Verzwaarde veren en toch te laag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 17:17 #1292958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Kan het niet zijn dat je veren versleten zijn, waardoor ze "in rust" al te ver inzakken ? Doordat de vorige eigenaar gewoon standaard 500 kg achterin had liggen oid ? Hoe heb je de lengte vergeleken ? Aantal windingen oid ? Of op ingebouwde lengte ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 17:41 #1292960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn vorige 740 die hing ook
mijn vorige 740 die hing ook door aan de achterkant met zware veren, ik heb toen zo goed als nieuwe schokdempers er op gezet die onder een slopert vandaan kwamen maar toen stond ze zelfs iets hoger aan de achterkant dus beetje a-team busje idee. als die dingen bijna versleten zijn hangen ze ook door en dan alleen de veren wisselen helpt F***. mischien kun je een setje krijgen voor weinig en uitproberen.

Groeten Tom.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 18:09 #1292965 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Story continues
@ Henk, we hebben het aantal windingen vergeleken, de dikte en de lengte in onbelaste staat. En wat betreft de vorige eigenaar, veren kunnen toch niet zo snel slijten? Ik heb de auto nu een halfjaar en toen ik de auto kocht zat er niets eens vuil op de veren en de schokbrekers. Sterker nog, papieren stickers met nummers zaten er nog onbeschadigd op. De schokbrekers zijn van Monroe, overigens.
Denk dat er niets anders opzit dan andere veren te monteren en kijken wat dat doet. Hopelijk lukt me dat volgende maand. (Budget is op)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 19:10 #1292973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic probleem?
Even een andere vraag: is er eigenlijk wel sprake van een probleem? Ter verduidelijking: uit je avatar maak ik op dat je Hydra's onder de auto hebt liggen. Dat is dus 16", ten opzichte van standaard 15". Scheelt toch weer 1,27 cm ruimte tussen band en spatbordrand, een maat die kennelijk maatgevend wordt beschouwd. Dat die maat groter is aan de voorkant dan aan de achterkant is normaal en mag niet tot de conclusie leiden dat je auto achterover hangt. Daarvoor kan je volgens mij beter de bodemvrijheid voor en achter meten. Hangt de auto zichtbaar achterover?
En tot slot: je mag dan geen sportonderstel hebben, maar als ik de foto's van je auto zo bekijk lijkt je auto toch wel iets verlaagd ten opzichte van standaard.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 19:16 #1292975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om
Om 16" velgen zitten vaak plattere banden dan om 15" velgen. De tellerafwijkingen zijn ook niet bijzonder groot bij 16" tov 15". Zou dus mi niet zoveel verschil mogen maken.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 21:00 #1292990 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Verhoogde blokken

Chris B schreef : Hoi,
Op mijn Volvo940 Estate van 1997 zitten verzwaarde veren, deze zaten er al onder toen ik de auto kocht. Het gekke is dat de auto ondanks de zware veren toch te laag hangt aan de achterkant. Om te spreken met de elders aangegeven bierkraagmethode, ik kan er nog geen vinger tussenkrijgen.
Nu heb ik ook gelezen over ophoogblokken die dit zouden kunnen verhelpen, alleen is dit de oplossing en zo ja weet iemand waar deze te koop zijn? (Wellicht op de aankomende VKB?) Nb. de veren zijn van het merk Simplex.
Grtz Chris

Wanneer je wat geduld hebt kan ik wel weer eens wat nieuwe opvulblokken maken.
JP  850.000 heeft er ook al om gevraagd.
Dunne blokken van 2 cm heb ik nog wel liggen,
 Deze worden meestal eenzijdig gebruikt omdat dat vreemd genoeg veel 940´s scheef staan. (Omwisselen van veren en schokdempers haalde in zo´n geval helemaal niets uit)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2010 23:15 #1293013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokbrekers?
En als je de schokbrekers nu eens vervangt door oppompbare? Heb een 940 sedan uit 1992 met LPGtank, waar ik de achterschokbrekers heb vervangen voor Monroe oppompbare. Op hoogte te brengen door in de kofferbak (of daar waar je het ventiel maakt) via gewoon autoventiel druk te verhogen of verlagen.
Mocht je interesse hebben: ze zitten nog onder mijn 940 die inmiddels drie jaar stil staat. Eigenlijk wil ik 'm compleet verkopen, maar als jij de Monroe's wilt kopen en ik jouw oude schokbrekers terug kan zetten, staat er hier een 'sloper' met de jouwe, en rij jij weer op hoogte.
Inbouwen kostte me destijds een middagje. Kan sneller, maar soms zit er wel eens iets 'vast'...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 09:37 #1293042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleur van die auto?
Ben nog steeds op zoek naar motorkap en paravant in 417 blauw...
Volgende week ga ik naar Ees om te kijken of hij nog van die ophoogblokken heeft en wat ze moeten kosten. Zal maandag of dinsdag worden; zodra ik meer weet staat het hier op de site. En vermoedelijk die dingen onder/op de veren ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 11:49 #1293047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De mijne?

JP Elverding schreef : ...Kleur van die auto? Ben nog steeds op zoek naar motorkap en paravant in 417 blauw...

Als je de mijne bedoelt: zwart, dus helaas geen 417 blauw...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 12:00 #1293053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep
ik bedoelde inderdaad die nog niet gesloopte. Het was te proberen ;)
JohnPeter

Moderators: Jerry Stam