Arghh, weer een stotterende motor...! -> OPGELOST door het monteren van Bosch bougies ipv NGK

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 19:42 #1287447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoeken.

Thijs schreef : Vacuumlek, dat is een goede Bas. Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?

In het inlaattraject, tussen LMM en gasklephuis en alle daaraan of uit komende slangen.
Een lekke uitlaatspruikstukpakking is misschien ook nog een een aandachtspuntje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 22:18 #1287459 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic lucht lek

Baseman schreef :

Thijs schreef : Vacuumlek, dat is een goede Bas. Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?

In het inlaattraject, tussen LMM en gasklephuis en alle daaraan of uit komende slangen.
Een lekke uitlaatspruikstukpakking is misschien ook nog een een aandachtspuntje.

Als je een luchtlek vermoedt kun je ook de HC waarde meten!
Wanneer deze waarde boven de 20 ligt moet je maar eens op nader onderzoek gaan. De rubber inlaatspruitstukslangaansluitingen kun je overigens ook heel slecht bekijken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 01:55 #1287465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wow

Rob Hiemstra schreef : Voor ovalen elipsen driehoeken vierhoeken vijfhoeken veelhoeken enz. kun je, als je verder van het middelpunt (of brandpunt voor de elips) af bent meer oppervlak kwijt. 2 keer zover is 4 keer zoveel oppervlak. Het is dus voor alle punten op omtrek het beste om zover mogelijk van het middelpunt te zijn en dan heb je dus een ..... cirkel.
En iets minderkort door de bocht:
<a href=" www.cut-the-knot.org/do_you_know/isoperimetric.shtml "> www.cut-the-knot.org/do_you_know/isoperimetric.shtml
Mooi he :-)
Rob

Wow, en nog even heel helder uitgelegd ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 17:51 #1288786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OPGELOST?...nu weer even wel.
Ik ben maar weer 1 voor 1 de bougies gaan vervangen. Bij de 2e cilinder leek de stotter weg. Na even gereden te hebben is de stotter inderdaad weg bij stationaire loop. Éen bougie zorgde dus voor deze stotter en zal nog geen 6000 km hebben gelopen. Het type is NGK BCPR6ES. Die gebruik ik altijd.
Wat zou er nou voor zorgen dat deze bougie zo snel storingen gaat opleveren?
Wat zijn goed alternatieven voor speciale LPG bougies? Hier is ooit over gediscussieerd, het waren geloof ik bougies van zo'n 20 euro per stuk. Vergeleken met deze scheelt dat erg veel geld. Maar loopt de auto ook langer mooi met deze dure vonkgevers? Iemand goede ervaringen?

gegroet

Thijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 17:55 #1288788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NGK Laserline.

Thijs schreef : Wat zijn goed alternatieven voor speciale LPG bougies? Hier is ooit over gediscussieerd, het waren geloof ik bougies van zo'n 20 euro per stuk. Vergeleken met deze scheelt dat erg veel geld. Maar loopt de auto ook langer mooi met deze dure vonkgevers? Iemand goede ervaringen?

LPG laserline nr 2.Ik heb van NGK een promotiepakket ontvangen, met een folder, een flyer-crosslist, een NGK pen, een NGK key-chain en een NGK pleisterdoosje.
Tegen verzendkosten van 1 euro, komt een exemplaar van elk, jouw kant op.
Ik moet er trouwens ook nog een setje van aanschaffen, komen uit duitsland, wellicht kunnen we de verzendkosten delen.Ik meen15.75 euro per stuk, toen.Setje voor net geen 66 euro op de mat, op voorwaarde dat ik 10 sets van 4 zou afnemen.Er was toen helaas te weinig animo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 18:08 #1288789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar eens proberen?
Bas, misschien moeten wij deze dan maar eens testen. Als deze Laserlines echt positief resultaat leveren op LPG is er misschien straks wel animo voor een groupbuy...
groet Thijs
edit: ik vond dit bericht van Jan. Belooft toch wel wat beters!
<a href="/node/32124#comment-161787" target="_blank" title="LPG laserline"> www.volvo700vereniging.nl/node/32124#comment-161787

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 20:50 #1288803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thijs,   Onder mijn 960 zit
Thijs,

Onder mijn 960 zit ook zo'n "gedeukte uitlaat" maakt niks uit, hij loopt er prima op, ik gebruik zo'n 500 bougies per jaar en NGK bougies moet ik absoluut niet hebben, heb ik verschrikkelijk slechte ervaringen mee, van elk doosje van 10 is er altijd wel 1 die niet lekker werkt, ik gebruik in mijn gasauto's altijd Bosch irridium bougies, die wissel ik ongeveer tussen de 40 en 50000 km en starten altijd en lopen perfect, zowel de 240 de 740 als de 940, de 960 loopt op benzine en daar zaten ook NGK's in met als gevolg het lambda sonde lampje branden, mengsel storing na uitlezing, Bosch bougies erin en opgelost.

Groeten Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2010 21:09 #1288809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik doe mee

Thijs schreef : Bas, misschien moeten wij deze dan maar eens testen. Als deze Laserlines echt positief resultaat leveren op LPG is er misschien straks wel animo voor een groupbuy...
groet Thijs
edit: ik vond dit bericht van Jan. Belooft toch wel wat beters!
<a href="/node/32124#comment-161787" target="_blank" title="LPG laserline"> www.volvo700vereniging.nl/node/32124#comment-161787

Ik wil wel een setje van 6 om uit te proberen. Ben er toch bijna aan toe :)
960 2.5 24v 1995 LPG LPI Estate

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2010 19:32 #1288955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balletje.

Thijs schreef : Bas, misschien moeten wij deze dan maar eens testen. Als deze Laserlines echt positief resultaat leveren op LPG is er misschien straks wel animo voor een groupbuy...

Ik heb bij een nederlandse leverancier een nieuw balletje opgegooid en vooralsnog verloopt het mail-contact erg plezierig, dus denk wel dat dat er van komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2010 17:19 #1292066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NGK Laserline G3
Zelfs met de speciale NGK lpg bougies trilt en siddert het motorblok weer net zo erg als te voren. Ik word gek en weet niet meer wat het kan zijn.
Dat wordt een afspraak met Straver LPG...
Er klinkt zo nu en dan ook een 'nies' uit het motorcompartiment. Ofwel een ontlading gas oid. Raar maar het lijkt niet van een en dezelfde plek af te komen. Als ik aan lpg slangen zit kan ik dit niet reproduceren. Ook weer zoiets vaags.
Mocht ik iets vinden dan houd ik jullie op de hoogte.

groet Thijs

Moderators: Jerry Stam