Hitte in de auto
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2021 10:07 #1110670
door V700 register
Hitte in de auto is gemaakt door V700 register
Goedemorgen ,
Nu het jaarlijkse algemene periodieke oplichting keuring er weer aan zit te komen wordt het ook weer is tijd om de auto zijn jaarlijkse beurtje te geven .
Al jaren staat er op het verlanglijstje om de airco weer eens op gang te helpen heb deze jaren geleden afgekoppeld door de V snaar te verwijderen .
Helaas wordt ook dit jaar deze wens hoog waarschijnlijk uitgesteld ivm tijd gebrek .
Dus wordt het weer gewoon met het raam open rijden .
Alleen wat mij toch wel erg stoort is dat het zo alle barstens heet wordt in de auto ( heb het dan natuurlijk met name tijdens de zomerse temp )
Ben ook wel opzoek geweest waar die hitte nou eigenlijk vandaan komt , en het blijkt met name rechts onder van uit de tunnelbak te komen daar waar de uitlaat langs heen loopt .
Klein voorbeeld aantal jaren geleden met de auto plus caravan richting frankrijk geweest ook toen was het afzien ivm de hitte in de auto mijn vrouw had de hele weg een soort imitatie leren tas bij haar voeten tegen de tunnelbak aanstaan bij aankomst op de camping bleek er op die tas een smeltplek te zitten.
zomaar een voorbeeld hoe heet het daar wel niet wordt .
Ik ga er van uit dat dit van de uitlaat komt alleen zou ik niet weten wat er tegen te doen ook vraag ik mij af of jullie daar geen last van hebben?
Hoor het graag
Groet Peter
Nu het jaarlijkse algemene periodieke oplichting keuring er weer aan zit te komen wordt het ook weer is tijd om de auto zijn jaarlijkse beurtje te geven .
Al jaren staat er op het verlanglijstje om de airco weer eens op gang te helpen heb deze jaren geleden afgekoppeld door de V snaar te verwijderen .
Helaas wordt ook dit jaar deze wens hoog waarschijnlijk uitgesteld ivm tijd gebrek .
Dus wordt het weer gewoon met het raam open rijden .
Alleen wat mij toch wel erg stoort is dat het zo alle barstens heet wordt in de auto ( heb het dan natuurlijk met name tijdens de zomerse temp )
Ben ook wel opzoek geweest waar die hitte nou eigenlijk vandaan komt , en het blijkt met name rechts onder van uit de tunnelbak te komen daar waar de uitlaat langs heen loopt .
Klein voorbeeld aantal jaren geleden met de auto plus caravan richting frankrijk geweest ook toen was het afzien ivm de hitte in de auto mijn vrouw had de hele weg een soort imitatie leren tas bij haar voeten tegen de tunnelbak aanstaan bij aankomst op de camping bleek er op die tas een smeltplek te zitten.
zomaar een voorbeeld hoe heet het daar wel niet wordt .
Ik ga er van uit dat dit van de uitlaat komt alleen zou ik niet weten wat er tegen te doen ook vraag ik mij af of jullie daar geen last van hebben?
Hoor het graag
Groet Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2021 10:49 #1466811
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dit komt me niet bekend voor.
Dit komt me niet bekend voor.
Zit de uitlaat ergens tegenaan zodat de hitte wordt doorgegeven?
Zit de uitlaat ergens tegenaan zodat de hitte wordt doorgegeven?
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2021 11:58 #1466814
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Tja, het begint bij
Dee warmtewering begint bij een witte wagen kopen. Ik heb niet de minste behoefte een airco-trubbels. En nooit last gehad van overmatige hitte.Een cardantunnel hoort niet heet te worden, zelfs niet met een caravan, dus er zal wel iets anders zijn dat de hitte veroorzaakt. dus, onder de wagen de brandwondentest doen of er met een thermometer gaan zwaaien.
Het lijkt mij in ieder geval niet goed, maar verder kan ik er niets over zeggen, behalve misschien dat het een culinaire airco betreft met grill en broodrooster.
Nog een idee, misschien een hitteschild maken boven de uitlaat, er zit er al een boven de kat, die geparkeerd in hoog en droog gras in Frankrijk een bosbrand veroorzaakte bij een bekende. Hij kon nog net op tijd de wagen evacueren...
Het lijkt mij in ieder geval niet goed, maar verder kan ik er niets over zeggen, behalve misschien dat het een culinaire airco betreft met grill en broodrooster.
Nog een idee, misschien een hitteschild maken boven de uitlaat, er zit er al een boven de kat, die geparkeerd in hoog en droog gras in Frankrijk een bosbrand veroorzaakte bij een bekende. Hij kon nog net op tijd de wagen evacueren...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2021 22:03 #1466831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké zal nog is aan de
Oké zal nog is aan de onderkant kijken.
En anders toch maar is energie steken in het repareren van de airco
Bedankt.
En anders toch maar is energie steken in het repareren van de airco
Bedankt.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2021 01:01 #1466835
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Mist er niet juist een hitteschild ?
Kan het trouwens niet zijn dat er juist een hitteschild hoort te zitten
(zoals al een beetje geopperd)
en dat dat ontbreekt ?
(zoals al een beetje geopperd)
en dat dat ontbreekt ?
- Michel Visser
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2021 20:17 #1466867
door Michel Visser
Beantwoord door Michel Visser in topic automaat?
Ik heb wel is bij een ander merk meegemaakt dat de bak echt serieus heet werd, dat was op te lossen met een oliekoeler.
Als het een automaat is zou dat het zomaar kunnen zijn toch?
Als het een automaat is zou dat het zomaar kunnen zijn toch?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2021 21:17 #1466869
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ook met een automaat hoort
Ook met een automaat hoort een 940 niet warm te worden van binnen. Ik heb een automaat en dit herken ik niet. Ook niet als het buiten bijvoorbeeld meer dan 30 graden is.
Of in parlementaire taal: ik heb hier geen actieve herinnering aan
Of in parlementaire taal: ik heb hier geen actieve herinnering aan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2021 20:30 #1466987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er hoort inderdaad een
Er hoort inderdaad een hitteschild te zitten (boven de downpipe) precies onder de plaats van de bijrijder's voeten.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2021 00:16 #1466992
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Lijkt me duidelijk
waarom die daar hoort te zitten,
Al onder de auto gedoken voor een check hierop ?
Al onder de auto gedoken voor een check hierop ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2021 23:27 #1467037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb inmiddels gekeken,
Heb inmiddels gekeken, hitteschild zit er inderdaad kan er verder niets bijzonders aan zien.
This inderdaad een automaat maar als i zo heet zou worden dan was die allang naar de eeuwige jachtvelden verhuist.
Toch vinden wij het opvallend heet in de auto (zomers)
Vorig jaar zomer nog met m'n zwager naar België geweest (zonder caravan)
MN zwager heeft de hele weg met het raam wagenwijd open en de blower op 5 naast me gezeten ha ha ha.
Ik weet niet wat het is wel vindt ik het onder het motorruim ook altijd erg heet
De fan slaat dan ook vaak veelvuldig aan.
Stond is met m'n buurman te praten die naast de auto stond de motor stond stationair te draaien de fan sloeg zoals gewoonlijk binnen de kortste keer weer aan.
MN buurman ttjezus wat een hitte komt er onder die auto vandaan is dat normaal
Om vervolgens een paar stappen achteruit te doen.
Maar goed temp blijft verder goed, koppakking heb ik twee jaar geleden al vervangen en auto loopt verder als een zonnetje.
Dus verder heb ik ook geen idee?
This inderdaad een automaat maar als i zo heet zou worden dan was die allang naar de eeuwige jachtvelden verhuist.
Toch vinden wij het opvallend heet in de auto (zomers)
Vorig jaar zomer nog met m'n zwager naar België geweest (zonder caravan)
MN zwager heeft de hele weg met het raam wagenwijd open en de blower op 5 naast me gezeten ha ha ha.
Ik weet niet wat het is wel vindt ik het onder het motorruim ook altijd erg heet
De fan slaat dan ook vaak veelvuldig aan.
Stond is met m'n buurman te praten die naast de auto stond de motor stond stationair te draaien de fan sloeg zoals gewoonlijk binnen de kortste keer weer aan.
MN buurman ttjezus wat een hitte komt er onder die auto vandaan is dat normaal
Om vervolgens een paar stappen achteruit te doen.
Maar goed temp blijft verder goed, koppakking heb ik twee jaar geleden al vervangen en auto loopt verder als een zonnetje.
Dus verder heb ik ook geen idee?
Moderators: Jerry Stam