960 niet starten opgelost aardingspunt 31/32
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2018 15:33 #1107820
door Martin Deckers
960 niet starten opgelost aardingspunt 31/32 is gemaakt door Martin Deckers
Hallo iedereen,
mijn 960-II wil niet starten. 2 wk geleden begon ze af en toe te weigeren met starten maar nu weigert ze al een week lang dienst.De benzinepomp lijkt het te doen (kan niet goed de druk meten) maar ik heb in ieder geval geen vonk.
De relais(injector-relais, onstekings-relais, benzinepomp-relais) vanaf contact-slot heb ik al nagelopen en de nokkenas-sensor en krukas-sensor heb ik al vervangen zonder resultaat. Zoals ik het zie kan ik de vonkversterkers vervangen en evt de bobines en dan blijft nog de ecu over. Er zit een guard II alarm in maar zoals ik de schema's lees grijpt die alleen op de startmotor in en die doet het gewoon. Iemand nog een ander idee?
Groet Martin
mijn 960-II wil niet starten. 2 wk geleden begon ze af en toe te weigeren met starten maar nu weigert ze al een week lang dienst.De benzinepomp lijkt het te doen (kan niet goed de druk meten) maar ik heb in ieder geval geen vonk.
De relais(injector-relais, onstekings-relais, benzinepomp-relais) vanaf contact-slot heb ik al nagelopen en de nokkenas-sensor en krukas-sensor heb ik al vervangen zonder resultaat. Zoals ik het zie kan ik de vonkversterkers vervangen en evt de bobines en dan blijft nog de ecu over. Er zit een guard II alarm in maar zoals ik de schema's lees grijpt die alleen op de startmotor in en die doet het gewoon. Iemand nog een ander idee?
Groet Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2018 23:09 #1445609
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Je zou voor de zekerheid toch
Je zou voor de zekerheid toch even kunnen kijken of er brandstof uit het schrader ventiel op de brandstofrail komt als je het pinnetje indrukt.
Is het een motronic 1.8 of 4.4?
Heb je al foutcodes uitgelezen?
Is het een motronic 1.8 of 4.4?
Heb je al foutcodes uitgelezen?
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2018 23:53 #1445612
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Ik denk dat er motronic 4.4
Ik denk dat er motronic 4.4 in zit
Benzine komt uit het schrader-ventiel.
Foutcodes zijn uitgelezen maar pas nadat ik al 2 avonden aan het zoeken was naar het probleem en de accu langere tijd eruit is geweest om op te laden dus geen foutcodes gevonden.
Het betreft een handgeschakelde 2.5.
Benzine komt uit het schrader-ventiel.
Foutcodes zijn uitgelezen maar pas nadat ik al 2 avonden aan het zoeken was naar het probleem en de accu langere tijd eruit is geweest om op te laden dus geen foutcodes gevonden.
Het betreft een handgeschakelde 2.5.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2018 18:32 #1445627
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je codes uitleest met
Als je codes uitleest met kastjes op de veerpoot (bj 1995) is het een 1.8, als er een ODB-II stekker in de middenconsole zit (vanaf 1996) een 4.4. De 2,5 is vaak een 1.8.
Als er helemaal geen vonk is (ook niet geweest? Of heeft hij onregelmatig gelopen) dan verdenk ik niet direct de vonkversterkers. Meestal valt er eentje uit, en dan loopt de motor op 3 cilinders.
Ik zou ook even proberen of hij met afgekoppelde luchtmassameter wel wil starten: dat is een indicatie dat er in de motorregeling iets mis is. Hij loopt dan wel op het noodloopprogramma (dat is best goed rijdbaar). Dan weet je zeker dat de ontsteking en brandstof wel goed is, maar ecu/lmm/sensoren ergens mis gaan.
Als er helemaal geen vonk is (ook niet geweest? Of heeft hij onregelmatig gelopen) dan verdenk ik niet direct de vonkversterkers. Meestal valt er eentje uit, en dan loopt de motor op 3 cilinders.
Ik zou ook even proberen of hij met afgekoppelde luchtmassameter wel wil starten: dat is een indicatie dat er in de motorregeling iets mis is. Hij loopt dan wel op het noodloopprogramma (dat is best goed rijdbaar). Dan weet je zeker dat de ontsteking en brandstof wel goed is, maar ecu/lmm/sensoren ergens mis gaan.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2018 23:12 #1445634
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Y
Hoi Martin. In een draadje uit februari 2010 over vol-fcr liet je screenshots zien van vol-fcr aangesloten op een motronic 4.4. is dit dezelfde auto? Hoe heb je foutcodes uitgelezen?
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2018 23:16 #1445635
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic hij heeft een obd II stekker
hij heeft een obd II stekker dus het zal wel een motronic 4.4 ecu zijn. Hij heeft alleen wat startkuren gehad. Als hij eenmaal start reed hij verder wel goed. Ik zal eens proberen met losgekoppelde lmm.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2018 23:24 #1445636
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Nee dat was een V90. De
Nee dat was een V90. De laptop met vol-fcr is een de tussentijd gecrasht en stuk.Dus ben nu bezig het te installeren op een andere laptop, maar de obd kabel die ik heb is natuurlijk serieel en die aansluiting vindt je niet meer op een laptop. Kijken of het lukt met een USB naar serieel kabel of anders moet ik een nieuwe obd II kabel kopen die rechtstreeks naar usb gaat.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2018 07:32 #1445638
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Je moet inderdaad zo'n obd
Je moet inderdaad zo'n obd naar USB kabeltje hebben. Op de vol-fcr site staat precies welk type en welke drivers.
Maar hoe is de afwezigheid van foutcodes dan nu geconstateerd? Het is belangrijk om te weten hoe betrouwbaar dat was.
Heb je trouwens de krukas sensor gewoon van boven af tussen motor en schutbord kunnen omwisselen? Lijkt mij een heel lastig klusje.
Maar hoe is de afwezigheid van foutcodes dan nu geconstateerd? Het is belangrijk om te weten hoe betrouwbaar dat was.
Heb je trouwens de krukas sensor gewoon van boven af tussen motor en schutbord kunnen omwisselen? Lijkt mij een heel lastig klusje.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2018 08:59 #1445640
door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic De bevriende monteur had vrij
De bevriende monteur had vrij moderne bosch uitlees apparatuur bij zich. Hij heeft nog met starten gekeken of hij een toerental uitlezing kreeg een bevestiging dat de krukas-sensor het toch deed maar deze bleef op nul(hij zei erbij dat dit niet een zekere meting was). Als er wel een waarde was uitgekomen dan was de krukassensor in orde. Krukas sensor verwisselen is te doen maar je ligt wel op je buik op het motorblok om met je handen er enigszins in de buurt te komen
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2018 19:01 #1445654
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Waar staat de auto? Ik heb
Waar staat de auto? Ik heb een Volvo System Tester.
Moderators: Jerry Stam