olie komt niet op temperatuur
- V700 register
- Nieuw lid
-
LPG wordt juist veel warmer, daarom ook een 87 graden thermostaat .......Alwood schreef : Verder kan een lage motortemperatuur nog liggen aan een iets te rijke brandstof-mengsel. Vooral bij benzine. Op LPG komt er sowieso minder warmte vrij bij verbranden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan moet ik eea even terugzoeken. Ik dacht dat er in ieder geval veel minder warmte-energie vrij kwam.Ceska schreef :
LPG wordt juist veel warmer, daarom ook een 87 graden thermostaat .......Alwood schreef : Verder kan een lage motortemperatuur nog liggen aan een iets te rijke brandstof-mengsel. Vooral bij benzine. Op LPG komt er sowieso minder warmte vrij bij verbranden.
Daarbij is een warmere thermostaat ook juist iets om te monteren als de motor minder warm wordt? Of ga je van een 90 graden uit?
Ik heb zelf een 82 graden in m'n B234F (benzine) zitten. Doet 'ie het lekker op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf heb ik de originele vervangen voor een 87 graden thermostaat en het "visje" eruit geknipt om gelijk iets van circulatie te hebben en luchtbellen te voorkomen. De verdamper ontrekt ook extra warmte uit het koelstysteem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat kan ik hier van genieten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik moet gelijk aan een man denken die in de USA heeft gewoond en vertelde hoe ze daar over onderhoud denken: Why should i replace the Oil, the engine is still running?Jelmar86 schreef : Pinnetjes wegknippen uit thermostaten, er gaten in boren, auto's die na 500m hun thermostaat al open hebben. Wat kan ik hier van genieten
Zonder gekheid, modificaties aan thermostaten lijkt mij ook niet helemaal een optie.
Zelf dit ding stuk gehad, vervangen door imitatie, ging 5 maanden goed, meter kwam toen ook weer niet verder dan een 1/3. Originele nieuwe erin, probleem opgelost
- V700 register
- Nieuw lid
-
heb je ook een motorbeschermplaat gemonteerd?
Of "hangt" de sensor in de rijwind?(dit maakt enig verschil namelijk.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanmiddag thermostaatjes opgehaald bij Timen, ff wat testen deze week. Keep ya posted!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Die olie moet niet zo warm worden bij normaal bedrijf.
De olie moet er wel tegen kunnen, om tijdelijk de motor temperatuur te kunnen verdragen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De meter slaat nog net zo ver uit als bij de 87 'C themostaat (en ja, de meter is goed!). Ook komt de olie nog net zo langzaam op temperatuur dan eerst.
De koel slangen van het blok naar de radiator en weer terug zijn allen zacht en warm. Dus je zou zeggen dat het koelwater wel door de radiator stroomt.
Wat kan er nu nog aan de hand zijn dat het koelwater en het blok klaarblijkelijk niet op de juiste temperatuur komen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.