Hoe zijn jullie remmen bij hogere snelheid

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 10:18 #1324397 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Originele remmerij
Zelf heb ik de originele en door Volvo voorgeschreven " remmerij " op de auto zitten maar ben altijd in voor informatie over betere materialen. Het wil overigens niet zeggen dat ik niet tevreden ben over de huidige " remmerij ". Ik behoor niet tot de coureurs onder ons, ik ben een defensieve rijder.Mijn garagist zegt altijd dat banden en remmen bij mij (erg) lang meegaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 13:32 #1324420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles
alees orgineel en netjes erop werkt zeker niet slecht.
Het maakt ook uit hoe je het gebruikt,niet continue iets remmen maar gewoon kort en krachtig is het beste............je komt dan orgineel een heel eind.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 13:41 #1324422 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem is meestal niet de
Probleem is meestal niet de remmen zelf, maar gewoon de ouderdom. Demonteer de meuk eens en begin met een revisie set, of zelfs beter gereviseerde klauwen. Heb een station en sedan en de sedan remt nieuw, want daar heb ik een jaar geleden alles van de remmerij gedaan. Wel heb ik de 15 inch schijven en klauwen van een 9 serie gemonteerd. De andere remt soppig en reageert niet direct en vaak ook warm na paar keer de rem intrappen.
Vervang de rubbere slangen eens door rvs, niet voor de roest, maar wel dat de remvloeistof niet kan uitzetten in de slang, ben je alvast van dat soppige gevoel in de pedal kwijt. Kun je de remmen ver intrappen en zijn je remblokjes goed voor, moet je ook eens achter kijken.

En vooral de remvloeistof vervangen, systeem met wat dot4 doorspoelen, afvullen en ontluchten. Dat is ook een wereld van verschil.

En ja remmen van tegenwoordig zijn stukken beter, en ja Volvo heeft op de 740 bespaart. De 240 had vele betere remmen. 4 zuigers ipv 2 bij de 7 serie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 13:57 #1324425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

danielk schreef : En ja remmen van tegenwoordig zijn stukken beter, en ja Volvo heeft op de 740 bespaart. De 240 had vele betere remmen. 4 zuigers ipv 2 bij de 7 serie.

Eens! Zowel de 240 als 360 remmen veel en veel harder! Met origineel spul ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 14:28 #1324431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar?

Mathy schreef : Hallo Eric
Twee remschijven, inclusief transport vanuit GB, kostten mij destijds £187,-
groetjes
Mathy

Waar heb je ze toen gekocht? Ik heb eens op de Engelse ebay gekeken onder de zoektermen 'volvo 740 brembo' en 'volvo 760 brembo', maar kan niks vinden, behalve gewone schijven...
En wat hebben jullie met de achteras gedaan? Heeft brembo daar dezelfde schijven voor?<a href=" www.performance-parts.nl/index.php?page=...tuemart&Itemid=2 ">Anders is dit misschien een optie voor de achterzijde?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 14:52 #1324433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HIER heb ik ze gekocht. Twee
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie<a href="" target="_blank">HIER heb ik ze gekocht. Twee jaar geleden (of is het drie..) waren ze 110 per stuk voor de vooras en 75-80 per stuk voor de achteras.
En er staat inderdaad geen 700 serie bij, maar een 940 zonder ABS is hetzelfde (past bij mij).
Je moet dus mailen wat je wilt hebben.

Over mijn eerdere bijdrage mbt de 302 mm 850 remmen: deze passen zonder problemen achter een hydra, maar bij een galaxy moet je wat slijpen. Had het omgewisseld..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 15:12 #1324434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ABS
Heb jij geen ABS dan? Ik heb namelijk wel ABS op mijn 760..Nu komen weer bij het probleem van de 20 soorten remschijven :PIk laat jou binnenkort wel even kijken ;) Want er was ook nog verschil met de naaf ofzoiets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 15:17 #1324435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

v0lv0freak schreef : Heb jij geen ABS dan? Ik heb namelijk wel ABS op mijn 760..

In 1982 was dat er geloof ik nog niet, zie het maar als gewichtsbesparing lol, heb ook geen schuifdak en de auto had eerst handbediende ramen..

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 16:30 #1324439 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Goed topic met betaalbare upgrades. Ik heb nog nooit problemen gehad met m'n remmen, maar als ze vervangen moeten worden ga ik wel voor iets betere. Qua kosten is het allemaal te overzien en persoolijk vind ik een stel goede remmen erg belangrijk.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2011 20:10 #1324460 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 3G
Hallo volvofreak, Volvisti
Ik heb ze ook bij 3G gekocht, maar niet via eBay.  En mijn 940 heeft wel ABS.  Achter heb ik niks gedaan.  Volgens mij gebruikt 3G Brembo's.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam