Rammelende voorkant klinkerwegen
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2020 16:46 #1463193
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic wat een verschil
Het is idd een klusje van bijna niks, maar wat een verschil over de drempels en naden. Had ik niet verwacht.
Ik overweeg ook nog om de schokdemper vaster te zetten in zijn behuizing. Zijn daar ook nog tips voor? Bijvoorbeeld opkrikken auto en dan met een waterpomp de afdekdop (die fijn draag heeft) proberen vast te zetten, waarbij aan de bovenkant een Bachcosleutel het (mee)draaien tegenhoudt?
Ik overweeg ook nog om de schokdemper vaster te zetten in zijn behuizing. Zijn daar ook nog tips voor? Bijvoorbeeld opkrikken auto en dan met een waterpomp de afdekdop (die fijn draag heeft) proberen vast te zetten, waarbij aan de bovenkant een Bachcosleutel het (mee)draaien tegenhoudt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2020 16:42 #1463222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hierbij nog een kort
Hierbij nog een kort fotoverslag van de operatie. Met handmatig in- en uitveren kon ik geen beweging opwekken, het gebeurt pas echt als het gewicht van de auto van het wiel af is, dus ik zag het pas met opkrikken.
Los en vast gemaakt met sleutel 24, en een Bahco om het schroefeind te blokkeren zodat het niet meedraait.
Het geklapper van de voorkant is weg nu.
Wat ik me nog afvroeg, heeft dit invloed op de wielgeometrie, met andere woorden moet de auto opnieuw uitgelijnd worden?
Los en vast gemaakt met sleutel 24, en een Bahco om het schroefeind te blokkeren zodat het niet meedraait.
Het geklapper van de voorkant is weg nu.
Wat ik me nog afvroeg, heeft dit invloed op de wielgeometrie, met andere woorden moet de auto opnieuw uitgelijnd worden?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-10-2020 20:26 #1463231
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlijnen.
Onze 940's kunnen alleen toe in or toe uit worden uitgelijnd. De wiel caster of camber kan niet worden gesteld. Het is een interessante vraag. Mijn 940 gaat waarschijnlijk morgen voor een uitlijnsessie, ik heb de sanitair rubbers er ook in zitten. Als er een grote afwijkingen zijn zullen die dan dus naar voren komen, en zal ik hier ook een update doen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2020 01:27 #1463240
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ter info
Hallo Adrian
Je schreef: "De wiel caster of camber kan niet worden gesteld."
Maar wel aangepast, mocht iemand dat willen. Volvo heeft voor onze modellen langere reactiestangen geleverd, waarmee caster wordt aangepast. En op onderdelen sites waar spullen worden aangeboden om onze modellen te verfraaien, vind je ook wel platen waarmee je de camber kunt aanpassen.
groetjes
Mathy
Je schreef: "De wiel caster of camber kan niet worden gesteld."
Maar wel aangepast, mocht iemand dat willen. Volvo heeft voor onze modellen langere reactiestangen geleverd, waarmee caster wordt aangepast. En op onderdelen sites waar spullen worden aangeboden om onze modellen te verfraaien, vind je ook wel platen waarmee je de camber kunt aanpassen.
groetjes
Mathy
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-10-2020 11:50 #1463241
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Geometrie pas je niet aan met
Geometrie pas je niet aan met die vulrubbers aan de bovenkant.
Je vult enkel ergens de speling op, nergens verander je een stand.
Voor caster heb je langere stangen.
Camber kun je aanpassen door de veerschotel te verdraaien, en afhankelijk van hoe je et doet 1 nieuw gat te boren.
Dit is overigens een officiele Volvo procedure.
Je vult enkel ergens de speling op, nergens verander je een stand.
Voor caster heb je langere stangen.
Camber kun je aanpassen door de veerschotel te verdraaien, en afhankelijk van hoe je et doet 1 nieuw gat te boren.
Dit is overigens een officiele Volvo procedure.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2020 18:26 #1463249
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic rammel opgelost
Nadat ik nagenoeg alle oplossingen heb uitgevoerd om van het gerammel van mijn 740 af te komen, alle rubbers vervangen, veerpoten vervangen, nieuwe schokbrekers etc etc. probleem nog steeds niet opgelost. Het enige bewegende deel dat nog overbleef was de stuurkolom. De speling van de kruiskoppelingen was miniem en er was sprake van een nauwelijks voelbare speling op de ingaande as van het stuurhuis.
Aangezien ik het gerammel toch echt zat was uiteindelijk toch het stuurhuis vervangen.
Ik kon het bijna niet geloven maar dat kleine beetje speling van het stuurhuis bleek dus wel de oorzaak van het gerammel. Hé, hé, eindelijk rust.
Aangezien ik het gerammel toch echt zat was uiteindelijk toch het stuurhuis vervangen.
Ik kon het bijna niet geloven maar dat kleine beetje speling van het stuurhuis bleek dus wel de oorzaak van het gerammel. Hé, hé, eindelijk rust.
Moderators: Jerry Stam