Poef en toen niets meer.....

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 15:29 #1286018 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic 24 versus 27

TGTF schreef : Graag gedaan,

Het kan overigens zijn dat die bout kleiner is dan maatje 27 zou ook heel goed kunnen dat de diesel dop 24 is, ik heb een benzine en 1 met diesel blok maar geloof dat de benzine 27 is en de diesel 24 maar bind me daar niet aan vast,

Om de bak er af te krijgen hoef je krukas niet te verdraaien.
De koppelomvormer kun je dan  wel met de hand verdraaien. Wil je toch verdraaien, het is in ieder geval geen sleutel 24 want die maat zit op de redblocks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 16:28 #1286021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah kijk dat krijg je als je
Ah kijk dat krijg je als je 2 type auto's hebt en geen 1 voor de deur heb staan anders had ik het ook geweten maar wist dat ze alle bij niet het zelfde waren maar welke nu waarvoor dat wist ik niet meer, 
maar er was de vraag gesteld waar die bout nou zat dus daar had ik op gereageerd en draafde iets door met te veel info, automaat? daar heb ik geen kaas of koek van gegeten maar mocht je willen draaien aan de kruk as dan is mijn uitleg wel de makkelijkste weg Toch of begin ik nu alweer uit mn nek te lullen in ieder geval ik bedoel mn hulp en uitleg goed en mocht het niet goed zijn dan gaarne te melden haha,    Doe namelijk mn best om te promoveren van professor in de ik weet niet kunde naar iemand die iets weet en kan onthouden ik wens de sleutelaar wel suc6 met zijn reparatie.

Greetz Tom, 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 00:59 #1286125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie ook mijn dagboek pagina.
Zie ook mijn dagboek pagina. Hoe kan ik zien of de torque converter kapot is? Of de bak zelf? Ik vind het wel een ding om de keerkoppeling te vervangen, alles terug te bouwen en dan te merken dat de automaat het nog niet doet. Mmmm.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 08:07 #1286129 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic kans berekening
Dat vroeg ik me ook al af. je hebt de boel uit elkaar en ziet er niets aan.
Waren er geen slijtage sporen, of oliesporen?
Wat voel je als je de uitgaande as van de omvormer probeert te draaien? 
Wat deed de bak toen de auto niet meer vooruit kwam?
Hoorde je nog iets of merkte je nog wat bij het inschakelen?
Helemaal niets dan zou ik gokken op de omvormer.
Of zie een set, bak plus omvormer te scoren van een auto waar het heel is uitgekomen.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 13:39 #1286140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi, Het lukt me niet om op
Hoi,
Het lukt me niet om op deze site een youtube filmpje te embedden, maar hier de link <a href=" fam-de-jong.nl/WordPress/?p=357 " target="_blank"> fam-de-jong.nl/WordPress/?p=357 naar mijn eigen blog waar die wel toont. Horen zegt vaak veel meer. Dit was natuurlijk toen ik hem net had opgehaald voordat ik hem uit elkaar heb gehaald.
Draaien aan de uitgaande as ga ik proberen.
De bak zelf ging wel in P. Ik kon niet meer vooruit of achteruit. 
De bak ging wel in N. Ik kon de auto gewoon vrijuit bewegen (voor en achter).
De bak ging wel in D,3,2&amp;1, maar er gebeurde niet het gebruikelijke schokje zodat je weet dat je gaat rijden als je de rem loslaat.
Ik moet zeggen dat ik achteruit niet heb geprobeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2010 21:07 #1286160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat / koppelomvormer?

Mr.Borrie schreef : klinkt als een kapotte koppelomvormer, al heb ik er niet veel verstand van moet ik toegeven.
Heb overigens wel een automaat uit een 97'er liggen dat is er een met lockup heb ik me laten vertellen mocht je er een nodig hebben.
succes met het uitzoeken en het vervangende vervoer regelen altijd vervelend dit soort dingen (daarom hebben we altijd min 2 auto's)

<div class="pm-body">Hoi Boris, Je gaf in mijn draadje over mijn automaat aan dat je er nog één hebt liggen. Kun je aangeven of het echt het goede type is? Dus de ZF 4HP22?  Er zijn verschillende leden die hebben aangegeven dat ze onderdelen hebben. Dus ik ben aan het uitdokteren wat het dichtste bij is en wat men ervoor wil hebben. Heb je een koppelomvormer en zo ja, wat wil je ervoor hebben? Wat wil je voor de automaat hebben? Waar zou ik de onderdelen kunnen halen? Ik kan niet controleren wat de staat van de onderdelen is, dus ik ga ervan uit dat de onderdelen werken. Vast bedankt, Manfred 0631243777 <a href="mailto:manfred.de.jong@gmail.com">manfred.de.jong@gmail.com

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2010 10:15 #1286173 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic koude start
Je hoort wel wat herrie, maar het was een koude start, neem ik aan en dat klinkt altijd wat rommelig.
Bij warme motor moet het zoiets zijn geweeest:

Wanneer je bak nog goed was voor de storing, zou ik toch alleen eerst de omvormer alleen vervangen.
Wat meer werk, maar geeft meer zekerheid en je raakt geoefend in de klus.
waarom:
  • niets te zien aan de olie in de bak
  • de bak heeft geen kuren vertoond

Moderators: Jerry Stam