compressie meten en een scheve bougie
- V700 register
- Nieuw lid
-
toevallig bij het weer indraaien van de 1e bougie ( schutbordzijde) opgemerkt dat deze onder een andere hoek en minder diep er in zat.Dit moet al een tijd geleden fout zijn gegaan want ik kan me er niets van herinneren dat ik ooit veel kracht heb moeten gebruiken...de motor loopt wel redelijk normaal.
ik heb de volgende vragen:
- kan de scheve bougie voor dit vermogensverschil zorgen?
- kan dit gerepareerd worden ( helicoil?) zonder dat de kop eraf moet?
- Wie kan dit repareren, heeft er ervaring mee, en wat zou dit ongeveer kostten?
groeten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou eerst kijken welke schroefdraad er kapot is. Het schroefdraad van de bougie gaat sneller stuk.
Mocht het schroefdraad in de kop beschadigd zijn, kan je die met geluk nog tappen.
Succes
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Is volgens mij gewoon normaal.
Als het er niet tussendoor tuft of blaast is 'ie gewoon dicht.
Compressie van 13 bar en hoger is meer dan uitstekend.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 740 GL sedan,1988 wit, "Amerigo" Volvo 940 GL sedan, 1994, blauw."B(rigitte)B"gerryberrie schreef : Het is mij opgevallen, dat de 1e bougie er Altijd onder een andere hoek inzit. Is volgens mij gewoon normaal. Als het er niet tussendoor tuft of blaast is 'ie gewoon dicht. Compressie van 13 bar en hoger is meer dan uitstekend. Groeten, Gerben
Dicht lijkt ie wel,schroefdraad van de bougie was ook nog netjes, bougies even van plaats gewisseld, het ligt dus aan de schroefdraad in het blok.
Ik heb uiteraard ook gekeken bij de 940 daar zitten ze allemaal onder dezelfde hoek en even diep.
.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 740 GL sedan,1988 wit, "Amerigo" Volvo 940 GL sedan, 1994, blauw."B(rigitte)B"Dirk342 schreef : er niet al een Helicoil in ?
Als er al 1 in zou zitten hebben ze die wel beroerd gemonteerd. Tor zover ik het kan zien is het gat en schroefdrad origineel.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.autogereedschap.com/a-20788419/bougi...aratie-sets-midlock/ "> www.autogereedschap.com/a-20788419/bougi...aratie-sets-midlock/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 740 GL sedan,1988 wit, "Amerigo" Volvo 940 GL sedan, 1994, blauw."B(rigitte)B"gerryberrie schreef : Heeeel veeeel van de Redblocks die ik heb gezien zat de 1e bougie scheef. Zeg maar bij meer dan de helft. Groeten, Gerben
Ik denk dat in de loop der jaren veel redblocks in de ondeskundige handen van amateurbougiedraaiers terecht zijn gekomen...
ik kan me niet voorstellen dat als de vonk in 1 cylinder een cm hoger is dat zonder gevolgen blijft.
Mijn 3 vragen blijven dus nog even onbeantwoord...