olie komt niet op temperatuur

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2012 09:55 #1372976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor een zacht prijsje koop
Voor een zacht prijsje koop je een blok dat gewoon keurig op temperatuur blijft. En dan krijg je de hele auto die er om heen zit er nog bij ook!  www.volvo700vereniging.nl/node/46590

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-11-2012 11:12 #1372979 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic shame.
Had hem graag gekocht EQ, maar slopen is zonde. Ermee rijden is mij te duur.
:(
Groeten.Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 13:27 #1378738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interessante informatie
De informatie die jullie verschaffen is interessant en waardevol. Ik heb zelf nog getest wat er gebeurd wanneer ik de grille afplak. Dit resulteerd wél in het op temperatuur komen van het koelwater. De meter op het dashboard staat keurig in het midden.
Ik was altijd in de veronderstelling dat een thermostaat op basis van de water temperatuur (langzaam) opengaat. Echter het lijkt wel alsof de thermostaat na verloop van tijd (helemaal) opengaat en dan ook open blijft staan. Ik zie bij het wegrijden met koude motor de temperatuurmeter oplopen en dan op een bepaald punt schiet de thermostaat open zakt de meter weg, komt nog ietsje omhoog en blijft vervolgens op een kwart staan.
Met -10 komt de temperatuur meter in geen geval hoger dan een kwart.
Nog ideeën?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 13:40 #1378739 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thermostaat
Thermostaat vervangen? Of had je er al een nieuwe in? Ik zou ook denken dat een thermostaat weer dicht moet gaan als de termpatuur van het water flink zakt (als de meter op een kwart staat zeker). Thermostaat goed gemonteerd, ook met de rubber ring rondom de rand van de thermostaat?

Moderators: Jerry Stam