Mistachterlicht en aanhanger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:11 #1087950 door V700 register
Mistachterlicht en aanhanger is gemaakt door V700 register
Wij hebben onlangs een staaltje van schitterend Frans vernuft aangeschaft: een Rapido Export klapcaravan. De Deux Chevauz onder de caravans. Geen caravan, geen vouwwagen, maar een klapcaravan met harde wanden. Ingeklapt een te overziene (geremde) aanhanger van ca. 600 kg, uitgeklapt (5 minuten werk!) een volwaardige 6-persoons caravan met vloeroppervlak van 10 m2. Bouwjaar 1976, dus qua duurzaamheid een prettige uitzondering op andere Franse producten. Goed. Genoeg daarover.
Als ik het goed begrijp zijn de regels als volgt: elke aanhanger, ongeacht het gewicht (meer of minder dan 750 kg maakt niet uit), moet een werkend misachterlicht hebben. Tenzij de auto ook geen mistachterlicht heeft, wat bij de '97-er 940 natuurlijk niet het geval is. De Rapido moet dus een misachterlicht hebben. Dat zit er ook op. Het lastige zit 'm nu in het feit dat bij inschakelen van de mistverlichting middels een zogenaamde 'overbruggingsschakelaar' de mistlamp(en) van de auto uit moeten staan, omdat anders door de sterke rode gloed die weerkaatst op de aanhanger het uitzicht naar achteren zou worden belemmerd. Ik verzin dit niet, het staat te lezen op o.a. politie.nl. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Heeft iemand zoiets al eens gefabriceerd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:20 #1322496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is er al.
Stop met denken, koop bij de lokale AMH een stekkerdoos met ingebouwde schakelaar, laat je ene mistlicht van de auto via de schakelaar en voila, hij blijft uit en geen hinderlijke reflectie.
Ik meen dat ie 2 euro duurder was, dan de standaar doos, die volgend mij bij ons 5,95 was.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:32 #1322498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vouw/klap

Wat een geinig ding is dat ... In Aerdenhout gekocht?

Groeten Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:32 #1322497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of
Of even Googlen op draadloos mistachterlicht, kom je bij bijv. zoiets uit :
<a href=" www.amt.nl/Nieuws/Mistachterlicht-met-afstandsbediening.htm "> www.amt.nl/Nieuws/Mistachterlicht-met-afstandsbediening.htm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:34 #1322499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stoppen met denken

Baseman schreef : Stop met denken, koop bij de lokale AMH een stekkerdoos met ingebouwde schakelaar, laat je ene mistlicht van de auto via de schakelaar en voila, hij blijft uit en geen hinderlijke reflectie.
Ik meen dat ie 2 euro duurder was, dan de standaar doos, die volgend mij bij ons 5,95 was.

Bas, je uitnodiging om te stoppen met denken klinkt aanlokkelijk. Maar....je hebt het tegen een aardige leek op het gebied van electra. Begrijp ik goed dat de 7-polige stekkerdoos die nu bij mijn trekhaak hangt het beste vervangen kan worden door een exemplaar met ingebouwde schakelaar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:35 #1322500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic duur

pwevers schreef : Of even Googlen op draadloos mistachterlicht, kom je bij bijv. zoiets uit :
<a href=" www.amt.nl/Nieuws/Mistachterlicht-met-afstandsbediening.htm "> www.amt.nl/Nieuws/Mistachterlicht-met-afstandsbediening.htm

Leuk, maar duur! 50 euro voor een lampje dat je waarschijnlijk nooit nodig gaat hebben....pfoe...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:38 #1322502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt

Wouter1973 schreef : Leuk, maar duur!

Vind ik ook wel, maar een bekeuring zal hier wel weer stukken duurder zijn.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:40 #1322503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 50

pwevers schreef :

Wouter1973 schreef : Leuk, maar duur!

Vind ik ook wel, maar een bekeuring zal hier wel weer stukken duurder zijn.....

Precies 50 euro

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:44 #1322506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou,
dan heb ik nog even op Marktplaats voor je gekeken, kost die €39,95 ......
<a href=" link.marktplaats.nl/1000284533 "> link.marktplaats.nl/1000284533

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2011 11:51 #1322507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet mee eens

Wouter1973 schreef :

pwevers schreef : Of even Googlen op draadloos mistachterlicht, kom je bij bijv. zoiets uit :

Leuk, maar duur! 50 euro voor een lampje dat je waarschijnlijk nooit nodig gaat hebben....pfoe...

Zal ik de enigste gek hier wel weer zijn, die het dus absoluut niet duur vind.
Koop eens een setje kabels, stekkerdoos, aangepaste stekker, tel daarbij op de tijd die je aan het kloten bent om alles netjes en goed (!!!) aan te sluiten, zowel in de auto als in de caravan en dan zul je toch met me eens zijn dat die 5 tientjes voor iets kant en klaar niet duur is.
En nee, ik word niet gesponsord door die toko of what ever.  Maar om nu gelijk te roepen dat dit duur is, is niet gepast.

Moderators: Jerry Stam