik optreedt. De CC lijkt er altijd iets gas terug te nemen ipv geen gas te geven. Volgens mij is het verbruikt het beste als je constant gas geeft en accepteert dat je soms iets terugvalt in snelheid, een paar km op deze wegen. Irritant voor mensen die wel de CC erop hebben.
Beantwoord door V700 register in topic CC
struis schreef : Dan gebruik je de CC niet goed of er is iets mis............
Ik neem aan dat je reageert op de stelling dat met de voet zuiniger is dan met CC? Dat is namelijk ook mijn ervaring, zowel met de oudere (die het gaspedaal bedienen) als met de nieuwere, die wat subtieler zijn. Waarom dat zo is weet ik niet maar mijn verklaring is deze: de CC houdt de snelheid altijd op de streep, terwijl ik bij bruggen en lichte steigingen oid geen gas bijgeef. Dan zak je wel een paar km maar het is zuiniger. Bergje af heb ik zo nu en dan de voet van het gas waardoor, bij injectiemotoren, geen brandstofverbruik optreedt. De CC lijkt er altijd iets gas terug te nemen ipv geen gas te geven. Volgens mij is het verbruikt het beste als je constant gas geeft en accepteert dat je soms iets terugvalt in snelheid, een paar km op deze wegen. Irritant voor mensen die wel de CC erop hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2007 18:18 #1181884
door V700 register
Bergaf neemt de CC de 'voet van het pedaal'.
Ik maakte dat afgelopen zomer mee.
Als je de berg af rijdt, voel je het gaspedaal terugkomen tot helemaal bovenaan en bij berg op, zie je het pedaal gewoon weer ingetrapt worden.
Dit doet me vermoeden dat de 'spaarstand' bij bergaf dus ook werkt met CC aan boord.
Beantwoord door V700 register in topic Gas los.
Bergaf neemt de CC de 'voet van het pedaal'.
Ik maakte dat afgelopen zomer mee.
Als je de berg af rijdt, voel je het gaspedaal terugkomen tot helemaal bovenaan en bij berg op, zie je het pedaal gewoon weer ingetrapt worden.
Dit doet me vermoeden dat de 'spaarstand' bij bergaf dus ook werkt met CC aan boord.
Moderators: Jerry Stam