Group-buy H3 en H4 LED (inschrijving GESLOTEN)
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 10:04 #1432285
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Plaatje
Inbouwen H4 LED is eigenlijk eenvoudig:
p.s.2: Zie foto voor de "koperen" ring en het resultaat van bovenstaande voor plaatsen
Je haalt de oude halogeen eruit
Van de draaiknop met het witte plastic en de "koperen" ring haal je het witte plastic los. Je kan dit makkelijk doen door de lipjes opzij te buigen. Je kan dan altijd nog terug later.
Van de led lamp kan je vervolgens de "ring" die straks in de koplamp steekt (die met die twee smallere en een dikker lipje) losdraaien.
Je plaatst nu de "koperen" ring op de led lamp (lipjes steken naar achter) en draait de ring weer terug.
De led lamp is nu klaar voor plaatsing in je koplamp
p.s.2: Zie foto voor de "koperen" ring en het resultaat van bovenstaande voor plaatsen
Bijlage IMG_0167.jpg niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 11:08 #1432291
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Herhaling
ik geef direct toe dat de LED-topic die ik ben gestart wat erg lang is geworden, qua nalezen. Niet iedereen brengt dat blijkbaar op. Maar dit lijkt toch veel op herhaling van zetten, omdat ik de inbouw al heb beschreven. Jerry haalde ooit de kunststof afsluitring helemaal weg (ook al besproken in led topic) en ik heb die bij mijn 98"er estate laten zitten. De fitting van de lamp is in doorsnee echter krap één mm groter. Dat heb ik opgelost door (5 min werk) met een halfronde vijl beide fittingen iets ruimer te maken. Fluitje van een cent want materiaal is erg zacht. Dan zit alles - inclusief afdichtring - weer zoals het standaard zat.
@Jerry: Heb je de 'anti-verblindingskapjes' in de reflector al weer teruggeplaatst? En? Wat scheelt dat?
Adriaan
@Jerry: Heb je de 'anti-verblindingskapjes' in de reflector al weer teruggeplaatst? En? Wat scheelt dat?
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 11:11 #1432292
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Niet de fittingen...
Fitting van de lamp is iets anders dan de kunststof afdichring. Uiteraard heb ik niet zitten vijlen aan de fitting, maar aan de afdichtringen.
)
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 11:22 #1432294
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bestelling LED incl. stadslichtjes?
Doe graag mee met een setje H4. Heb een pm gestuurd.
Is het een idee de stadslichtjes in LED erbij te doen? Smoelt anders niet volgens Adriaan.
Is het een idee de stadslichtjes in LED erbij te doen? Smoelt anders niet volgens Adriaan.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 12:01 #1432296
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Bundel goed idee
Goed idee om die gelijk met de H4 en H3 te kopen. Anders moet je daar apart voor naar Immers toe (inclusief de verzendkosten). Ook die lampjes zullen bij Alibaba als group buy een habbekrats kosten. Aanvankelijk, had ik warmwitte leds in de stadslichten zitten. Omdat me dat wat 'klassieker' leek. Geen gezicht. Ik werd toen door anderen erop gewezen dat het wel erg vloekte met de H4 LEDS. Het staat inderdaad helemaal 'af' wanneer de stadslichten dezelfde kleur hebben.
Adriaan
Adriaan
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 12:28 #1432298
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik zal eens een mailtje die kant op sturen
Ik zal eens een mailtje die kant op sturen, ik weet of ze deze maat in het assortiment hebben.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 15:40 #1432300
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic prijs
De prijs zal allesbepalend zijn vwb de deelname.
Bestelling van 20 sets H4 bij de fabrikant NSSC is mogelijk voor een prijs van 50 USD per set. Invoerrechten kunnen van toepassing zijn. Die komen er bovenop, net zoals eventuele verzendkosten in Nederland. Paypal kosten heb ik nooit naar gekeken, maar die zijn ook niet hoog. De BTW die je in je calculatie opneemt begrijp ik niet.
Haal je een prijs van 50 USD per set dan schrijf ik in voor 2 sets H4.
H3 voor het uiterlijk geloof ik wel. Grootlicht voer ik bijna nooit, bovendien is dat nu al ruim voldoende met de verstralers er bij. Het gaat me vooral om gedimd groot licht. In de stadslichten zitten nu witte leds en dat is ook geen gezicht.
Bestelling van 20 sets H4 bij de fabrikant NSSC is mogelijk voor een prijs van 50 USD per set. Invoerrechten kunnen van toepassing zijn. Die komen er bovenop, net zoals eventuele verzendkosten in Nederland. Paypal kosten heb ik nooit naar gekeken, maar die zijn ook niet hoog. De BTW die je in je calculatie opneemt begrijp ik niet.
Haal je een prijs van 50 USD per set dan schrijf ik in voor 2 sets H4.
H3 voor het uiterlijk geloof ik wel. Grootlicht voer ik bijna nooit, bovendien is dat nu al ruim voldoende met de verstralers er bij. Het gaat me vooral om gedimd groot licht. In de stadslichten zitten nu witte leds en dat is ook geen gezicht.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 16:25 #1432303
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Hoofdelijke omslag?
Graag opheldering over de btw, dus. Bovendien, bij hoofdelijke omslag, betaalt degene die 1 set bestelt, mee aan de verzendkosten (gewicht) van degene die vier sets bestelt. Dat geldt in dat geval ook voor PayPal fee, douane (totale waarde), inklaringskosten en btw. Lijkt me wat ál te solidair. Per slot wil een ieder zo goedkoop mogelijk uit zijn, dunkt me. En liefst niet meebetalen aan de kosten van een ander, hoe marginaal die ook uitvallen. Geen probleem wanneer alle deelnemers daarmee akkoord gaan. Lijkt me wel zo transparant.
Heel wat anders is het wanneer twintig deelnemers allemaal hetzelfde artikel en dezelfde hoeveelheid bestellen. Maar daar lijkt mij hier geen sprake van.
Adriaan
Heel wat anders is het wanneer twintig deelnemers allemaal hetzelfde artikel en dezelfde hoeveelheid bestellen. Maar daar lijkt mij hier geen sprake van.
Adriaan
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 16:37 #1432304
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Btw regelgeving
De invoerrechten en dergelijk zijn afhankelijk van het bedrag.
Tot en met €22,- betaal je niets, geen invoerrechten geen BTW
Tussen de €22,- en €150,- betaal je alleen BTW
Vanaf €150.- betaal je BTW en invoerrechten.
Zie volgende link van de belastingdienst:
<a href=" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...n_bij_invoer_betalen "> www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...n_bij_invoer_betalen
BTW betaal je overigens niet alleen over de kosten van de lamp, maar ook over de bezorgingskosten en dergelijke.
Voor wat betreft de verdeling van de "overige kosten" was ik er in de berekening vanuit gegaan dat er doorgaans door iedereen hetzelfde besteld zou worden.
Het ziet er inderdaad uit dat dit niet het geval is, dus ik ga even 1 en ander in Excel aanpassen.
Tot en met €22,- betaal je niets, geen invoerrechten geen BTW
Tussen de €22,- en €150,- betaal je alleen BTW
Vanaf €150.- betaal je BTW en invoerrechten.
Zie volgende link van de belastingdienst:
<a href=" www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...n_bij_invoer_betalen "> www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/b...n_bij_invoer_betalen
BTW betaal je overigens niet alleen over de kosten van de lamp, maar ook over de bezorgingskosten en dergelijke.
Voor wat betreft de verdeling van de "overige kosten" was ik er in de berekening vanuit gegaan dat er doorgaans door iedereen hetzelfde besteld zou worden.
Het ziet er inderdaad uit dat dit niet het geval is, dus ik ga even 1 en ander in Excel aanpassen.
- noppen20
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-11-2016 17:18 #1432306
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Zie update Excel bestand
Eén en ander aangepast aan het Excel bestand.
Nieuwe bestellingen zijn toegevoegd.
Ook de bijkomende kosten zoals btw en verzendkosten worden nu eerlijker berekend/verdeeld.
Nieuwe bestellingen zijn toegevoegd.
Ook de bijkomende kosten zoals btw en verzendkosten worden nu eerlijker berekend/verdeeld.
Moderators: Jerry Stam