compressie meten en een scheve bougie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 10:57 #1392206
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een gezonde B230F loopt zo
Een gezonde B230F loopt zo door naar de 180 op de teller.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 17:23 #1392219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fit
@arjan, de fut was er al lange tijd uit, vandaar ook het terugzetten van originele nokkenas ,ezk en ecu. Bij Paul, nadat we compressie hadden gemeten constateerden we de scheve bougie...zie topicstart.
Aangezien echt alles voor de rest vervangen /afgesteld is blijft het vermogensverschil in vergelijking met andere 230f een raadsel!
Uitlaat, ontsteking, verdeelkap/rotor/bougies, kabels, bobine, eindtrap, ecu , versnellingsbak, benzinepomp en filter, kleppen gesteld, distributie staat goed, luchtfilter...
dus... kat??.
Aangezien echt alles voor de rest vervangen /afgesteld is blijft het vermogensverschil in vergelijking met andere 230f een raadsel!
Uitlaat, ontsteking, verdeelkap/rotor/bougies, kabels, bobine, eindtrap, ecu , versnellingsbak, benzinepomp en filter, kleppen gesteld, distributie staat goed, luchtfilter...
dus... kat??.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 20:47 #1392228
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Injector
Injector rail met injectoren omwisselen.
Groeten,
Gerben
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 20:53 #1392229
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook een idee
Toen we mijn auto in Drachten eindelijk op benzine hadden lopen, was 90 maximaal.
Met de andere injector rail meteen 140.
En ja, das nog niet optimaal, maar had /heeft nog aantal oorzaken.
Ik zou haast zeggen, even injector railtje lenen van een andere auto, zoveel werk is dat ook niet. Of alleen de injectors. ( injectoren?)
Benzine druk optimaal? Benzine druk regelaar?
Dan is het complete railtje lenen best een idee.
Met de andere injector rail meteen 140.
En ja, das nog niet optimaal, maar had /heeft nog aantal oorzaken.
Ik zou haast zeggen, even injector railtje lenen van een andere auto, zoveel werk is dat ook niet. Of alleen de injectors. ( injectoren?)
Benzine druk optimaal? Benzine druk regelaar?
Dan is het complete railtje lenen best een idee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 21:33 #1392231
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb net de bougies
Ik heb net de bougies gewisseld en godzijdank gingen ze er moeiteloos uit en er weer in. En recht
Ingesmeerd met iets kopervet dan willen ze volgende keer ook weer los.
Volgende klus als ik weer een helder moment heb: bakolie flushen. Heb vandaag al 4 liter gedaan maar heb 10 liter besteld dus na 1000 km (wat momenteel bij mij wel ff duurt) zal ik nog eens 4 liter afzuigen en bijvullen.
Volgende klus als ik weer een helder moment heb: bakolie flushen. Heb vandaag al 4 liter gedaan maar heb 10 liter besteld dus na 1000 km (wat momenteel bij mij wel ff duurt) zal ik nog eens 4 liter afzuigen en bijvullen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2013 22:41 #1392239
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rail
@Arjan, drukregelaar is ook nieuw, heb trouwens nog een rail liggen van een b230f, maar dat zoy dan enkel op benzine wat kunnen uitmaken.
Door mijn dampgas is er wel wat minder ( nog minder?!) vermogen dan op benzine... Wel, het is de moeite waard om eens te proberen, wie weer is er zowel op benzine als op lpg wat mis en zijn het 2 afzonderlijke mankementen!
.
Door mijn dampgas is er wel wat minder ( nog minder?!) vermogen dan op benzine... Wel, het is de moeite waard om eens te proberen, wie weer is er zowel op benzine als op lpg wat mis en zijn het 2 afzonderlijke mankementen!
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2013 00:11 #1392243
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @rudiger, tegen mij zeggen
@rudiger, tegen mij zeggen ze altijd, zorg nou eerst dat ie op benzine loopt zo als het hoort en ga dan verder kijken 
(En ja dat moest ik ook maar Es' regelen)
(En ja dat moest ik ook maar Es' regelen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2013 11:29 #1395540
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic compressiemeter
Blijkbaar is er wat mis mrt het exemplaar dat Paul heeft( van een groupbuy). Op de sleuteldag in Langezwaag bleek dat de compressie, gemeten met een proffesionele meter, zo rond de 9, 9.6 enz. ligt. Wat blijkbaar heel normale waarden zijn voor een b230f. (fabriekaf circa 9.8!)
Katrinus merkte op dat een zo hoge compressie zoals gemeld in topicstart totaal niet hoort en zelfs averechts werkt m.b.t. de prestaties!
Nazicht wees uit dat de cpmpressie dus veel lager hoorde te zijn en dat de meter van Paul dus verkeerde waarden geeft.!
Dus degenen met een soortgelijke meter...
groet, Rudiger
Katrinus merkte op dat een zo hoge compressie zoals gemeld in topicstart totaal niet hoort en zelfs averechts werkt m.b.t. de prestaties!
Nazicht wees uit dat de cpmpressie dus veel lager hoorde te zijn en dat de meter van Paul dus verkeerde waarden geeft.!
Dus degenen met een soortgelijke meter...
groet, Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2013 11:53 #1395543
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Betreft de Hella meter van
Betreft de Hella meter van een aantal jaren terug...... Waardeloos spul dus.....
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2013 12:15 #1395546
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re..................
Het gaat niet zozeer om de waardes maar of ze alle vier enigzins dezelfde waarde aangeven en dat er een uitschieter is. De (hoge)waarde buiten beschouwing gelaten zou het dus ook kunnen zijn dat er drie cylinders weinig compressie hebben ipv 1 heel veel....wat mij veel aannemelijker lijkt (en als die ene het goed aan zou geven betekend dat jij met die 'oude' motor nu de waarde hebt die hij had toen hij uit de fabriek kwam...) Of zie ik dat verkeerd?
Moderators: Jerry Stam