Rammelende voorkant klinkerwegen
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 12:32 #1461451
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Investeren in beter
Investeren in beter gereeedschap... sleutels verlengen met een stuk pijp deed ik vroeger ook, maar niet meer sinds ik een 90cm wringijzer voor half inch doppen heb. Sindsdien gaat veel meer moeiteloos los, en vallen er minder gewonden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2020 00:07 #1461469
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tips
Ik zou niet sleutelen met teenslippers aan 
En ik zou de demperstang tegenhouden met een goede (lees: een goede!) Bahcosleutel.
Met een fatsoenlijke 24 mm ringsleutel moet je dan voldoende kracht kunnen zetten om de moer los te draaien.
En ik zou de demperstang tegenhouden met een goede (lees: een goede!) Bahcosleutel.
Met een fatsoenlijke 24 mm ringsleutel moet je dan voldoende kracht kunnen zetten om de moer los te draaien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2020 10:27 #1461471
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kruipolie
Na altijd met spul als WD40 te hebben gerommeld, heb ik een paar weken geleden geïnvesteerd in een bus Innotec Deblock kruipolie. Niet goedkoop en lastig te krijgen, maar een wereld van verschil.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2020 09:38 #1461487
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Niet los halen
Mijn 940 rammelt niet en heeft nog originele schokkers.
De 945 wel daar ziet de bovenkant er iets anders uit, de schokkers zullen een keer vervangen zijn.
Los halen lukte niet met mijngereedschap in Frankrijk.
Heb toen een stuk electradraad gepakt met flink flexibele isolatie en dat met twee slagen tussen de ruimte strak getrokken.
Nu rammelt die ook een stuk minder.
De 945 wel daar ziet de bovenkant er iets anders uit, de schokkers zullen een keer vervangen zijn.
Los halen lukte niet met mijngereedschap in Frankrijk.
Heb toen een stuk electradraad gepakt met flink flexibele isolatie en dat met twee slagen tussen de ruimte strak getrokken.
Nu rammelt die ook een stuk minder.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-06-2020 11:31 #1461492
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic @wonders; sleutel-24
@wonders; sleutel-24 verlengen met een pijp en dan met een sleutel 10 proberen tegen te houden is geen beste combi. Sleuteltje 10 kan zo veel niet hebben...
Wat Martijn_940 zegt; een GOEDE bahco doet wonderen.
En kruipolie...daar heb ik zelf nooit het geduld voor. Spuit het er altijd op, maar na 5 minuten gaat de boel nog steeds niet los
Kruipolie (ja ook de goede kwaliteit) heeft nou eenmaal tijd nodig. 2x per dag inspuiten, en dit een dag of wat herhalen zou wellicht helpen...
Draai je overigens wel de goede kant op? Niet flauw bedoeld, maar met een sleutel 24 met pijp er op zou je zo'n beetje alles wel los moeten kunnen krijgen (of slopen) Overigens wil het ook nog wel eens helpen af te wisselen tussen los/vast draaien.
Wegzakkende zuigerstang? Noooit bij stilgestaan dat dit zou kunnen gebeuren.
Dan moeten de dempers overigens wel in ernstig slechte conditie zijn wanneer dit door de zwaartekracht al gebeurd. De niet gas-gevulde dempers hebben doorgaans genoeg wrijving om dit te voorkomen....
Wat Martijn_940 zegt; een GOEDE bahco doet wonderen.
En kruipolie...daar heb ik zelf nooit het geduld voor. Spuit het er altijd op, maar na 5 minuten gaat de boel nog steeds niet los
Draai je overigens wel de goede kant op? Niet flauw bedoeld, maar met een sleutel 24 met pijp er op zou je zo'n beetje alles wel los moeten kunnen krijgen (of slopen) Overigens wil het ook nog wel eens helpen af te wisselen tussen los/vast draaien.
Wegzakkende zuigerstang? Noooit bij stilgestaan dat dit zou kunnen gebeuren.
Dan moeten de dempers overigens wel in ernstig slechte conditie zijn wanneer dit door de zwaartekracht al gebeurd. De niet gas-gevulde dempers hebben doorgaans genoeg wrijving om dit te voorkomen....
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2020 15:30 #1461504
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja, voor de APK hoeven
Tja, voor de APK hoeven dempers alleen maar niet te lekken... er kunnen dus best Volvo's rondrijden die al een tonnetje of meer met niet zo beste dempers rondrijden: dat gaat dusdanig sluipend dat je het als regelmatige bestuurder amper merkt.
Kruipolie: misschien heb ik meer geduld, of misschien zit het meer in mijn systeem. Gewoon de klus beginnen met inspuiten waar je verwacht het nodig te hebben, daarna gereedschp bij elkaar pakken enzo, eventueel een kop koffie of een cigaartje, en voor je het weet heeft het een kwartiertje ingewerkt. Met deblock oil of vergelijkbare kwaliteit heb je niet meer nodig, tenzij de boel verschrikkelijk vastgerot zit. Uitlaatspruitstukbouten die tien jaar niet los geweest zijn en half weggerot zijn, die moet je inderdaad een paar weken lang dagelijks voorbewerken...
Kruipolie: misschien heb ik meer geduld, of misschien zit het meer in mijn systeem. Gewoon de klus beginnen met inspuiten waar je verwacht het nodig te hebben, daarna gereedschp bij elkaar pakken enzo, eventueel een kop koffie of een cigaartje, en voor je het weet heeft het een kwartiertje ingewerkt. Met deblock oil of vergelijkbare kwaliteit heb je niet meer nodig, tenzij de boel verschrikkelijk vastgerot zit. Uitlaatspruitstukbouten die tien jaar niet los geweest zijn en half weggerot zijn, die moet je inderdaad een paar weken lang dagelijks voorbewerken...
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2020 16:19 #1461680
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Rubber ring
Inderdaad, je moet een beetje creatief zijn. In dit geval zou ik de rubber ringen gewoon extra vastzetten met een goede contactlijm. Of desnoods met solutie.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-07-2020 10:49 #1461726
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic @Jur; waarom zou je die extra
@Jur; waarom zou je die extra rubber ring vast willen zetten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2020 15:56 #1461817
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rammelen van "onze bakstenen".
Vorige week ff 2 rubberen ringen gescoord bij een verwarmings materialen leverancier. € 3.00.
Had alles (!) goed gelezen, dus geen enkel probleem met loshalen, ertussen leggen en weer vastzetten.
Omdat ik de auto had geprepareerd om multiriem em distributieriem te vervangen, kon ik het niet direct beleven.
Afgelopen zondag, de auto uit onze werkplaats en het boeren landweggetje over. Wel minder gerammel, maar er zijn waarschijnlijk toch ook nog andere bewegende en/of scharnierende delen aan te pakken. Rijdend lijkt er voor, zowel als achter, van constant omvallende blokkendozen sprake te zijn. En soms voel ik 't a.h.w. in bodem/het schutbord bonken.
Heb de voorkant al eens op blokken gezet net naast de fusee kogels, maar kan nergens speling voelen, noch horen.
De rubbers van de stabilisatorstang heb ik direct na de aankoop vervangen.
Waar moet en kan ik nu verder nog zoeken.
Hoor het graag, want ben een beetje wanhopig aan het worden.
Had namelijk bij mij S60 precies hetzelfde. Gerammel, maar niet kunnen vinden wat dat gerammel veroorzaakt.
En het rijden op asfalt is toch zo heerlijk. Wat mij nog even aan het volgende doet denken.
Rij ik over zo'n vermaledijde 60 km-hobbel, dan is er niks te horen.
Het zijn die rottige korte hobbels en oneffenheden in de weg die de geluiden veroorzaken.
Hans Visser
Had alles (!) goed gelezen, dus geen enkel probleem met loshalen, ertussen leggen en weer vastzetten.
Omdat ik de auto had geprepareerd om multiriem em distributieriem te vervangen, kon ik het niet direct beleven.
Afgelopen zondag, de auto uit onze werkplaats en het boeren landweggetje over. Wel minder gerammel, maar er zijn waarschijnlijk toch ook nog andere bewegende en/of scharnierende delen aan te pakken. Rijdend lijkt er voor, zowel als achter, van constant omvallende blokkendozen sprake te zijn. En soms voel ik 't a.h.w. in bodem/het schutbord bonken.
Heb de voorkant al eens op blokken gezet net naast de fusee kogels, maar kan nergens speling voelen, noch horen.
De rubbers van de stabilisatorstang heb ik direct na de aankoop vervangen.
Waar moet en kan ik nu verder nog zoeken.
Hoor het graag, want ben een beetje wanhopig aan het worden.
Had namelijk bij mij S60 precies hetzelfde. Gerammel, maar niet kunnen vinden wat dat gerammel veroorzaakt.
En het rijden op asfalt is toch zo heerlijk. Wat mij nog even aan het volgende doet denken.
Rij ik over zo'n vermaledijde 60 km-hobbel, dan is er niks te horen.
Het zijn die rottige korte hobbels en oneffenheden in de weg die de geluiden veroorzaken.
Hans Visser
- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2020 16:13 #1461818
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Is dan niet gewoon je steun
Moderators: Jerry Stam