Poef en toen niets meer.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 12:36 #1082457 door V700 register
Poef en toen niets meer..... is gemaakt door V700 register
Vanmorgen onderweg naar een afspraak in Culemborg reed mijn trouwe Volvo prima. Rotonde over in Culemborg, gas geven en poef de auto ging niet meer vooruit.
Gelukkig was ik vlak bij een parkeerplaats en in één beweging de automaat op N en de motor uit.
Eerst maar eens de schade opgenomen middels een visuele inspectie. Klep open. Niets anders dan normaal. Onder de auto gekeken. Ook niet anders als normaal. Geen rook, geen vocht.
Auto in de N, starten. Gelukkig. Hij loopt en regelmatig en geen rare geluiden. Automaat in D. Niets. Motor uit, alle standen langs. Auto wat vooruit Auto wat achteruit. Weer starten in de P. Hij staat vast, zoals normaal. Automaat in de D. Niets. In zijn 1, niets. Mmm, automaat overleden?
Prio's: Autoambulance regelen, Vervangend vervoer regelen (de witte Volvo is onze enigste auto) en dan onderzoeken hoe en waar ik kan repareren.

Wordt vervolgd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 13:27 #1285473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 Automaat op LPG?
Heb nog een 940 op LPG over...

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 13:27 #1285474 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic klinkt als een kapotte
klinkt als een kapotte koppelomvormer, al heb ik er niet veel verstand van moet ik toegeven.
Heb overigens wel een automaat uit een 97'er liggen dat is er een met lockup heb ik me laten vertellen mocht je er een nodig hebben.
succes met het uitzoeken en het vervangende vervoer regelen altijd vervelend dit soort dingen (daarom hebben we altijd min 2 auto's)

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 13:44 #1285476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mag dit?
Heb met deze jongens in het verleden contact gehad. Kreeg er wel een goed gevoel bij. Weet niet of het in de buurt is, maar je zou ze kunnen bellen. Mij hebben ze altijd goed telefonisch te woord gestaan. 
Autrans Parts en Service BVDe Stroet 19/216741PT Lunteren0318-484144

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 16:51 #1285490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel gezoek, gespit en
Veel gezoek, gespit en rondgebel verder heb ik geleerd dat ik echt het nummer op het typeplaatje van de versnellingsbak moet hebben om zeker te weten welke bak ik heb.  Ik heb hem nu gesleept (500m) naar een parkeerplaats wat rustiger. 
Typenummer van de bak ook gelijk opgeschreven. 4HP22 120663  (modelnummer: 0430010700)
Is dit is dan de AW-71 variant? 
Het lijkt me wat kort door de bocht om gelijk een bak swap te doen. Wie kan me wat op weg helpen met ideëen over gerelateerde onderdelen?
Ik ben aan het zoeken geweest voor de koppelomvormer, de kickdownkabel kan meespelen (maar meestal rijd hij dan wel, maar bonkt hard?)
Iemand toevallig nog een auto te leen voor een paar dagen?

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 17:01 #1285491 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic zf bak
Hoi,
Dit is de ZF-bak; de 4hp22 en dus geen Aisin-Warner. Ik heb er nog liggen. Had jij niet die diesel die door Rob Barten is gereviseerd? (dan heb ik nog letterlijk in je motor gekeken )
Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 18:48 #1285498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koppelomvormer!
Als het de koppelomvormer is van een ZF 4HP22 bak. dan heb ik die nog wel een goeie voor je liggen.
Mag voor een zacht prijsje weg. (75 euro?)
Laat maar even weten.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 19:42 #1285503 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Testen

Mr.Borrie schreef : klinkt als een kapotte koppelomvormer, al heb ik er niet veel verstand van moet ik toegeven.
Heb overigens wel een automaat uit een 97'er liggen dat is er een met lockup heb ik me laten vertellen mocht je er een nodig hebben.
succes met het uitzoeken en het vervangende vervoer regelen altijd vervelend dit soort dingen (daarom hebben we altijd min 2 auto's)

Ik ben nooit verder gekomen dan dom er een andere bak onder te zetten.
Hoe kun je constateren dat de koppelomvormer stuk is? Trouwens zo´n ding (koppelomvormer voor de ZF) heb ik al lange tijd in de weg liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 21:23 #1285513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mbroeren schreef:adres en

mbroeren schreef : adres en telno

Hoi Martijn. Bedankt voor de tip. Hij is opgeslagen. Ik neem ze mee als ik de bestemming heb uitgedokterd.

bouke maas schreef : Hoi,
Dit is de ZF-bak; de 4hp22 en dus geen Aisin-Warner. Ik heb er nog liggen. Had jij niet die diesel die door Rob Barten is gereviseerd? (dan heb ik nog letterlijk in je motor gekeken

)
Groetjes Bouke

Hoi Bouke, idd is deze in 2007 door Rob onderhanden genomen. Bedankt voor je aanbod. Staat genoteerd.

Jeroen schreef : Als het de koppelomvormer is van een ZF 4HP22 bak. dan heb ik die nog wel een goeie voor je liggen.
Mag voor een zacht prijsje weg. (75 euro?)
Laat maar even weten.

Hoi Jeroen en Timen. Bedankt voor jullie respons. Ik ga nu zoeken hoe ik kan bepalen wat er dan stuk is. Ik kom in de lucht. 
Ik heb voor de komende dagen gelukkig vervoer kunnen regelen, dus we hebben even wat adempauze gecreëerd. Overhaaste beslissingen zijn nooit mijn beste beslissingen gebleken. 
Volvo 945 Bj '95 480.000

Volvo 945 Bj '95 480.000

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 22:54 #1285526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Solenoid
Controleer ook absoluut je solenoid voor je alles overhoop haalt, deze kan ook gewoon de geest hebben gegeven (men denkt daar nooit aan). Is redelijk eenvoudig te vervangen.

Moderators: Jerry Stam