960 niet starten opgelost aardingspunt 31/32
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2018 09:29 #1445746
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Onregelmatig storingen
Loop alle aarde contacten eens na. Zeker die aan kop en blok. Of dubbel uitvoeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2018 16:12 #1445755
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Ik ben nog aan het wachten op
Ik ben nog aan het wachten op mijn kkl obd2 usb FTDI kabeltje om Vol-FRC te kunnen gebruiken. Alarm en immobilizer werkt toch alleen op de startmotor of ook op het bezinepomp relais?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2018 17:21 #1445756
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Guard en immo
Guard onderbreekt startstroom naar relais.
Immo onderbreekt brandstoftoevoer via ecu.
Immo onderbreekt brandstoftoevoer via ecu.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2018 23:16 #1445834
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Ik heb ondertussen de juiste
Ik heb ondertussen de juiste usb - obd kabel binnengekregen en vol-fcr aangesloten. Auto op kontakt, geen foutcodes (dtc) opgeslagen in de ecu of de immobilizer.
Auto gestart en warempel hij start, hij loopt nauwelijks stationair en lijkt op 4 of 5 cillinders te draaien en dat met een andere ecu. Met de originele ecu startte hij ook en ook slecht stationair draaien en geen DTC opgeslagen. Dus toch benzine- toevoer of /en massa probleem?
Auto gestart en warempel hij start, hij loopt nauwelijks stationair en lijkt op 4 of 5 cillinders te draaien en dat met een andere ecu. Met de originele ecu startte hij ook en ook slecht stationair draaien en geen DTC opgeslagen. Dus toch benzine- toevoer of /en massa probleem?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2018 06:57 #1445835
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Trek het bobinedeksel eens
Trek het bobinedeksel eens los en kijk HEEL kritisch naar de bedrading eronder. Scheurtjes in de isolatie zijn genoeg om een vonk naar massa te trekken en een cilinder uit te schakelen.
Verder: zitten de connectoren nog een beetje vast? Of heel los op de bobines? In het laatste geval de busjes licht aanknijpen.
Verder: zitten de connectoren nog een beetje vast? Of heel los op de bobines? In het laatste geval de busjes licht aanknijpen.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2018 09:21 #1445838
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Op zich is dit goed nieuws.De
Op zich is dit goed nieuws.De Motronic en de immobilizer kunnen als oorzaak van de storing nu wel worden uitgesloten en we komen terug op wat meer bekend terrein.
Qua ontsteking: als je de bobines, de bougies en de ontstekingsversterkers al vervangen hebt dan komt zoals Willem al schrijft de bedrading van de bobines nog in aanmerking.
Qua brandstrofdruk: voor 20 euro heb je tegenwoordig (bijvoorbeeld bij HBM) een brandstofdrukmeter die je op het schrader ventiel kunt aansluiten. Door middel van een aantal testjes (zie youtube) kan je daarmee eenvoudig controleren of de pomp voldoende druk levert, het filter niet verstopt zit, injectoren lekken of defect zijn, de drukregelaar goed functioneert.
Piet
Qua ontsteking: als je de bobines, de bougies en de ontstekingsversterkers al vervangen hebt dan komt zoals Willem al schrijft de bedrading van de bobines nog in aanmerking.
Qua brandstrofdruk: voor 20 euro heb je tegenwoordig (bijvoorbeeld bij HBM) een brandstofdrukmeter die je op het schrader ventiel kunt aansluiten. Door middel van een aantal testjes (zie youtube) kan je daarmee eenvoudig controleren of de pomp voldoende druk levert, het filter niet verstopt zit, injectoren lekken of defect zijn, de drukregelaar goed functioneert.
Piet
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2018 09:25 #1445839
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic En na ontsteking en brandstof
En na ontsteking en brandstof blijft compressie over. Een compressiemeter heb je ook al vanaf 20 Euro bij HBM
Piet
Piet
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2018 20:40 #1445875
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Drukmeting gedaan op de fuel
Drukmeting gedaan op de fuel-rail statisch rond de 3 bar lijkt me voldoende. Vonkversterkers vervangen(die achterste is niet makkelijk). Compressie meting gedaan tussen de 15-16 bar. Bobines met die van een V90 omgewisseld. 5 aarde aansluitingen los gehad en schoongemaakt. Bij de koplampen\spatborden l +r, die aan de accu zijde en die aan de andere kant en die van de cilinderkop en nog eentje onder de bestuurdersstoel. Nog een paar extra massa-draden gemaakt. Dan morgen nog eens goed naar de bobine aansluitingen en draden kijken. Tot nu toe nog altijd "no go" en geen fout codes.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2018 21:35 #1445876
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Om de brandstoftoevoer
Om de brandstoftoevoer definitief als oorzaak uit te kunnen sluiten:
- Als je een paar keer hebt proberen te starten en je draait er 1 of 2 bougies uit, zijn die dan nat van de benzine? En ruikt de cylinder via het bougiegat dan naar benzine?
- als je wat remmenreiniger in het inlaatspruitstuk spuit via de opening van de flametrap, heeft de motor dan wel de neiging om aan te slaan?
Je schrijft boven dat de bougies niet vonken. Heb je dat op meerdere bougies geconstateerd?
Ik heb wel een uitgebreide foutzoekmethode als PDF in TP-2309071 maar komt van de OTP DVD en is beschermd tegen kopieren. Ik zal er nog eens naar kijken of daar iets aan te doen is.
Piet
- Als je een paar keer hebt proberen te starten en je draait er 1 of 2 bougies uit, zijn die dan nat van de benzine? En ruikt de cylinder via het bougiegat dan naar benzine?
- als je wat remmenreiniger in het inlaatspruitstuk spuit via de opening van de flametrap, heeft de motor dan wel de neiging om aan te slaan?
Je schrijft boven dat de bougies niet vonken. Heb je dat op meerdere bougies geconstateerd?
Ik heb wel een uitgebreide foutzoekmethode als PDF in TP-2309071 maar komt van de OTP DVD en is beschermd tegen kopieren. Ik zal er nog eens naar kijken of daar iets aan te doen is.
Piet
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2018 23:33 #1445877
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic bougies zijn vrij nat en
bougies zijn vrij nat en ruiken naar benzine. Ze moesten eruit voor de compressietest. Startpilot heb ik ook al geprobeerd. Het probleem zit denk ik toch aan de ontstekingskant. Als het volgens vol-fcr niet de immo is, wat is het dan?
Moderators: Jerry Stam