Arghh, weer een stotterende motor...! -> OPGELOST door het monteren van Bosch bougies ipv NGK

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 11:03 #1287094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat kan makkelijker :-)
Vroeger lang geleden op school heb ik geleerd dat als je het niet kan of wil uitrekenen dat je dan naar de extremen moet kijken. In dit geval heeelemaal plat. En dan zit ie dicht :-) oppervlak nul. Dus een beetje plat is ook minder oppervlak.
Sorry kon het ook niet laten :-)
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 12:34 #1287101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is het proberen waard...
Ok heren,
Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik makkelijk bij de platte delen van de uitlaat kan om ze ronder te krijgen.
Wat ik nog niet helemaal zeker weet is of dit nou zo origineel hoort. Zijn er mensen die eens onder hun 960 kunnen kijken hoe het zit? (en evt. een foto kunnen maken?)

Bijvoorbaat dank!

groeten Thijs.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 18:03 #1287102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oja en trouwens...
...het stotteren lijkt niet plaats te vinden bij uitgeschakelde airco. Ik moet dit nog even langduriger testen maar de eerste indruk was dat de situatie zich verbeterde met het knopje 'airco off' ingedrukt.
Ik weet dat hij niet meer helemaal vol zit met koudemiddel. Bijvullen is 2 jaar geleden voor het laatst gebeurd. Kan dit zorgen voor een hogere weerstand (minder vloeistof -> minder smeermiddel -> meer weestand)? Of dat er een elektronisch onderdeel van de airco stoort op de ontsteking? Ik denk maar even hardop.

groet Thijs

...helaas toch niet. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 00:51 #1287195 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Minimum en maximum van een funktie
Hallo Bas
Mooi gerekend.  En door je rekenwerk herinner ik me ook, dat je voor een wiskundige funktie (bevoorbeeld die om het oppervlak te berekenen) een minimum en een maximum kunt berekenen.  Ik meen dat je de afgeleide van de funktie moet berekenen.  Is al een tijdje geleden, maar ik heb ooit wiskunde op HAVO-niveau ingehaald.  En daar zaten dat soort dingen bij.  Helaas ben ik het grootste gedeelte ervan alweer vergeten.  Gezocht wordt dus iemand die ons kan vertellen hoe dat precies zit.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 08:26 #1287205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

Mathy schreef : En door je rekenwerk herinner ik me ook, dat je voor een wiskundige funktie (bevoorbeeld die om het oppervlak te berekenen) een minimum en een maximum kunt berekenen.

Dat meen ik ook, dat er een zekere maten van vervorming op kan treden, zonder verlies van oppervlakte.
Maar ja, als je de berekening zo bekijkt, is cirkelvormig ideaal en kan je met elke andere vorm, met dezelfde omtrek, eigenlijk alleen maar kleiner uitkomen.
Ik ben ook benieuwd naar de verklaring daarvan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2010 11:02 #1287219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cirkel
Voor ovalen elipsen driehoeken vierhoeken vijfhoeken veelhoeken enz. kun je, als je verder van het middelpunt (of brandpunt voor de elips) af bent meer oppervlak kwijt. 2 keer zover is 4 keer zoveel oppervlak. Het is dus voor alle punten op omtrek het beste om zover mogelijk van het middelpunt te zijn en dan heb je dus een ..... cirkel.
En iets minderkort door de bocht:
<a href=" www.cut-the-knot.org/do_you_know/isoperimetric.shtml "> www.cut-the-knot.org/do_you_know/isoperimetric.shtml
Mooi he :-)
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 13:22 #1287419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AC inschakelen
In en uitschakelen van de A/C voel je altijd en is normaal. Wellicht dat het bij een 6-cil wat minder voelbaar is, maar bij een 4 cilinder merk je het duidelijk. Op het moment dat de A/C inschakelt, moet de motor wat extra vermogen leveren en dat voel je. Dat heeft niet met evt. storing op de ontsteking te maken. Een evt. aanwezig twee-massa vliegwiel zou de schokjes moeten minder merkbaar moeten maken, maar die zijn na al die km. ook niet meer als nieuw.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 19:01 #1287442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vernauwing hoort
Ik heb even met Schmidt in Gemert gebeld en die bevestigen dat de vernauwing in de pijp van de tussendemper origineel is. Ik heb ondanks dat gegeven net even met het eindstuk los gereden (net of je in een Amerikaanse gorgel bak rijd..gaaf!) maar daar word ik ook niet wijzer van. Met andere woorden: ik heb niet kunnen aantonen dat er iets van een opstopping in het eindstuk van de uitlaat zit die vermogensverlies veroorzaakt.

Enfin, ik weet nu ook niet meer waar ik het in kan zoeken. Bobines, bougies, lambda's, eindtrap, LMM, nokkenastiming, uitlaat zijn niet de veroorzakers.
De persoon met het verlossende antwoord/oplossing krijgt een kratje bier naar keuze!

grt Thijs. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 19:12 #1287443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan best.
Kan best, dat Carlo dat zegt, maar die heeft de foto niet gezien denk ik?Een vernauwing kan best, maar dit ziet er uit als een serieuze knik.

Thijs schreef : Enfin, ik weet nu ook niet meer waar ik het in kan zoeken. Bobines, bougies, lambda's, eindtrap, LMM, nokkenastiming, uitlaat zijn niet de veroorzakers.
De persoon met het verlossende antwoord/oplossing krijgt een kratje bier naar keuze!

- Foam in je luchtfilter wat losgeraakt is en je inlaat verstopt?- Vacuumlek?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 19:36 #1287445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Marco heeft een blik geworpen op een originele Volvo uitlaat en deze heeft deze vernauwing ook. Ik heb net onder de auto gelegen en die vernauwingen lijken toch echt machinaal aangebracht te zijn. Ze zitten ook op een plek waar het nodig zou kunnen zijn omdat er weinig ruimte is.

Vacuumlek, dat is een goede Bas. Waar kan ik het beste beginnen met zoeken?

groet Thijs 

Moderators: Jerry Stam