Pech! Benzinepomp? Opgelost!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 03:12 #1157461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begint een klassieker te worden....
Begint een klassieker te worden dit pomp-probleempje, de wagens pas over 2 jaar.
Mijn versie: De motor ging mooi rond als ie koud was maar na 15 minuten rijden kwamen na snelheid minderen de eerste porblemen; sputteren, inhouden, afslaan bij stationair en dus in de file stilstaan met 2000 toeren! Men kijkt je aan alsof je gestoord bent.....
Het werd steeds erger en toen moesten we ineens de anwb-pas uit de portomonee halen. Na 30 minuten stoeien zei de wegenwachter: Achterste bezine-pomp. Keurig netjes bij Toncar (berkel) afgezet. 3 dagen later zei Toncar da's dan 280,- ex.btw voor het onderdeel en montage.
Ik heb er nog aan gedacht het zelf te doen maar in je benzine tank rommelen..... Geen kaas van gegeten en de vakman wel. Als er dan iets mis gaat is het niet mijn probleem.
Pomp van de sloop-halen? Nee dank u. Er over 8000 km achterkomen dat die ook gaar was en je het stinkklusje nog een keer mag gaan doen.
Duur? Redelijk!........Essentieel? Ja!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 18:36 #1169819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe kom je erachter, welke pomp
Hallo,
Ik las met belangstelling dit onderwerp omdat ik nu kamp met het probleem van het niet starten en niet lopen op benzine.
(ik heb een 940 1994 met een B230F)
De wegenwachter heeft het vermoeden dat het de pomp is die in de tank zit. Maar is er een manier voor om het zeker te weten?
Ik start hem nu op LPG door de schakelaar (vierkantje met het rode/groene ledje) in te drukken tijdens het starten. Dat gaat overigens probleemloos.
De wegenwachter heeft de injectoren getest en gaf aan dat die wel signaal kregen.
Ik krijg morgen een nieuwe pomp voor in de tank (kon ik geheel toevallig overnemen van een collega voor 25 euro) en wil die erin prutsen, sorry plaatsen...
Maar als het blijkt dat het de pomp is onder de chaufeursstoel dan kan ik me dat besparen....
Groeten Fred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 22:04 #1169847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpele test.
Roep er even iemand bij, die drie keer de sleutel wil omdraaien.
1. tijdens de eerste "op contact zet poging" houd je zelf je hand ok de benzinepomp die in het rek onder de auto zit. Voel je dat ie aanslaat en draait, dan weet je in ieder geval dat er prik op staat. Of ie goed werk is dan (nog niet) niet duidelijk.
2. tijdens de tweede "op contact zet poging" haal de de benzinevuldop uit de opening, en legt je oor aan de vulbuis.Hoor ze een zoemend geluid uit de opening, dan draait de pomp ook en staat er dus prik op. Of ze samen voldoende druk leveren, is dan (nog steeds) niet duidelijk.
3. Op je blok, zit een chroom-/zilverkleurige benzinedrukregelaar, die de brandstofdruk regelt op de inhjectorrail. Aan het eind van die rail zit een koppeling met de slang die vanaf de benzinepomp onder de stoel komt. Draai deze een halve slag tot een slag los en laat de auto op contact zetten. Spuit de brandstof eruit, dan mag je verwachten dat er voldoende druk op zit.
Ik lees de resultaten wel......

Ohja, ik zal je verder even ontmoedigen: De in-tank pomp zit netjes weggewerkt achter een luikje in de bodem van de laadvloer, net achter het skiluikje in de achterbank. Bij mij (en ik denk dus ook bij jou) ligt daar een dikke 85 liter gastank op en die mag je zelf niet verplaatsen, dus effe makkelijk vervangen van bovenaf zal niet lukken (tenzij je onderbouw hebt)De pomp kun je wel vervangen door de brandstof tank los te halen en te laten zakken. Het spreek voor zich dat een lege tank en een brug hierbij wel zo makkelijk is.....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 22:28 #1169855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je
Bedankt voor je reactie!
Alleen op contact toch?
1) Ik voel helemaal niets
2) ik hoor helemaal niets
3) de slang zit zo vast dat ik hem zo snel ff niet loskrijg.
Wat nu?

Tank pomp...gelukkig heb ik een onderbouw....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 22:37 #1169866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ten overvloede.....
Met op contact bedoel ik, ik "RUN"-positie. De stand waarbij alle lampjes onderin de tellerbak op moeten lichten.
Tenzij je een gloednieuwe pomp hebt, moet je die onder de stoel een seconde of twee horen als je hem in RUN zet.
Dus niet, op contact en op je gemak naar de tank lopen cq. onder de auto kruipen, dan ben je te laat.
Overigens zou je de in tank pomp bij jou nog makkelijker kunnen checken, door effe de twee stukken mat uit de kofferruimte te halen en de deksel los te schroeven. Geen paniek, is een afdekplaat, je kijkt niet meteen de tank in.
Als de motor loopt(op benzine!), moet je op zijn minst een licht gezoem horen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 22:54 #1169870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dan is de test goed
Ja dan is de test goed uitgevoerd.
We hebben het nogmaals gedaan...helaas zelfde resultaat.
Waar zit hetbrandstof relais eigenlijk...achter de zekering 2e rij helemaal links zit er geen ..(?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 23:16 #1169878 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er mist wat.
Volgens mij hoort daar een groot wit relais te zitten, relais E, van ongeveer 5 bij 2 bij 2. Mogelijk is ie er met gasinbouw uitgehaald, voor wat voor reden dan ook, en is ie niet nodig.
Echter, bij mijn installatie (en volgens mij hebben we wederom dezelfde, namelijk Vialle type F, met een vierkant knopje op het dash, met gewoon een verdamper, G2 dus de volle mep aan belasting) loopt er gewoon benzine door mijn benzineleidingen, ook als ik op gas rijdt. Naar verluidt moet dit ook, om te zorgen dat bij lekker doorrijden de injectors niet uit je blok smelten, koeling dus.
Toch wel een aandachtspuntje denk ik....... 
Ik heb het relais overigens wel. Beide pompen werken kortstonding voor het starten, en bij lopende motor continue. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2007 09:58 #1169911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal nog eens
Ik zal nog eens inspecteren...op zoek naar het relais....als hij weer loopt op benzine zal ik eens kijken of de installatie aangepast moet worden naar jou vorbeeld...
Ik ga de achterste pomp vervangen...afhankelijk van wanneer ik hem binnen krijg...zou eigenlijk vandaag moeten zijn maar dat is niet gelukt.
Wat ik ook niet snap is dat ik geen enkele aansluitsnoeren zie bij de pomp onder de auto...alleen slangen...
Ik zal de vorderingen op dit forum plaatsen!
THX!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2007 12:10 #1170489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eén brandstofpomp
Ik lees in het bovenstaande dat de laatste modellen maar één brandstofpomp hebben. Als jullie de pomp testen door het contact aan te zetten (dus zonder de motor echt te starten), hoe lang blijft die pomp dan draaien?
Rob 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2007 12:53 #1170498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blijft draaien

zolang er spanning op staat (contact aan)
Groet,
Jan-Willem

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC