Verzwaarde veren en toch te laag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Tom.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Denk dat er niets anders opzit dan andere veren te monteren en kijken wat dat doet. Hopelijk lukt me dat volgende maand. (Budget is op)
- V700 register
- Nieuw lid
-
En tot slot: je mag dan geen sportonderstel hebben, maar als ik de foto's van je auto zo bekijk lijkt je auto toch wel iets verlaagd ten opzichte van standaard.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Wanneer je wat geduld hebt kan ik wel weer eens wat nieuwe opvulblokken maken.Chris B schreef : Hoi,
Op mijn Volvo940 Estate van 1997 zitten verzwaarde veren, deze zaten er al onder toen ik de auto kocht. Het gekke is dat de auto ondanks de zware veren toch te laag hangt aan de achterkant. Om te spreken met de elders aangegeven bierkraagmethode, ik kan er nog geen vinger tussenkrijgen.
Nu heb ik ook gelezen over ophoogblokken die dit zouden kunnen verhelpen, alleen is dit de oplossing en zo ja weet iemand waar deze te koop zijn? (Wellicht op de aankomende VKB?) Nb. de veren zijn van het merk Simplex.
Grtz Chris
JP 850.000 heeft er ook al om gevraagd.
Dunne blokken van 2 cm heb ik nog wel liggen,
Deze worden meestal eenzijdig gebruikt omdat dat vreemd genoeg veel 940´s scheef staan. (Omwisselen van veren en schokdempers haalde in zo´n geval helemaal niets uit)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht je interesse hebben: ze zitten nog onder mijn 940 die inmiddels drie jaar stil staat. Eigenlijk wil ik 'm compleet verkopen, maar als jij de Monroe's wilt kopen en ik jouw oude schokbrekers terug kan zetten, staat er hier een 'sloper' met de jouwe, en rij jij weer op hoogte.
Inbouwen kostte me destijds een middagje. Kan sneller, maar soms zit er wel eens iets 'vast'...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgende week ga ik naar Ees om te kijken of hij nog van die ophoogblokken heeft en wat ze moeten kosten. Zal maandag of dinsdag worden; zodra ik meer weet staat het hier op de site. En vermoedelijk die dingen onder/op de veren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de mijne bedoelt: zwart, dus helaas geen 417 blauw...JP Elverding schreef : ...Kleur van die auto? Ben nog steeds op zoek naar motorkap en paravant in 417 blauw...
- V700 register
- Nieuw lid
-
JohnPeter