Weekers sluit akkoord met branche
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 13:10 #1385905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen switch?
hmmm als het zo is dan maar de 740 tijdens de winter wegzetten en de 240 van stal halen (dus ontschorsen) voor 3 maanden. Dank voor de tip 
Of iederjaar tijdens de winter een barreltje kopen voor zeer weinig. Alles maar opnieuw doorrekenen.
Ook is de optie nog om maar gewoon MRB te betalen en de auto zakelijk af te trekken. Betaald Wekers iig nog een stukje mee via de IB
Of iederjaar tijdens de winter een barreltje kopen voor zeer weinig. Alles maar opnieuw doorrekenen.
Ook is de optie nog om maar gewoon MRB te betalen en de auto zakelijk af te trekken. Betaald Wekers iig nog een stukje mee via de IB
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 13:16 #1385906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fraude
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 13:55 #1385909
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelezen
24-04-13Stichting Oldtimerbranche NL: onderzoek effecten MRB-wijziging oldtimersDe Stichting Oldtimerbranche NL stelt voor samen met de overheid onderzoek te doen naar de effecten voor de branche van de MRB-aanpassing voor oudere voertuigen. Volgens de stichting ontbreekt zo'n cijfermatige onderbouwing en zou het middel wel eens erger kunnen zijn dan de kwaal. Een periode van zes maanden voor het onderzoek acht ze "ruimschoots voldoende".Deze week stuurt staatssecretaris Weekers de wijziging MRB-oldtimers naar de Tweede Kamer. Volgens de stichting zouden de aanpassingen wel eens minder positief kunnen uitpakken dan voorgesteld. Zo is er bij de beoogde € 153 miljoen aan inkomsten geen rekening mee gehouden dat liefhebbers van auto's ouder dan 25 jaar kunnen besluiten hun rijdend erfgoed af te stoten of te schorsen. Naast het temperende effect op de verkoopprijzen zal ook de bedrijfstak, waar circa zesduizend personen werken, "flinke klappen krijgen".Volgens de stichting is sinds bekend werd dat Weekers de MRB-regeling wilde aanpassen de activiteit in de branche al "significant" afgenomen, met tientallen faillissementen tot gevolg. "Bij doorzetten van de voorgestelde aanpassing zal dit aantal drastisch toenemen." Daarnaast zal onder meer de toeleverende industrie worden getroffen. Het positieve effect van de extra mrb-inkomsten wordt aldus teniet gedaan door minder uitgaven en mogelijk een toenemend aantal faillissementen en ontslagen.De Stichting Oldtimerbranche NL is een samenwerkingsverband van zo'n honderdvijftig oldtimerbedrijven. bron:
www.hofman.nl/nieuws
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 14:24 #1385913
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Formele reacties.
<a href="
www.knac.nl/2013/04/24/oldtimeralliantie...jstelling-oldtimers/
">
www.knac.nl/2013/04/24/oldtimeralliantie...jstelling-oldtimers/
<a href=" www.fehac.nl/actueel "> www.fehac.nl/actueel
Daarbij is de nu bekende informatie slechts de regeling die aan de tweede kamer wordt gepresenteerd.
Of ie zonder aanpassingen door de tweede kamer heen komt zal moeten blijken.
Er is dus nog niets formeels geregeld.
<a href=" www.fehac.nl/actueel "> www.fehac.nl/actueel
Daarbij is de nu bekende informatie slechts de regeling die aan de tweede kamer wordt gepresenteerd.
Of ie zonder aanpassingen door de tweede kamer heen komt zal moeten blijken.
Er is dus nog niets formeels geregeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 14:27 #1385915
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 500 euro
als ik in de gouden 760td wil blijven rijden.
ga ik dat doen heb besloten dat ik de auto volgend jaar lekker in de zomer ga rijden.
kost me aan belasting,verzekering en keuring 500,00 euro
verder hebben we een 940lpt op g3 en straks een 940lpt benzine.
mensen die de belastingvrije auto als enige auto hebben en of hem echt als dagelijks vervoer middel gebruiken die mopperen het meest.
is alleen wel vervelend dat de goeien het moeten bezuren.
ga ik dat doen heb besloten dat ik de auto volgend jaar lekker in de zomer ga rijden.
kost me aan belasting,verzekering en keuring 500,00 euro
verder hebben we een 940lpt op g3 en straks een 940lpt benzine.
mensen die de belastingvrije auto als enige auto hebben en of hem echt als dagelijks vervoer middel gebruiken die mopperen het meest.
is alleen wel vervelend dat de goeien het moeten bezuren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 15:51 #1385920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van dagelijkse auto tot vakantieauto
Als alles zo doorgaat wordt mijn 745 TDIC die ik nu dagelijks gebruik een vakantieauto.....
De volledige MRB kan/wil ik gewoon niet betalen, en moet dus opzoek naar een alternatief. Auto bij familie in het buitenland registeren? Schorsen? Grijs kenteken van maken..?
Erg jammer, wil zoo graag gewoon in m'n 745 blijven rijden...
De volledige MRB kan/wil ik gewoon niet betalen, en moet dus opzoek naar een alternatief. Auto bij familie in het buitenland registeren? Schorsen? Grijs kenteken van maken..?
Erg jammer, wil zoo graag gewoon in m'n 745 blijven rijden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 20:20 #1385935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik
vraag me af of ze je dan (oldtimer kan alleen g2 gasinstallatie in) ook dit tarief aanrekenen ?
of mag je met je ex-oldtimer mischien op g3 tarief of is alle wb voor ex-oldtimers op benzine berekend ?
groet will
of mag je met je ex-oldtimer mischien op g3 tarief of is alle wb voor ex-oldtimers op benzine berekend ?
groet will
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2013 21:36 #1385939
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mail aan fractie voorzitters
Geachte fractievoorzitters,Hierbij wil ik graag het volgende onder Uw ogen brengen en te overwegen of er geen andere mogelijkheden zijn met betrekking tot de nu beoogde aanpak van de vrijstelling van de MRB voor klassieke en oldtimer voertuigen. Het is nu al zo dat alleen al door de onzekerheid diverse bedrijven over de kop zijn gegaan door stilvallen van de handel. Is in de beoogde bezuiniging ook stilgestaan dat heel veel personeel van garages, onderdelen leveranciers door deze maatregel in de WW dreigen te komen ?Er wordt ook niet stilgestaan bij het feit dat eigenaren van deze klassieke en oldtimer voertuigen behoorlijk hebben geïnvesteerd in de aanschaf van de auto en ook meer dan de gewone auto’s uitgeven voor restauratie en onderhoud van de auto. Als deze maatregel doorgaat blijft er net iets meer over dan de oud ijzer waarde !!Met de nu beoogde maatregel worden voertuigen die op een andere brandstof dan benzine ook onevenredig aangepakt. Ik vraag me ook af hoe de EU hierop gaat reageren omdat dit volledig indruist tegen de Europese regelgeving voor dit type voertuigen. Er zijn dan ook al activiteiten via de vele verenigingen gaande om via de rechter en eventueel tot aan Europese hof te gaan procederen om deze maatregel aan te vechten indien in deze vorm doorgezet.Ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van de eigenaren er niet op tegen zijn om wat extra te betalen voor deze auto’s maar zoals U weet is het gewicht van de gemiddelde klassieker en oldtimer een stuk hoger dan de modernere middenklassers. Het normale tarief voor deze auto’s is een enorme aanslag op het budget.Ik zou willen voorstellen om eens na te denken over een vast bedrag voor deze klassieke en oldtimer auto’s van bijvoorbeeld 50 euro per maand voor auto’s ouder dan 30 jaar ongeacht gewicht en brandstoftype. Aangezien er ongeveer 450.000 van dit soort auto’s in Nederlands bezit zijn zou dit meer opleveren dan de nu beoogde maatregel. Ook de handel, garages, LPG inbouw stations en onderdelenleveranciers kunnen dan gewoon doorgaan met hun geliefde vak (blijft dus ook meer BTW inkomsten genereren)Met vriendelijke groet,
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2013 12:01 #1385983
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic 50 euro?
Sorry hoor ganny, maar schrijf je nu dat iedereen 50 euro per maand moet gaan betalen?
Ik heb een Volvo 240 uit 1992 waar ik 56 euro per maand voor betaal, dat is dus het "gewone" tarief voor een 240 op benzine.
Jij doet dus nu een voorstel dat alleen in het voordeel is voor de zware diesels en lpg wagens die nog geen 40 jaar oud zijn maar daarmee ga je volledig voorbij aan de benzine wagens die er nog ''redelijk'' vanaf komen.
De enige goede regeling is alle wagens van 30 jaar en ouder vrij te stellen van MRB. Dit is op Europees niveau ook zo dus waarom hier niet. Onze regering is toch zo Europa-geil? Dan moeten ze ook daarmee 1 Europese lijn trekken.
Die 50 euro die jij dan voorstelt wijkt weer af van de Euroese lijn en slaat dus nergens op.
Groeten, Freek
Ik heb een Volvo 240 uit 1992 waar ik 56 euro per maand voor betaal, dat is dus het "gewone" tarief voor een 240 op benzine.
Jij doet dus nu een voorstel dat alleen in het voordeel is voor de zware diesels en lpg wagens die nog geen 40 jaar oud zijn maar daarmee ga je volledig voorbij aan de benzine wagens die er nog ''redelijk'' vanaf komen.
De enige goede regeling is alle wagens van 30 jaar en ouder vrij te stellen van MRB. Dit is op Europees niveau ook zo dus waarom hier niet. Onze regering is toch zo Europa-geil? Dan moeten ze ook daarmee 1 Europese lijn trekken.
Die 50 euro die jij dan voorstelt wijkt weer af van de Euroese lijn en slaat dus nergens op.
Groeten, Freek
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2013 21:15 #1386048
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewicht
Gewicht vind ik een loos argument, ja, dat geldt alleen voro Amerikanen denk ik. Maar een beetje knap uitgeruste Golf tegenwoordig weegt ook moelijk zwaar, om over de echt luxe auto's nog maar te wzijgen... Een 940 is echt bijzonder licht van gewicht van z'n formaat
Moderators: Jerry Stam