Weekers sluit akkoord met branche

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 12:56 #1386946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mrb
ik zou zeggen een prima plan wat er ligt,maar dan alleen voor nieuwe bezitters
wanneer het voertuig verandert van eigenaar of nieuw op naam komt valt ie onder de nieuwe regeling
dan weet je waar je aan begint en worden de mensen die al hebben geinvesteerd in hun auto niet benadeeld
want zoals het er nu voorstaat is het complete kapitaalsvernietiging
groeten eric
v760gle/lpg 1986
v264gle/lpg 1974

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2013 15:16 #1386956 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Dat klopt Eric,
en iedereen snapt dat, behalve die graaiers in Den Haag die slechts de kwaliteit 'korte termijn denken' beheersen.Afgezien van de kapitaalvernietiging(die al gaande is in de branche) levert het ze ook nog eens de E125 miljoen niet op want de cursus 'Reken je rijk' hebben ze wel met succes gevolgd.
Overigens vind ik het wel al wat voorbarig om nu al diesels om te bouwen en lpg uit de auto te halen, ik bedoel we hebben nog wat maanden tegaan tot 1-1-14. Voor hetzelfde geld staat er dadelijk eentje op in Den Haag die wèl wiskunde en economie in z'n pakket had en inziet hoe je wèl meer euro's binnen kunt harken en tegelijkertijd de lasten toch kunt verzwaren voor de burger.
En dan lpg en diesel over 1 kam scheren(hoe verzin je het).....ik gooi de batterijen ook maar weer in de gft bak, milieu speelt immers geen rol

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-05-2013 00:15 #1387277 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Weet iemand nog een wagen die een behandeling behoeft?
Was het niet een peugeot 405?

Zijn er vrijwilligers?

www.autokanaal.be/fun/aid1028240/ontevre...-en-klein-slaan.aspx

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2013 11:01 #1387289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weekers
<pre>Frans Weekers was tot voor kort niet op de hoogte van zijn staatssecretariaat. Dit verklaarde hij voor aanvang van het Kamerdebat over de Bulgaarse toeslagfraude. De VVD’er kwam er naar eigen zeggen onlangs via een uitzending van KRO Reporter achter dat hij staatssecretaris van Financiën is. “Ik had geen idee. Mijn ambtenaren hebben mij daar nooit iets over verteld. Maar toen ik het doorkreeg, ben ik natuurlijk meteen beleid gaan maken.” VVD en PvdA noemen de fout van Weekers ‘ernstig’, maar zij hebben er vertrouwen in dat hij zelf orde op zaken kan stellen. VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra: “Het verklaart natuurlijk wel veel. Ik reken erop dat de staatssecretaris, nu hij zich bewust is van zijn eigen functie, de toeslagfraude doortastend en adequaat weet aan te pakken.” Het is de vraag of de oppositie genoegen neemt met de verklaring van Weekers. Uit gelekte documenten blijkt dat hij meerdere keren door leden van het kabinet is ingelicht over zijn functie. CDA’er Pieter Omtzigt: “De heer Weekers heeft doelbewust informatie achtergehouden. Hij zal moeten ophelderen of hij in ontkenning was of werkelijk geen idee </pre>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2013 11:50 #1387293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Maar waar wil je heen,
Debat is toch geweest, Rol Weekers maakt voor topic niets meer uit. VVD en PVDA steunen hem, de ene tegoed bon wordt ingeruild voor de andere.
Vallen van kabinet, zie ik niet gebeuren maken de termijn vol. Verkiezingen nu is slecht voor Nederland en voor de zittende partijen, die worden in mijn ogen indien nu verkiezingen zijn niet meer de grootste. Maar als ze waarmaken wat ze roepen hebben wij aan het eind van hun regeerperiode weer een slagvaardig Nederland en kan het niet anders dat wij weer allen PVDA en VVD stemmen.
Uiteraard dit boven met een lach lezen, geen waarheid en is politiek getint en daarvoor is dit forum niet, dat doen we tegenwoordig op twitter etc.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-06-2013 11:55 #1390044 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic In Belgie begrijpen ze het wel.
Kijk nu
www.bfov.be/images/frontpage/communique_NL.pdf

Maar daar betaal je zo wie zo niet zo veel wegenbelasting als in NL.
Dat niet keuren begrijp ik dan weer niet.

• Martijn Caris
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 13:09 #1390047 door Martijn Caris
Beantwoord door Martijn Caris in topic 50 euro in de maand ben ik
50 euro in de maand ben ik zowat aan die S70 ook kwijt!Denk dat dat ongeveer het normale tarief is.Aangezien ik 3 oldtimers heb hoop ik het  toch niet.Denk eens aan allemaal die oudjes die gesloopt zullen worden, net als een tijdje geleden met de slooppremie. DOODZONDE!
Hoop dat ik nog lang plezier ga hebben van mijn 745 uit 87 zonder dat de kosten uit de hand gaan lopen want het onderhoud is al duur zat en op onderdelen moeten we ook al btw betalen!

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:01 #1390079 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Lichtpuntje

Ik kreeg via privé e-mail van Wouter van den Emden de laatste nieuwsbrief. Er zijn nog lichtpuntjes als ik het goed lees...
(ik weet niet hoe ik die hier moet publiceren)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:26 #1390087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hierbij
   Beste JMBVan velen krijgen wij de vraag of het nog niet te laat is. Het antwoord is: NEE!40-jaar compromisDe Alliantie (RAI vereniging, BOVAG, FOCWA, ANWB , KNAC en FEHAC) heeft inderdaad een akkoord gesloten met het Ministerie van Financiën. Maar het is goed om te weten dat de wetswijziging nog door zowel de Tweede als Eerste Kamer goedgekeurd moet worden.De procedureHet bereikte akkoord wordt door het Ministerie van Financiën momenteel uitgewerkt in het Belastingplan 2014. Op Prinsjesdag (17 september 2013) wordt het belastingplan door Minister Dijsselbloem gepresenteerd. Vervolgens zal de Tweede Kamer het Belastingplan behandelen en kunnen Tweede Kamerleden hier veranderingen in aanbrengen door amendementen in te dienen. Ieder jaar worden op deze manier tientallen amendementen ingediend. Zoals u weet, voerden wij al eerder actie inzake Youngtimers in 2009. Die kwestie werd ook middels een amendement opgelost. De kwestie van de vrijstelling voor oldtimers is dus nog zeker niet besloten!Eerste KamerOns sterkste argument tegen de voorgestelde wijziging om de MRB vrijstelling opnieuw ingrijpend te wijzigen is de manier waarop deze kwestie is behandeld door het Ministerie van Financiën en de Tweede Kamer. Wij hebben gelukkig een Eerste Kamer die wetgeving en wetswijzigingen controleert en wie kan dat beter vertellen dan Premier Rutte zelf. Daarom waren wij de afgelopen week op bezoek bij professor dr. Essers. De heer Essers is lid van de Eerste Kamer (CDA) en voorzitter van de Financiële Commissie in de Eerste Kamer. Wij hebben onze bezwaren toegelicht en vonden een luisterend oor. Dit is uitermate goed nieuws en bewijst dat de zaak nog zeker niet beslecht is. Onze actie wordt serieus genomen! Komende week hebben wij wederom een aantal interessante afspraken, waarover wij u natuurlijk zullen informeren.AutoweekDat wij serieus genomen worden, blijkt ook uit het feit dat wij wederom in het Autoweek Journaal te gast waren. U kunt deze video bekijken via
. Komende woensdag staan wij ook in de papieren versie van de Autoweek.Wat nu?Wij gaan keihard verder om de strijd voor u te voeren. Wij vragen uw hulp om zoveel mogelijk deelnemers aan onze actie bijeen te brengen door ze te wijzen op onze website. Want hoe meer mensen onze actie steunen en hun mailadres achter laten op onze site, hoe sterker wij staan tegenover de politiek. Samen moet het lukken!Met vriendelijke groet,Wouter van Embden, VrijstellingOldtimer.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:38 #1390090 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic bericht
Hoi Maarten,
Dank voor het plaatsen. Op de e.o.a. manier is het bericht hier nu op details en foto`s afgeschermd. Zal uiteraard zijn reden(en) hebben...  .

Moderators: Jerry Stam