Automaat rijden tijdens gladheid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Het signaal dat naar de snelheidsmeter gaat, gaat ook naar de ABS computer. Ik meen zelfs, dat het signaal eerst naar de snelheidsmeter gaat, daar wordt opgewaardeerd en dan naar de ABS computer gaat (en eventueel naar je cruise controle, je navigatie, je radio en je ECU).Rversteeg schreef : De computer krijgt toerentallen door van de ABS ringen op de voerwielen en op de achteras, van drie verschillende punten dus. Niet van de snelheidsmeter.
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
je hebt me toch aan het twijfelen gebracht wat betreft het vergelijken van de wielsnelheden. Ik kom op internet ook zo'n soort uitleg tegen, zelfs met het blokkeren van alle wielen gelijktijdig. Ik ga dat verslag er eens bijzoeken, samen met de Bosch uitgave waar ik toen veel uit over heb genomen. Misschien zit ik wel fout of is het combinatie van beide.
Rob
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Voor de sport rij je off-road, voor een bocht laat je je in de juiste hoek glijden, om vervolgens VOL-gas in de juiste richting te kunnen vertrekken...............
Gewoon op de weg is ABS zeker veiliger!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Waarom zou je dat bij een handgeschakelde bak doen? Je wilt net zo min mogelijk koppel op de achterwielen, dus laat je 'm zo lang mogelijk in de op dat moment hoogst mogelijke versnelling staan.astax schreef : Terugschakelen naar de 2 of de 1 werkt goed. Dat zou je immers ook doen in je handgeschakelde auto.
groetjes
Mathy
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar ik heb het hierboven over een automaat.