Just to be sure (koelsysteem)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2017 07:27 #1439392
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik mis nog of je de
Ik mis nog of je de thermostaat al vervangen/gecontroleerd hebt.
Stel nou dat je thermostaat niet (goed) open gaat; dan loopt de temperatuur in de kop flink op; misschien wordt er dan ergens wat uit gegooid?
Stel nou dat je thermostaat niet (goed) open gaat; dan loopt de temperatuur in de kop flink op; misschien wordt er dan ergens wat uit gegooid?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2017 17:16 #1439406
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Check
Thermostaat is afgelopen november vervangen.
Dat over de waterpomp klinkt wel logisch. Ook gezien de ervaring in de bergpas en het verminderen van lekkage na het openen van de kachelkraan. Alleen is het zo dat de waterpomp er nog maar net een jaartje in zit. Maar niks is onmogelijk.
Dat over de waterpomp klinkt wel logisch. Ook gezien de ervaring in de bergpas en het verminderen van lekkage na het openen van de kachelkraan. Alleen is het zo dat de waterpomp er nog maar net een jaartje in zit. Maar niks is onmogelijk.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2017 12:43 #1439419
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Thermostaat is vervangen door
Thermostaat is vervangen door Timen? Die boort er gelijk een gat in bij montage, dus je thermostaat is in principe stuk...
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2017 17:20 #1439423
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Nope
Nee thermostaat zelf gedaan. Heb alleen het messing pennetje eraf geknipt dus zit een klein gaatje van 1,5mm ofzo in. Dit om beter te ontluchten wat ik hier las op het forum.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2017 17:56 #1439424
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En dat bedoel ik dus. Als dat
En dat bedoel ik dus. Als dat nodig was geweest, had dat gaatje al wel in die thermostaat gezeten. Zo maak je een nieuwe thermostaat gewoon direct lek, met als gevolg dat het koelsysteem zijn werk niet kan doen zoals het ontworpen is.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2017 23:57 #1439432
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Zijn genoeg voorbeelden
anders van dat een ontwerp toch een fout heeft en het met een aanpassing beter wordt. Soms is iets gewoon niet goed ontworpen. Weet niet of dat ook geld voor die thermostaten trouwens. Maar modificaties bestaan soms niet voor niets.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2017 06:30 #1439435
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij
9 van de 10 thermostaten zit standaard al een jiggleklep, zit deze er niet in dan idd even een klein gaatje boren. is een heel normaal iets en absoluut niet raar ofzo. Gebeurt dagelijks en niet alleen bij Volvo !
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2017 14:12 #1439441
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @fflunche: ik denk dat de
@fflunche: ik denk dat de ontwerpfouten wel zo'n beetje uit het redblock waren tegen de tijd van de 940...
En aangezin ik de ontluchtings"problemen" helemaal niet herken van de 940, vind ik het dom om goede thermostaten te mishandelen. Ontluchten kost even tijd, maar kan bij de redblock prima zonder dergelijke methoden uit de praktijk van beun de haas.
En aangezin ik de ontluchtings"problemen" helemaal niet herken van de 940, vind ik het dom om goede thermostaten te mishandelen. Ontluchten kost even tijd, maar kan bij de redblock prima zonder dergelijke methoden uit de praktijk van beun de haas.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2017 16:10 #1439444
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic De tussenstand
Ben ondertussen weer wat verder met de lekkage.
De kachelkraan is alweer aan gort. Was weer wat nat dus ff kijken of de slangen klemmen nog vast zitten. En ik "draai" de bovenste aan en de kachelkraan breekt in tweeën op de felsnaad van het onderste en bovenste deel.
En vandaag ook weer ff de peilstok eruit getrokken om te kijken voor damp/stoom. Vandaag was dit helaas wel het geval. Neem aan dat dit een vermoeden is dat de koppakking aan gort is?
De kachelkraan is alweer aan gort. Was weer wat nat dus ff kijken of de slangen klemmen nog vast zitten. En ik "draai" de bovenste aan en de kachelkraan breekt in tweeën op de felsnaad van het onderste en bovenste deel.
En vandaag ook weer ff de peilstok eruit getrokken om te kijken voor damp/stoom. Vandaag was dit helaas wel het geval. Neem aan dat dit een vermoeden is dat de koppakking aan gort is?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2017 18:20 #1439449
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic denk het ook
lang gaat het niet goed met te weinig kvs.
Vandaar de niveausensor.
Vandaar de niveausensor.
Moderators: Jerry Stam