Rammelende voorkant klinkerwegen
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2020 19:15 #1460973
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ik ga het ook proberen!
Ik heb nl ook van last van geluiden bij klinkerwegen en drempels die hier vandaan komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2020 08:49 #1461314
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rammelende voorkant
Dat moet ik toch ook maar eens gaan doen om dat irritante gerammel te stoppen.
Wordt vervolgd, wat mij beterft.
Hans Visser
Wordt vervolgd, wat mij beterft.
Hans Visser
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2020 17:18 #1461336
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reminder
Kwam weer op dit topic dankzij de reactie van Taz956, was vergeten om te melden dat ik de modificatie ook uitgevoerd heb. Voorterrein is stiller, en dat voor die paar euro's. Noppen20 dank voor het delen van de informatie.
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2020 21:57 #1461344
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Pas op!!!
Aangezien ik ook al langere tijd gerammel in de voortrein had, was ik erg blij met zo'n simpele oplossing. Afijn, afgelopen week de belangrijke moer (sleutel 24) losgedraaid en de bovenste dempings rubber weggehaald. Vervolgens in de garage de rubber WC ring gepakt en terug naar de auto. Terwijl ik de rubber ring op de veertoren leg, zie ik tot mijn verbazing dat de zuigerstang van de schokbreker is verdwenen. Ik zal het verhaal niet langer maken dan nodig is, maar een veerpoot uitbouwen en opnieuw in elkaar zetten is toch nog een aardig klusje.
DE MORAAL: vervang het rubber boven de veerpoot alleen als je zeker weet dat je schokbrekers goed zijn!!!!!
Veel succes, Derk
DE MORAAL: vervang het rubber boven de veerpoot alleen als je zeker weet dat je schokbrekers goed zijn!!!!!
Veel succes, Derk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2020 09:29 #1461348
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasgevuld
Ik denk niet dat het met de staat van je dempers te maken heeft, maar meer of de dempers gasgevuld zijn of niet.
De gasdruk in een gasgevulde demper houdt de stang altijd in de bovenste stand, dus dan gaat het goed. Bij een gewone demper kan de zuigerstang door de zwaartekracht inderdaad langzaam naar beneden zakken. Je zou hem wel aan de schroefdraad omhoog moeten kunnen houden. Hoe heb je de andere kant gedaan, toen je wist dat je dempers niet gasgevuld waren en de stang dus weg kon zakken?
De gasdruk in een gasgevulde demper houdt de stang altijd in de bovenste stand, dus dan gaat het goed. Bij een gewone demper kan de zuigerstang door de zwaartekracht inderdaad langzaam naar beneden zakken. Je zou hem wel aan de schroefdraad omhoog moeten kunnen houden. Hoe heb je de andere kant gedaan, toen je wist dat je dempers niet gasgevuld waren en de stang dus weg kon zakken?
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2020 21:10 #1461365
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Moet nog
Hoi Rob, andere kant heb ik voorlopig even in de wacht gezet,
- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2020 22:00 #1461366
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Dit is natuurlijk een snelle fix...
..maar de oorzaak van de speling in het bovenste rubber is toch een versleten veerpoot top/axiaal lager?
Bij mij rammelt ie ook over de klinkers en ik vind dit wel een mooie oplossing totdat ik de lagers ga vervangen.
Groet,
Bastiaan
Bij mij rammelt ie ook over de klinkers en ik vind dit wel een mooie oplossing totdat ik de lagers ga vervangen.
Groet,
Bastiaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2020 20:05 #1461380
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook mij is het in het
Ook mij is het in het verleden gelukt om de demperstang te laten verdwijnen (lees: naar onderen te laten zakken). Met enig gehannes heb ik de demperstang toen weer omhoog weten te krijgen. In ingebouwde toestand, wel met de veerpoot volledig 'uitgeveerd'.
Bij mij was het overigens niet zo dat de demperstang ineens was verdwenen. Dit ging vrij langzaam dus nu ik het weet kan ik voorkomen dat ie wegzakt. Bijvoorbeeld door de moer met een paar windingen terug te plaatsen wanneer ik ff iets anders moet doen of iets moet voorbereiden.
Bij mij was het overigens niet zo dat de demperstang ineens was verdwenen. Dit ging vrij langzaam dus nu ik het weet kan ik voorkomen dat ie wegzakt. Bijvoorbeeld door de moer met een paar windingen terug te plaatsen wanneer ik ff iets anders moet doen of iets moet voorbereiden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2020 16:29 #1461389
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet bij de Praxis halen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2020 12:02 #1461448
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luttle minuutjes.. helaas..
noppen20> In luttele minuutjes voor mekaar.
Eh, dat hoopte ik zojuist ook, echter, ik krijg de moer niet los
Sleutel 24 en sleutel 10, kruipolie.. Vervolgens een stalen pijp erop om meer kracht te kunnen zetten en, schiet die pijp los en valt ie verticaal op mijn teen.
Ik weet het, nooit klussen met teenslippers aan, maar het zou zo'n simpel klusje zijn
Bloeden als een rund, maar helaas, die moeren zowel links als rechts zitten nog steeds muurvast..
Iemand tips? (behalve niet sleutelen met teenslippers aan..)
Eh, dat hoopte ik zojuist ook, echter, ik krijg de moer niet los
Sleutel 24 en sleutel 10, kruipolie.. Vervolgens een stalen pijp erop om meer kracht te kunnen zetten en, schiet die pijp los en valt ie verticaal op mijn teen.
Ik weet het, nooit klussen met teenslippers aan, maar het zou zo'n simpel klusje zijn
Bloeden als een rund, maar helaas, die moeren zowel links als rechts zitten nog steeds muurvast..
Iemand tips? (behalve niet sleutelen met teenslippers aan..)
Moderators: Jerry Stam