Hoe zijn jullie remmen bij hogere snelheid
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
In 2008.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alles kan kapot... iedereen aan de wilwood klauwen dan maar.Woes schreef : Voordat iedereen als een dolle 302mm conversies van een 850 gaat doen, zou ik zeggen: lees je eens in op het 850forum. Daar hebben de meeste 'hardrijders' echt geen boodschap aan de 302mm variant, welke ook na een paar keer van 200 naar x km p/u stevig fade (orig volvo spul).
Het topic gaat geloof ik om een verbetering van de remmen, waarbij de betaalbaarheid en verkrijgbaarheid van het materiaal ook erg belangrijk zijn.
We lijken met elkaar wel een bende straatracers die allemaal ineens 10x van 240 naar 80kmh willen afremmen. Handig in de spits?
@Mathy: 700 serie heeft altijd DOT4 remvloeistof. Deze is alleen een betere variant als de Bosch of andere naamloze spullen.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
DOT4 is ook goed en werkt ook, dus dat spul dat Philip adviseert is niet perse nodig, maar heeft wel zo zijn 'voordelen', waaronder een HOGER kookpunt dan gewoon DOT 4.
Hopelijk zo het wat kunnen verduidelijken.
Groeten,Gerben
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Hallo Mathy,Mathy schreef : Hallo Eric
In 2008.
groetjes
Mathy
Dan heeft het toen tussen de ca. € 225,- en ca. € 260,- gekost. (afhankelijk van de periode in 2008)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Denken jullie allemaal nu echt dat Volvo en auto aflevert met slechte remmen ? Nee dus, en ook toentertijd niet. Remmen zijn prima berekend op hun taak en doen precies wat ze moeten doen. Zowel bij de 7 / 8 / 9 series. En zeker met spul wat al ruim 15 jaar oud is allemaal.
Als je iets defensiever rijd, valt het allemaal wel mee. De remmen zijn gewoon geschikt voor normaal gebruik. Echter ga je er circuittoestanden mee opzoeken zijn ze gewoon onderbemeten.
Mensen komen hier vaak met het verzoek een BBK te monteren rondom op hun 850. Na een goed gesprek en ze mee te nemen en als bijrijder in hun eigen auto te hebben meegereden, is tot nu toe nog steeds de conclusie: verrek, eigenlijk helemaal niet nodig en zo kan het ook. Scheelt incl. arbeidsloon toch een +1300 euro's.
Zoals al zovaqak gezegd: het is allemaal maar betrekkelijk.... wat doe je met de auto en wat wil je met de auto. Een noodstop kan allemaal prima, ze vertragen als de beste, is allemaal geen probleem en hoe vaak moet je 2 maal super vertragen (zodat wellicht misschien remfading optreed) ?
In mijn ogen dus, als je niet (!) op het circuit komt, zwaar overdreven allemaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En standaard is gewoon te weinig voor beetje snellere ritten.................
@Dirk Ieder zijn manier van remmen maar ik heb liever wat meer over......
Merk als je een paar keer van 180 naar 120 gaat dan komt het er wel op aan
Dus gewoon ff net wat beter spul erop en je hebt iets meer zekerheid.
En dat kost nou eenmaal geld.......
Heb wel zoiets van als ik het doe, dan maar goed:)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je rondjes circuit gaat doen zijn ze niet voldoende, maar dat geldt voor alle serie-auto's, zelfs zogenaamd sportieve als BMW etc
m.i. een beetje een macho-onderwerp dit. Maar dat mag hoor, alleen niet gaan doen alsof op alle Volvo's (inc. 850 etc.) de remmen onvoldoende zouden zijn!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan neem ik jou auto wel even mee naar duitsland:))))whitehorse schreef : Van de 700 serie weet ik het niet, maar ik weet wel dat mijn vrienden vinden dat ik nogal doorrijd (in Duitsland en Frankrijk zelfs veel meer dan dat..) en ik heb van mijn 940's nog nooit gevonden dat de remmen te wensen overlieten, ook niet met veel lading en pasagiers aan boord. Hij remt niet slechter dan de V70 2002 die we hiervoor hadden, dus ik heb ook geen behoefte aan die remmerij.
Als je rondjes circuit gaat doen zijn ze niet voldoende, maar dat geldt voor alle serie-auto's, zelfs zogenaamd sportieve als BMW etc
m.i. een beetje een macho-onderwerp dit. Maar dat mag hoor, alleen niet gaan doen alsof op alle Volvo's (inc. 850 etc.) de remmen onvoldoende zouden zijn!
www.volvo700vereniging.nl/node/37688
Volvo 940 estate B230fk PRINS VSI 1997 FERRITA 3 inch downpipe 100 cpi racecat+catback.CHIPS BLABLA Tuning Steg2 GARRETT T3 60/63 -Folkrace kam<a href="/taxonomy/term/1560"><acronym></acronym>&</a>