Hoe zijn jullie remmen bij hogere snelheid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2011 01:14 #1324517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stop
Heb vorig jaar ook de autobahn onveilig gemaakt met de witte, tegen de 190 km/h(wilde niet harder) maar ook ik ben van mening dat ze echt niet onderbemeten zijn, ga eens in een americaan van het zelfde jaar rijden met de zelfde snelheid, als je daarmee op de rem trapt bij Berlijn mag je blij zijn als je bij Dresden stil staat, in die tijd liepen onze bakstenen ver vooruit qua remmen op alle andere merken, En het klopt dat de 240 klauw 4 zuigers heeft, deze rem zuigers zijn ook kleiner dan de rem zuigers die ze in de 740 hebben gestopt, maar vergeet ook niet dat een 240 een stukje lichter is dan de 740, dus als je met de 240 10cm eerder stil staat zal dat komen omdat die lichter is.
Wil je eerder stil staan met een 740, trek dan het interieur er uit en plaats 2 kuip stoeltjes van sparco en schaf een setje oordoppies aan, gooi je geluids instalatie er ook uit en je zult zien dat jij een heel stuk sneller stil staat met de originele remmen.
Maja heb ie kids of je wilt toch nog wat luxe in je auto hebben en een scheeps anker van 150 kilo vind je wat onzin om mee te sleuren tja dan moet je heel veel geld inversteren terwijl als je met iets verstand gaat rijden het helemaal niet nodig is.
Dus mijn visie tja wat moet je daar van vinden  .

Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2011 01:28 #1324516 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remmen
Ben een echte doorrijder en heb nog nooit gehad dat ik dacht, hé dat remt niet best. Als ik het vol intrap ga je echt bijna met je hoofd door de voorruit. Kijk als je dit een paar maal achter elkaar gaat doen krijg je uiteraard problemen, maar jeetje dan ben je ook absoluut illegaal bezig op de openbare weg dus waar hebben we het over.Zweer wel bij echt origineel Volvo spul, daar heb ik geld voor over en dat betaalt zich ook uit. Pas ook de remmerij even lekker aangepakt, goed gangbaar gemaakt, nieuwe Volvo blokken er onder en gaan.Als ik zou upgraden ga ik voor de 850 oplossing, voor de lulz en omdat het kan...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2011 08:34 #1324519 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal
mee eens Tom !!  Ik rij met de 760 in principe altijd vrij rustig en zeer defensief omdat de auto nog niet getaxeerd is en ik 'm echt heel wil houden.  Hij is mij te mooi en te fijn.  Dit scheelt zo wie zo al een heel stuk in je remmerij.
Wat betreft mijn andere auto's weet iedereen wel dat ik niet echt 'zachtjes' rij en meestal toch ver boven het landelijk wettelijk toegestane zit. Zeer zeker ook in ons buurland Dld, wat bij mij om de hoek is, bij wijze van.
Ook met hoge snelheden kun je defensief rijden, wat ik dan ook doe.  Ik heb nog nooit getwijfeld of angstgevoelens gehad met de remmen van een Volvo.  Dat kan ik niet zeggen van hele dure andere merken.  Denk hierbij bijv. aan Mercedes, Porsche, Jaquar en probeer vooral niet een Aston Martin uit.  Dan weet je pas wat slechte remmen zijn.
Leuk voorbeeldje: 760 met rijden / remmen tegen een Bentley Continental GT, beide 125 rijden en beide vol in de ankers.  Beide origineel spul allemaal en niets getuned.  Volvo stond vele malen eerder stil als de Bentley (natuurlijk ook door het eigen gewicht vande auto)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2011 16:45 #1324545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Het gaat mij eigenlijk vooral om de looks van gegroefde schijven, vind het gewoon mooi. Inprincipe rem ik zoveel mogelijk op de motor af, anders moet ik mijn velgen vaker poetsen.. ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2011 22:37 #1324931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Streetracers?
Streetracers, dragracers, rallycrossrijders etc etc hebben geen grote remmen nodig, onnodig gewicht :)

De circuitboys kunnen het wel gebruiken :)

Moderators: Jerry Stam