Hoog verbruik 945 (1997) op LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2019 11:43 #1457393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Intercooler lek?
BDP sensor is gebaseerd op het <a href="
nl.wikipedia.org/wiki/Hall-effect
">Hall effect
Heb je ook gekeken naar een lekkende intercooler? Was bij mijn V70 een oorzaak van verhoogd verbruik.
Heb je ook gekeken naar een lekkende intercooler? Was bij mijn V70 een oorzaak van verhoogd verbruik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2019 18:28 #1457406
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic BDP sensor
werkt obv inductie
Hall sensor obv magnetisme.
Volgens mij is de werking van beiden gebaseerd op andere principes.
Maar belangrijker is bij je eigen auto te weten met welke uitvoering je te maken hebt.
Hall sensor obv magnetisme.
Volgens mij is de werking van beiden gebaseerd op andere principes.
Maar belangrijker is bij je eigen auto te weten met welke uitvoering je te maken hebt.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-10-2019 18:31 #1457408
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Tenzij
je de Hall sensor als een BDP sensor ziet dan klopt je bewering.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2019 09:14 #1457453
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,
Lekkende intercooler ga ik op het lijstje zetten...
Toch zijn we stiekem rond aan het kijken naar een V70 (wel een classic). Nu is de aanjager weer aan het klooien (hoop op weerstand), dus het houdt niet op met de euvels. Vroeger had ik er meer tijd voor om zelf te doen, maar nu lopen de kosten op door steeds naar de garage te gaan. Momenteel bijna 4 ton op de teller, dus hij zou nog wel even mee moeten gaan.
Maar ja, voor de verkoop is het wel netjes om de auto technisch in orde te hebben. Dus ik ga nog even wat tijd/geld eraan besteden en dan rustig aan een andere Volvo zoeken.
Lekkende intercooler ga ik op het lijstje zetten...
Toch zijn we stiekem rond aan het kijken naar een V70 (wel een classic). Nu is de aanjager weer aan het klooien (hoop op weerstand), dus het houdt niet op met de euvels. Vroeger had ik er meer tijd voor om zelf te doen, maar nu lopen de kosten op door steeds naar de garage te gaan. Momenteel bijna 4 ton op de teller, dus hij zou nog wel even mee moeten gaan.
Maar ja, voor de verkoop is het wel netjes om de auto technisch in orde te hebben. Dus ik ga nog even wat tijd/geld eraan besteden en dan rustig aan een andere Volvo zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2019 09:20 #1457454
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik neem het terug. Ik hoop
Ik neem het terug. Ik hoop NIET dat het de kachelweerstand is... Wat zijn die krengen duur zeg (voor ECC).... 169 euro voor origineel Volvo.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2019 18:33 #1457459
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En je wilt een V70 classic?
En je wilt een V70 classic? Berg je maar wanneer daar de kachelradiateur moet: daar staan twee werkplaatsdagen voor, het hele dasboard moet eruit.
Voor het goedkope onderhoud kan je maar beter 940 blijven rijden, want de 850/V70 classic is veel complexer en duurder in onderhoud. De auto's zijn goedkoop en dat heeft een reden...
Voor het goedkope onderhoud kan je maar beter 940 blijven rijden, want de 850/V70 classic is veel complexer en duurder in onderhoud. De auto's zijn goedkoop en dat heeft een reden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2019 14:31 #1457646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,
Weer even een update. Ik heb ondertussen de temperatuursensor en thermostaat vervangen. Nu bij tanken zo'n 1:7 gereden. Dat klinkt meer in de richting, maar nog niet helemaal zoals het was. Het is wellicht te vroeg om een conclusie te trekken met het koude weer nu. Dus nog even een paar keer tanken om te kijken hoe het gaat.
Temp meter staat in ieder geval weer netjes in het midden en het systeem schakelt sneller over van benzine naar lpg, wat ook wel prettig is.
Nu op naar het volgende probleem! (5A!!! lekstroom met alle (zweef)zekeringen eruit). Maar dat is evt voor een andere topic.
Bedankt voor het meedenken mensen! Zet over een tijdje de laatste update neer.
Weer even een update. Ik heb ondertussen de temperatuursensor en thermostaat vervangen. Nu bij tanken zo'n 1:7 gereden. Dat klinkt meer in de richting, maar nog niet helemaal zoals het was. Het is wellicht te vroeg om een conclusie te trekken met het koude weer nu. Dus nog even een paar keer tanken om te kijken hoe het gaat.
Temp meter staat in ieder geval weer netjes in het midden en het systeem schakelt sneller over van benzine naar lpg, wat ook wel prettig is.
Nu op naar het volgende probleem! (5A!!! lekstroom met alle (zweef)zekeringen eruit). Maar dat is evt voor een andere topic.
Bedankt voor het meedenken mensen! Zet over een tijdje de laatste update neer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2019 16:53 #1457648
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scheelt weer
Nieuwe temp sensor ecu scheelt inderdaad met eerder overschakelen naar lpg bij G3 lpg .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2019 18:26 #1457651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sneller overschakelen
Ik ben bang dat sneller overschakelen van een LPi installatie door het vervangen van een temperatuursensor of thermostaat wishful thinking is.
Bij de versies van de LPi systemen die over het algemeen in de onze bakstenen zijn ingebouwd, is er geen enkele terugkoppeling van motortemperatuur naar de LPi-computer (zie ook het LPi aansluitschema). De LPi computer bepaalt het moment van overschakelen enkel en alleen op basis van de buitenluchttemperatuur, aanwezigheid van een wisselend lambdasignaal (min. 5x wisseling) en eerdere motorbelasting / draaitijd. Meer informatie heeft de computer simpelweg niet.
5A lekstroom is echt veel, dan moet er iets goed warm worden, want dat is een kacheltje van 60 W! Blijft er geen binnenverlichting branden? Is de lekstroom weg als je de kabel naar dynamo of startmotor losmaakt?
Bij de versies van de LPi systemen die over het algemeen in de onze bakstenen zijn ingebouwd, is er geen enkele terugkoppeling van motortemperatuur naar de LPi-computer (zie ook het LPi aansluitschema). De LPi computer bepaalt het moment van overschakelen enkel en alleen op basis van de buitenluchttemperatuur, aanwezigheid van een wisselend lambdasignaal (min. 5x wisseling) en eerdere motorbelasting / draaitijd. Meer informatie heeft de computer simpelweg niet.
5A lekstroom is echt veel, dan moet er iets goed warm worden, want dat is een kacheltje van 60 W! Blijft er geen binnenverlichting branden? Is de lekstroom weg als je de kabel naar dynamo of startmotor losmaakt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2019 18:49 #1457652
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eigen ervaring
Eigen ervaring met nieuwe temp sensor voor Ecu bij 940 G3.
Rijdt altijd zelfde rit en na nieuwe temp sensor voor ecu is afstand voor overschakelen naar lpg nu de helft.
Rijdt altijd zelfde rit en na nieuwe temp sensor voor ecu is afstand voor overschakelen naar lpg nu de helft.
Moderators: Jerry Stam